פתרונות ראדיקליים לתופעות הזנות והתמכרויות לסמים

כנס קרימינולוגיה בנושא "זירת העבירה: העבריין, הקורבן והצופה" מתקיים באוניברסיטת אריאל, מטרת הכנס היא להתייחס לסוגיות הקשורות לעבריינים ולקורבנות ולהדגיש את מקומו של הצופה במניעת עבירות. יוצגו פתרונות ראדיקליים לתופעות הזנות וההתמכרויות לסמים.

11.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פתרונות ראדיקליים לתופעות הזנות והתמכרויות לסמים

מחקר העוסק בפתרונות ראדיקליים לתופעות של זנות והתמכרויות לסמים, השפעת אטרקטיביות העבריין על רמת הענישה, פרופילאות פלילית הלכה למעשה וסוגיות אתיות בנוגע לתפקיד הצופה בסצנות פשיעה

אלו רק חלק מן הנושאים שיוצגו בכנס קרימינולוגיה שיערך באוניברסיטת אריאל בשבוע הבא. את הכנס יפתח פרופ' מארק חרונהויזן, נשיא האגודה העולמית לוויקטימולוגיה ובעל תואר אבירות ממלכת הולנד, אשר יעניק הרצאת אורח שתעסוק בנושא תפקידה המשתנה של ויקטימולוגיה בשיקום והגדרה מחדש של תפקיד הקורבן במערכת אכיפת החוק.

בין נושאי הכנס: עיסוק אתי בתפקיד הצופה בזירת הפשע, במהלכו יוצג מחקר שנערך על ידי ד"ר חגית בוני נח ועו"ד שרון טויס מאוניברסיטת אריאל אשר צפו במשך שלוש שנים בסצינת הזנות והסמים של התחנה המרכזית הישנה בתל אביב ויציגו פתרונות חדשים ורדיקאליים לטיפול בבעיה.

מחקר מרתק נוסף שערכו פרופ' מלי שחורי ביטון וד"ר צבי ליזה מראה כיצד אטרקטיביות העבריין משפיעה על רמת הענישה בקרב הציבור הכללי וכן בקרב שוטרים ואנשי אכיפה. פאנל פרופילאות פלילית הלכה למעשה יעסוק במקרה בוחן בו חברי הפאנל, כל אחד בתחומו, יאפיינו את אישיות העבריין על סמך הממצאים מהזירה, במטרה להקדים את זהותו ותפיסתו ככל הניתן.

הרצאה העוסקת בזנות קטינים תוך התייחסות לזהות העבריין והקורבן שתועבר ע"י פרופ' אדלשטיין ובת-אל שרעבי מאוניברסיטת אריאל. וכן הצגת מסגרת מחקר בנושא תפיסות הציבור של חומרת עבירות המבוצעות ע"י ונגד עובדים זרים הנערך בימים אילו ע"י ד"ר הרצוג מאוניברסיטת אריאל.

הכנס יעסוק בסצינת העבירה כמערכת בה ישנם שלושה שחקנים: העבריין, הקורבן והצופה. מטרת הכנס היא להתייחס לסוגיות הקשורות לעבריינים ולקורבנות ולהדגיש את מקומו של הצופה במניעת עבירות.

במהלך הכנס יוצגו עבודות תיאורטיות ומחקריות בנושאים הנוגעים לסצינת העבירה ומרכיביה. עבודות אלה יבחנו את ההתמודדות עם הפשיעה והשלכותיה עבור הקורבן והחברה ואת תפקיד הצופה תוך התייחסות להיבטים קרימינולוגיים, ויקטימולוגיים, משפטיים, פסיכולוגיים, אנתרופולוגיים, פילוסופיים, סוציולוגיים והיסטוריים.

בכנס ישתתפו עשרות חוקרים מומחים בתחום הקרימינולוגיה והויקטימולוגיה מהארץ והעולם אשר ישלבו הרצאות מחקר אקדמי וכן הרצאות יישומיות בתחום, דבר אשר יאפשר לבאי הכנס הסתכלות רחבה והבנה מעמיקה של התחום.

ניתן להירשם לכנס באתר האוניברסיטה: http://www.ariel.ac.il/projects/crime-scene/registration-crime-scene?view=form

תגובות

מומלצים