כיצד ניתן לשפץ חדר ארונות ?

אחד הטרנדים הבולטים ביותר בבתים חדשים או בבתים שעוברים שיפוץ, זה בניית חדר ארונות מגבס. אחרי עשרות שנים שחדרי ארונות הפכו למוסד עיצובי כמעט בארה"ב ובאירופה, הם החלו בעשור-עשור וחצי האחרונים להיכנס גם לבתים הישראליים החדשים.

05.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד ניתן לשפץ חדר ארונות ?

היום כמעט ואין משפחה שלא בונה בית חדש, עם זה בית פרטי ועם זה בית מקבלן בבניין מגורים, עם חדר ארונות לילדים ולהורים, לעיתים משולב ולעיתים בנפרד.

לפני שנסביר בקצרה למה חדר ארונות מגבס וכיצד בונים אותו, נסביר בכמה מילים למה בכלל אנחנו צריכים חדר ארונות. ההסבר הוא די פשוט. חסכון. חסכון בשטח וחסכון בעלויות. במקום שנפנה שטח בחדרים השונים, נקנה ארונות ונשים אותם שם, נפנה בחדר שטח ונקים חדר ארונות בין החדרים זה יאפשר לנו הרבה יותר מרחב בחדר ופחות אי סדר בעין.

חדר ארונות לא חייב להיות גדול, הוא כן צריך להיות כזה שמאפשר לנו להכיל את כל הבגדים והנעליים שלנו, מספיק מקום לתנועה ואם אפשר לשים בו עוד כמה פריטים, מה טוב. תסתכלו עכשיו על החדר בו אתם יושבים, ותדמיינו אותו בלי ארון ובגדים. אתם יכולים להבין לבד כמה שטח נחסך להם ואיך החדר נראה פתאום נקי ופשוט יותר.

חדר ארונות אבל למה חדר ארונות מגבס?

יש לכך שני הסברים מאוד פשוטים, הראשון, מדובר בפתרון אחסון מאוד קל לבנייה. כידוע במרבית הבתים והמשרדים משתמשים בפתרונות גבס לצורך הקמת חדרם ונישות שונות, זה מאוד קל, נוח ושימושי. הפתרון של יצירת חדר ארונות מגבס גם הוא מאוד פשוט, קל מאוד לבצע התאמות ולשחק איתו לצורך עיצובים שונים, כמו כן הוא מאפשר לשחרר הרבה מקום, להבדיל מבנייה בחומרים אחרים שעליה צריך עוד להכניס את הארון.  הגבס מאפשר לשלב בין קירות החדר לבין הארון עצמו.

שנית, שימוש בגבס מאפשר עיצובים שונים הן של מידוף, נישות ומגירות. זה יוצר עבורנו פתרונות אחסון מיוחדים, חלקם מודולאריים וחלקם פרטניים העומדים בפני עצמם. אל תוך העיצוב הייחודי ניתן להכניס גופי תאורה שונים בהרכבה פשוטה. כמו כן הגבס עצמו מבודד מפני רטיבות ורעשים, קל מאוד לנקות אותו במידת הצורך וקל להסיר ממנו חלקים ולעצב מחדש במידת הצורך.

חדר ארונות

אחרי שהבנו למה מומלץ לבנות חדר ארונות מגבס, נסביר לסיום כיצד לעשות את זה בצורה חכמה. כאן יש לשים דגש על 2-3 שלבים.

הראשון, יש לדאוג שחדר הארונות ימוקם במקום נוח לכל חדרי השינה אך לא יהיה במקום מרכזי בבית, מאחר וכל הרעיון של חדר ארונות הוא להסתיר את אי הסדר שיוצרים ארונות בגדים רגילים, אם תרצו מדובר בחדר אחורי בתפאורה של הבית.

דבר שני שיש לשים לב אליו הוא, שהעיצוב לא יהיה שונה מהעיצוב הכולל של הבית, אומנם זה כביכול חדר אחורי ובכל זאת לא היינו רוצים  שהעיצוב שלו יהיה שונה מהעיצוב הכולל של הבית. שלוש, התכנון של חדר הארונות צריך להיות כזה, שמצד אחד הוא יאכלס את כל הבגדים של בני הבית ומצד שני יהיה בו מקום פנוי לאכלוס עתידי של בגדים וחפצים אחרים. את התכנון יש לבצע בעת התכנון של כלל חדרי הבית בשלב הבנייה או העיצוב.

תגובות

מומלצים