למה נשים לא הולכות למשחקי כדורגל?

05.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למה נשים לא הולכות למשחקי כדורגל?

במסגרת תוכנית בועטים את האלימות והגזענות, הקרן החדשה לישראל, ערכה סקר, על תפיסות הציבור לגבי נשים בעולם הספורט. הסקר נערך לקראת יום האישה הבינלאומי 2015 .

מהסקר עולה: 86% מהנשים ציינו שאלימות במגרשים היא גורם חשוב המשפיע על החלטתן ללכת למשחקי כדורגל
• עוד עולה מהסקר, כי 70% מהנשים אינן הולכות כלל למשחקי הכדורגל
• בקרב נשים שאינן הולכות כלל למשחקי כדורגל עולה כי 47% מהן טוענות כי חשש מהטרדות מיניות מהווה גורם חשוב בהחלטה זו
• הסקר נערך באמצעות פאנל האינטרנט של חברת פרויקט המדגם בראשות פרופ' קמיל פוקס
• מדובר בסקר של תכנית בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים מיסודה של הקרן החדשה לישראל

סקר "תכנית בועטים את האלימות והגזענות" מיסודה של הקרן החדשה לישראל המתפרסם לקראת יום האישה 2015, חושף תפיסות חיוביות בקרב צופי ואוהדי כדורגל לספורט נשים.

לפי הסקר, 56% מהנשאלים ענו כי יצפו בשמחה\ אולי יצפו במשחקי כדורגל נשים בשידור חי לעומת 33% שהודיעו כי לא יצפו. הסקר גם מלמד על יחס חיובי כלפי נשים הממלאות תפקידים מקצועיים בספורט בארץ- מהסקר עולה כי 69% חושבים כי עיתונאיות ומגישות ספורט עושות עבודה מקצועית כמו עמיתיהן הגברים ואף טובה יותר. הסקר נערך באמצעות פאנל האינטרנט של חברת פרויקט המדגם בראשות פרופ' קמיל פוקס.  הסקר נערך בקרב 674 נשאלים. מתוכם 416 נשים ו- 258 גברים.

עוד עולה מהסקר, כי 70% מהנשים אינן הולכות למשחקי הכדורגל, לעומת 26% שהולכות לעיתים רחוקות ו- 4% שהולכות לעיתים קרובות. בקרב הגברים, 40% ציינו כי כלל אינם הולכים למשחקים, לעומת 42% שהולכים לעיתים רחוקות ו-18% שהולכים לעיתים קרובות.

מקרב אלו שענו כי הם לא הולכים למשחקים כלל או לעיתים רחוקות, הסקר בדק סיבות אפשריות לכך:  לגבי מחיר הכרטיס,  72% ענו כי מדובר בגורם חשוב בהחלטה ללכת; 18% ציינו כי מדובר בגורם לא כל כך חשוב, ו-10% ציינו כי לא מדובר בגורם חשוב כלל. סיבה נוספת היא התנאים במגרשים (תאי שירותים וכו'): 58% ציינו שמדובר בגורם חשוב; 31% ציינו כי מדובר בגורם לא כל כך חשוב, ו-11% ציינו כי מדובר בגורם לא חשוב.

סיבות נוספות הן אלימות במגרשים וקריאות גזעניות: לגבי אלימות במגרשים,  86% מהנשים ציינו שמדובר בגורם חשוב לעומת 79% מהגברים שציינו שמדובר בגורם חשוב. ניתוח לפי מגזרים מעלה שהמגזר שהכי חושש מאלימות במגרשים הוא המגזר הערבי- 80% מהערבים ציינו שמדובר בגורם חשוב. לגבי קריאות גזעניות 76% מהנשים ציינו שמדובר בגורם חשוב לעומת 64% מהגברים. גם פה המגזר הערבי הינו המגזר שהכי חושש מקריאות גזעניות- 79% ציינו שמדובר בגורם חשוב.

בקרב נשים שאינן הולכות כלל למשחקי כדורגל עולה כי 47% מהן טוענות כי חשש מהטרדות מיניות מהווה גורם חשוב בהחלטה זו; 18% ציינו כי חשש זה מהווה גורם לא כל כך חשוב ו- 24% ציינו כי מדובר בגורם כלל לא חשוב.

ביום ראשון האחרון, ההתאחדות לכדורגל, בשיתוף אתנה ותכנית בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים מיסודה של הקרן החדשה לישראל, ערכו פאנל עיתונאיות ומגישות ספורט בנושא ספורט נשים בישראל שעסק בנושאים שעלו בסקר. בנוסף עסק הפאנל בקשייהן של נשים להתקדם בעולם הספורט בישראל הנחשב לגברי.

בקיץ ישראל צפויה לארח את אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 19 בכדורגל נשים ובכך למעשה מקבל ענף כדורגל הנשים וספורט הנשים בכללותו דחיפה משמעותית לקידומו הן בזירה הספורטיבית מקצועית וברמה החברתית. אלפי ילדות יזכו להיחשף לענף הכדורגל ויוכלו להגשים את מה שנראה בסיסי עבור כל ילד בישראל – לשחק כדורגל וליהנות.

תגובות

מומלצים