מאחורי הקלעים, איך מפיקים פרסומת?

הפקת פרסומת בטלוויזיה קשורה לא רק ליצירתיות וליכולת למכור מוצר או שירות לצופה, אלא גם ליחסים של המפיק עם הלקוח. מי שמפיק פרסומת צריך להתמקד בעיקר בעזרה ללקוח להשיג את מטרותיו, תוך כדי בניית אמון שיבטיח את האפשרות לעבוד יחד גם בעתיד.

03.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מאחורי הקלעים, איך מפיקים פרסומת?

ולאחר שהובטחה מערכת יחסים טובה, מה שהופך את הפרסומת לטובה, היא היכולת לעצב מסר שידבר ללקוחות ותוכנית הפקה שתהיה בגבולות היכולות והמיומנויות של מפיק סרטון הווידאו. עם תכנון נכון והפקה יעילה, אפשר ליצור פרסומת מוצלחת.

הנה כמה מילים על מאחורי הקלעים ועל שלבים בהפקת פרסומת בטלוויזיה:

1. מהו המסר של הפרסומת?

הצעד הראשון הוא להגדיר בדיוק במה תעסוק הפרסומת. האם היא אמורה לקדם את העסק באופן כללי? או שעליה להתמקד במוצר או באירוע מסוים? כיוון שפרסומות צריכות להיות קצרות, עדיף להתמקד בנושא אחד בכול פרסומת, במקום לנסות להתאים את הפרסומת למסרים רבים. אם אתם רוצים לקדם מספר דברים, עדיף ליצור סדרה של פרסומות שיופקו באותה דרך, אבל לכול אחת יהיה מיקוד שונה.

2. מהו הסיפור שמספרת הפרסומת?

כאשר מגיעים לסיעור המוחות, זהו החלק היצירתית של הפקת הפרסומת. זה מאתגר מאוד ליצור פרסומת קצרה (אורכה של פרסומת לטלוויזיה הוא בין 15 עד 30 שניות), ובכול זאת מרתקת ובלתי נשכחת. אם אתם יכולים להשתמש בהומור או להפתיע את הקהל, זה נהדר. אבל, בכול מקרה, עליכם לוודא שהמסר של הפרסומת שלכם ברור ועובר כראוי לקהל היעד.
כמו כן, כאשר מדובר בפיתוח הסיפור לסרטון הווידאו, חשוב לשקול את אמצעי ההפקה. מיומנויות צילום הווידאו והתקציב הם אלה שיקבעו את סוג הפרסומת שתוכלו להפיק.

לפרסומת דלת תקציב אפשר להשתמש בצילומים קיימים, בגרפיקה פשוטה ובקריינות. למעשה, פרסומות רבות שרואים בטלוויזיה הן לא יותר מורכבות מזה. אם יש לכם כישורי וידיאו טובים יותר, תוכלו לשתף שחקנים חיים וקריינים ולצלם את הסיפור במיקום מתאים.
הדרך הטובה ביותר להגיע לרעיונות לסיפור היא לראות המון פרסומות אחרות. התבוננו בפרסומות בטלוויזיה ונסו להבחין כיצד הן בוצעו ועד כמה הן אפקטיביות. תקבלו המון רעיונות לגבי הדרך שבה תוכלו להפיק את הפרסומת שלכם.

3הפקה. עריכת תסריט של הפרסומת
ברגע שחשבתם על עלילה לפרסומת שלכם, עליכם ליצור את התסריט. אם הפרסומת מיועדת לטלוויזיה אתם צריכים להיות מדויקים מבחינת העיתוי, כך שכלום לא ייחתך. זה אומר שכול מילה בתסריט שלכם היא חיונית.
הקפידו לכלול כמה שניות בסוף התסריט לצורך קריאה לפעולה בפרסומת שלכם, או לרישום שם העסק ופרטים ליצירת קשר שיופיעו על המסך.

4. לצלם את הפרסומת
כאשר התסריט הוא סופי, אתם מוכנים להתחיל לצלם. קחו בחשבון שחשוב מאוד להקליט אודיו טוב ולהכין תאורה טובה לצילום. שני אלמנטים אלה יהפכו את הפרסומת שלכם לווידאו שימשוך את הצופים.

5. לערוך את הפרסומת

אם אתם דבקים בתסריט במהלך הצילום, העריכה צריכה להיות קלה. עבור פרסומות פשוטות, עריכה באמצעות התוכנה iMovie יכולה להספיק כדי לקבל פרסומת טובה.

הכתבה באדיבות http://svstudios.co.il/

תגובות

מומלצים