בעוספיה מנקים חורשות ובדליה לא

הכסף שהמשרד לאיכות הסביבה העביר לרשויות בכרמל שימש בדליה למשכורות, עוספיה הצליחה לעצור את תופעת השלכת האשפה בחורשות, בדליה כל מקום שמגיעים אליו מלא בערימות זבל, בדליה רק מדברים על זבל!

06.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בעוספיה מנקים חורשות ובדליה לא

לא ברור מדוע מועצה מקומית שלראשותה עומד תקציב גדול, אינו מושקע באכיפת חוק ובעצירת כמויות האשפה שנערמות בצדי הכבישים ובמיוחד בדרך לעין הוד מערבית לדליה.

במקום להוות דוגמה אישית, שהמקומיים כן שומרים על הסביבה, הקרובה לפחות, לאורך שטחים ענקיים בדרך למוחרקה פנינת הכרמל, בדרך לאום אלשוקף, עין הוד ובתוך החורשות, הכל נערם בערימות של אשפה שמוגדרת אשפה רטובה ויבשה, פסולת בניין, ריהוט ומה לא, והסרחון נמצא בכל מקום בדרך. מי שמכבד את האדמה לא משליך בה אשפה.

בעוספיה באותם מקומות שבעבר היו מלאים באשפה, היום הם נקיים, הוצבה שמירה במקום והשלכת האשפה נעצרה, האזור נקי והפך להיות נעים לסביבה ולכל מי שמבקר באזור.

בדאלית אל כרמל נהנים מהאנרכיה וחוסר אכיפת החוק על משליכי האשפה, בדליה הכל מלוכלך ולא נקי ונראה שלאף אחד לא מזיז מכל העניין הזה, כי המשרד לאיכות הסביבה לא מעניש מספיק, רשות שמזלזלת בחיי בני אדם ותושבים, אם המשרד לאיכות הסביבה היה מעניש את הרשויות היו מתאמצות קצת ועוזרות לשמור על הסביבה.

למרות התגאותו של ראש המועצה רפיק חלבי שהוא בנה תחנת מעבר, האשפה ממשיכה להיערם בכל פינה בכפר, ובמיוחד בדרך המובילה מהשכונה המערבית לאדמות אום אלשוקף ועין הוד.

כאשר עדה מדברת על הכבוד שהיא רוכשת לאדמה, היא אינה יכולה להרשות לעצמה להתנהג בצורה מזלזלת לאדמה, השלכת אשפה רטובה ויבשה בצידי הכבישים בכל מקום ולאור יום, ללא מפריע.

עד היום והרבה כאלה ממובילי האשפה שנתפסו קבלו אזהרה ושוחררו, לא נקטו נגדם בהליכים משפטיים ולא נפגעו בכיס, התוצאה שחזרו והמשיכו להשליך אשפה בצידי הכבישים.

בזה שהם משליכים אשפה בצידי הכבישים ובוואדיות הם חוסכים כסף לעצמם, היום כל אזרח יכול להזמין טרקטור להעמיס אותו באשפה הביתית לשלם לו בשחור ואז אותו מוביל מוצא דרכים להתפטר מהאשפה שמושלכת בכל מקום.

מדוע המשרד לאיכות הסביבה לא נוקט דרכים לעצור את המצב הזה?

בדליה מבקשים לסלול כביש דליה עין הוד, המועצה האזורית חוף כרמל מתנגדת בתוקף בגלל אותה סיבה, הפחד שלאורך כל הכביש תושלך אשפה, מה שקורה בפועל לאורך הדרך הקצרה למקום הקדוש סת שרה.

כביש סת שרה

בושה וחרפה לאותם תושבים ולאותה מועצה שלא מסוגלת לעצור את התופעה, ומי לא עד למצב שבנות ובנים צעירים, משליכים ניירות ובקבוקים ברחוב תוך כדי נסיעה כאילו שזה בסדר ואין מי שיעיר להם על זה.

תגובות

8. חוקר השלטון המקומי לפני 9 שנים
זאת עבירה פלילית להעביר כספים למשכורות
7. انسان نضيف לפני 9 שנים
النضافه
6. רפיק לפני 9 שנים
אנשים זבל
5. חסוני לפני 9 שנים
תגובה למספר 1,2,3
4. עספאני זבלן לפני 9 שנים
מבחוץ אולי נקי אך בפנים מאד מאד מלוכלך
3. חלבי לפני 9 שנים
להציב שוטרים
2. דילאוי לפני 9 שנים
מה היא הבעיה האמתית??
1. תושב לפני 9 שנים
זבל מי שמלכלך

מומלצים