בידיים טובות

משרד הבריאות חשף את הציונים להם זכו בתי החולים בסקר הראשון שערך על חווית המטופל, והראה את ההבדלים בין המוסדות הרפואיים ואת נקודות החוזק והחולשה של כל אחד מהם מעיני החולים המאושפזים. ומי זכה בקטיגוריה של תחושת המטופל?

04.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בידיים טובות

כ 90% ממאות הנשאלים בסקר משרד הבריאות, בחרו בביה"ח כרמל במקום הראשון בישראל במדד תחושת המטופל שהינו נמצא בידיים טובות.

זהו אחד המדדים החשובים ביותר בסקר, המכיל בתוכו את תחושת המטופל כלפי המקצועיות הרפואית וכלפי אנושיות הצוות לה הוא זוכה.

" ביה"ח כרמל חרט על דיגלו את האיכות הרפואית והשירות האישי. אנו נמשיך במתן השירות הרפואי הטוב ביותר עבור כלל מטופלי חיפה והצפון " אומרת מנהלת ביה"ח כרמל הד"ר חן שפירא.

לראשונה בישראל ביצע משרד הבריאות עבודת מחקר שכללה סקר מקיף בכל בתי החולים בארץ, במטרה להביא לשיפור השירות. במהלך הסקר נשאלו למעלה מ-11 אלף מטופלים מעל גיל 18 ששהו בבית חולים לפחות שני לילות, על חווית האשפוז שלהם – כשבכל בית חולים רואיינו  כ-500 מטופלים. המחקר בדק לעומק את השירות הרפואי, הסיעודי, התנאים הפיזיים, מתן מידע רפואי ופרמטרים נוספים.

בית החולים כרמל נמצא כמוביל במקום הראשון בארץ במדד תחושת המטופל כי הוא בידיים טובות. כמעט רוב מוחלט של הנשאלים  89%  הביעו שביעות רצון  גבוהה וציינו את המקצועיות הרפואית בשילוב אנושיות הצוות הרפואי של כרמל, כמי שנתנו להם את התחושה כי הם בידיים הכי טובות.

גם במדדים נוספים שנבדקו בסקר נמצא כי ביה"ח כרמל מוביל ברוב המכריע של מדדי חווית המטופל באשפוז מבין בתי החולים בצפון והוא נמצא בשלישיה הפותחת בין כל בתי החולים בארץ.

ביחס לצוות הרפואי המהווה את לב המערכת הטיפולית בביה"ח. בחרו וציינו 91% מהנשאלים כי בביה"ח כרמל הם הרגישו כי הרופאים התייחסו אליהם באדיבות ובכבוד, ומיקמו את כרמל כראשון בארץ בתחום. בשאלה " באיזו מידה הרופאים הקשיבו לך והתייחסו לשאלות ולחששות שלך " בחרו 86% בכרמל, וציינו את כרמל כאחד המובילים בבתי החולים בישראל.

כרמל

אחת השאלות המעניינות ביותר את המאושפזים בבתי החולים היא לגבי יעילות הטיפול ויעילות התהליכים אותם הם מקבלים. מה היחס והתחושה שלהם כלפי רמת היעילות. כאן בלט ביה"ח כרמל והוא ניצב במקום הראשון מבין כל בתי החולים בארץ  עם 86% מרוצים מיעילות תהליכי הטיפול ותהליכי הקבלה והשחרור בכרמל.

צוות האחיות והסיעוד בכרמל קיבל את אחוז המרוצים הגבוה ביותר בחיפה ובצפון. 87% מהנשאלים אמרו כי צוות הסיעוד של ביה"ח כרמל נתן להם תחושת רוגע ומקצועיות. וכי הם היו מאוד מרוצים מהיחס והטיפול הסיעודי.

" אנחנו משקיעים מאמצים רבים בהכשרות והדרכות לצוות הסיעודי שלנו כדי לשמור על רמת שביעות רצון גבוה של המטופלים שלנו, אומרת חיה פקר מנהלת הסיעוד בכרמל. ישנן תוכניות לימוד והדרכה מאוד מובנות עם מתודולוגיה השמה את המטופל בכרמל במרכז, ומלוות את הצוות הסיעודי מרגע קליטת האחות לעבודה בביה"ח, ולאורך כל הדרך ".

בשאלת המאושפזים לגבי טיפול צוות המחלקה באופן כללי, הכולל בתוכו את הטיפול הרפואי, הסיעודי, וגם את טיפול הצוות הפארה-רפואי כמו הדיאטניות הפיזיותרפיסטיות. נבחר כרמל במקום הראשון מבין בתי החולים של חיפה והצפון עם מדד של 84% מרוצים מחווית הטיפול המחלקתי.

תגובות

מומלצים