לראות עולם מלונדון לדאלית אל כרמל

מאיסה חלבי לקחה את השיעור למקום האישי שלה, מאיסה מדריכה בתוכנית לראות עולם, עכשיו נמצאת בראש הפירמידה החינוכית ויצירת הקשר בין דאלית אל כרמל לכל פינה ומקום בעולם.

12.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לראות עולם מלונדון לדאלית אל כרמל

דר' עידית אבני ממונה מחוזית על התקשוב בחינוך מתרגשת יותר מכולם על ההצלחה של מאיסה חלבי מאורט מדעים ומנהיגות בדאלית אל כרמל שהפגישה בין עדי אלטשולר דרך לראות עולם.

עדי שוחחה מכנס בלונדון עם תלמידי כיתה ח' בבית הספר קבוצת "נוער מוביל דרך", ענתה לשאלות שלהם, שיתפה בחוויות ובניסיון שהצטבר בעקבותיהן. על העשייה הנהדרת של עדי וודאי אתם שומעים או קוראים לא אחת בכל מיני מקומות. אנחנו הפעם רצינו לספר לכם על הדמות המרכזית האמיתית בכל הסיפור הזה המורה מאיסה אלשיך.

מאיסה נרשמה להדרכת "לראות עולם" לפני כחודש. היא הקשיבה בדריכות לכל עקרונות השיטה והדגשים הפדגוגיים לקראת השיעור, והזמינה מראש את עדי בקטגוריית היזמות (קטגוריה המונה עוד כ-15 יזמים ישראלים צעירים ומבטיחים).

אולם מכאן ואילך, מאיסה לקחה את השיעור למקום האישי שלה, ועל העקרונות בנתה פעילות הכנה רצינית ונהדרת לקראת המפגש. הכיתה יצאה למשימת חקר על עדי, והכינה מצגות וחומרים לקראת המפגש. יום לפני המפגש מאיסה שלחה לי הודעות נרגשות לקראת השיחה.

ואז, ביום המפגש עצמו עלתה עדי לשיחה מול 45 תלמידי החינוך הרגיל והחינוך המיוחד של מאיסה, כאשר כולם לובשים את חולצות "הכנפיים של קרמבו" עדי התרגשה עד כדי דמעות בעיניים. השיעור התנהל בצורה מופתית.

לסיכום הבטיחה שכאשר תחזור לארץ, תפנה זמן כדי להגיע לביקור בבית הספר.

אחד העקרונות המרכזיים של המיזם הוא העמדת הפדגוגיה במרכז, ומקומו העצום של המורה כמנחה ומוביל התהליך בכיתה.

המומחה המתארח מתייחס לפעילות שנעשתה בכיתה ולכן הוא רלוונטי לתהליכים החינוכיים שהמורה מוביל.

פעילויות "לראות עולם" אינן הרצאה, הן מפגש פדגוגי בין כיתה סקרנית בהובלת המורה לאדם שחי את הנושאים הנלמדים בכיתה. זה בדיוק העניין.

מורים מובילים, שלוקחים את העקרונות של "לראות עולם" למקומות נהדרים משלהם, שמביאים את עצמם ואת הכיתה שלהם פנימה מתחברים למומחים מעוררי השראה ישראלים מכל מקום כדי להעצים את התהליך החינוכי לגבהים חדשים; הטכנולוגיה היא רק אמצעי שצריך לדעת להשתמש בו נכון, כי בסופו של דבר הכל אנשים.

עדי אלטשולר: היא מייסדת תנועת "כנפיים של קרמבו", תנועת הנוער הראשונה והיחידה בישראל לצעירים עם צרכים מיוחדים. מנהלת תחום חינוך בגוגל ישראל, ומייסדת "זיכרון בסלון" - מיזם חברתי לציון יום השואה. אלטשולר זכתה בפרסי הוקרה רבים, ביניהם: אות תמרי, פרס ברנשטיין על התנדבות ומנהיגות חברתית, פרס רפפורט על יוזמה מחוללת שינוי ועוד. בשנת 2014 נבחרה על ידי המגזין טיים לאחת ממנהיגי הדור הבא, ונאמה באו"ם כנציגת היזמות והיצירתיות הישראלית.

לראות עולם

תגובות

4. מלונדון לפני 9 שנים
צעד מעולה
3. אמירה חלבי - קנדה לפני 9 שנים
כל הכבוד
2. סוניה לפני 9 שנים
מאייסה את גאווה לכל מקום את נמצאת בו
1. א לפני 9 שנים
כול הכבוד, מאוד מרגש.

מומלצים