תלמידי החינוך המיוחד מציגים תערוכות ייחודית בפסג"ות ובמתיאו"ת במחוז חיפה

במסגרת שבוע החינוך המיוחד המצוין במחוז חיפה, הוצגו תערוכות אומנות ייחודיות של תלמידים הלומדים במסגרות השונות של החינוך המיוחד במחוז. מנהלת המחוז רחל מתוקי נכחה בחלק מהתערוכות.

13.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תלמידי החינוך המיוחד מציגים תערוכות ייחודית בפסג"ות ובמתיאו"ת במחוז חיפה

בכלל הפסגות (מרכז לפיתוח סגלי הוראה) ובמתיאו"ת במחוז חיפה הוצגו תערוכות אומנות של מסגרות החינוך המיוחד, וזאת במסגרת שבוע החינוך המיוחד המצוין במחוז.

מטרתו של שבוע החינוך המיוחד הוא להאיר באור ייחודי את העשייה של צוותי החינוך המיוחד לאורך כל השנה ולאפשר לכל תלמיד לבטא את כישוריו.

בנוסף, במהלך השבוע יתקיימו בבתי הספר ובגנים פעילויות רבות ברוח התרומה לקהילה. תלמידי החינוך המיוחד ילמדו את חבריהם מהחינוך הרגיל, יעסקו בהסברה על הלקויות השונות ויובילו פעילויות התנדבות למען האוכלוסיות השונות בקהילה.

השנה לראשונה מתקיימות במרכזי הפסג"ה ובמתיאו"ת במחוז תערוכות אמנות מעבודותיהם של תלמידי החינוך המיוחד, מבתי הספר לחינוך מיוחד, כיתות לחינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, וילדי שילוב. במחוז רואים בשבוע זה מקום להעצמה של התלמידים וצוותי החינוך המיוחד, מתן מקום לכישורים וחוזקות וכן עוד צעד בהעמקת הקשר ויצירת השותפויות עם כלל התלמידים בבית הספר וביישוב.

התערוכות הינן זרקור אל תהליך עבודה חינוכי וטיפולי המתבצע יום יום במסגרות החינוך המיוחד. בתערוכה מוצגות מגוון יצירות המשקפות את תהליך לימוד במסגרת שיעורי אמנות מתוך עולמם של התלמידים. תוצרי האמנות חושפים עבודה בטכניקות אמנות מגוונות: רישום, פיסול, צבע, מחזור, צילום, גרפיקה ממוחשבת ואנימציה בווידאו. מגוון התוצרים משקפים את הרב תרבותיות של המחוז כמו גם את החשיבות לה מיחסים מנהלי מסגרות החינוך המיוחד את יכולת ההבעה והיצירה של התלמידים בתהליך הלמידה.

התערוכה פתוחה לקהל המשתלמים, המבקרים במרכזי הפסג"ה, אורחים, הילדים האמנים והוריהם אשר יגיעו לצפות ביצירות האמנות.

תערוכה

מנהלת המחוז רחל מתוקי, הודתה למרכזת על החינוך המיוחד ורדה לבנה, ולמפקחי החינוך המיוחד על ארגון התערוכה וליווי צוותי החינוך והתלמידים. כן הודתה לצוותים החינוכיים במסגרות החינוך המיוחד המייצגות את המגוון הרב תרבותי של המחוז, על עבודת קודש של עשייה חינוכית איכותית.

מתוקי ציינה את הרמה האמנותית הגבוהה של היצירות. "אני גאה ומתרגשת לנוכח עולם פנימי עשיר שמביעים התלמידים. זו כוחה של האמנות "לפתוח את הלב" ולאפשר לכל תלמיד באשר הוא הזדמנות לממש את יכולותיו. היופי באמנות, שהיא יוצרת חוויית הצלחה הכוללת סיפוק וגאווה ביצירת האמנותית שכל אחד יצר".

תגובות

מומלצים