אוכל בריא בשילוב ספורט

בשנים האחרונות גוברת המודעות בארץ ובעולם לנושא אורח החיים הבריא. כדי לשמור על אורח חיים נכון ובריא יש לאמץ הרגלי תזונה חדשים, לאכול מזון בריא יותר, לשלב אימונים גופניים ולהקפיד על שתייה מרובה של מים ומנוחה טובה.

17.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אוכל בריא בשילוב ספורט

שילוב נכון ויעיל בין אוכל בריא לפעילות ספורטיבית דואג לחיזוק הגוף והנפש, למניעת מחלות ולשיפור הדימוי העצמי. חשוב לשנות את הרגלי התזונה ולעבור מאוכל תעשייתי אשר עתיר בשומנים רוויים, סוכרים ומלח למזון טרי ובריא יותר, יש להקפיד על שתיית מים ולזנוח את המשקאות עתיקי הקלוריות והסוכרים וכדאי להרבות בירקות טריים ובאוכל עשיר בסיבים תזונתיים, במינרלים ובוויטמינים.

שילוב נכון בין דיאטה וספורט

לכולם ידוע כי אחת הסכנות החריפות ביותר כיום בעולם היא מגפת ההשמנה. ישראלים רבים סובלים מעודף משקל ורבים מנסים דיאטות כאלה ואחרות, לעיתים דיאטות כסאח הנחשבת למסוכנות לבריאות. כדי לשמור על משקל נכון וליהנות מבריאות טובה יותר חשוב לקבל ייעוץ תזונתי ולהתאים באופן נכון בין דיאטה ופעילות גופנית. חשוב לזכור כי דיאטה נכונה ובריאה הינה צריכת אוכל בריא יותר ומאוזן יותר. רק שילוב נכון בין דיאטה מאוזנת והקפדה על פעילות גופנית יובילו להפחתה במשקל, לשמירה על משקל תקין, לחיזוק הגוף ולאורח חיים בריא, נכון ומאוזן יותר.

אוכל

דגנים מלאים וסיבית תזונתיים

כל אדם העוסק בפעילות גופנית חייב להקפיד על תזונה מאוזנת בהתאמה לענף הספורט בו הוא עוסק. יש לחשב את צריכת הקלוריות המיטבית שכוללת פחמימות וחלבונים להם הגוף זקוק כדי לעמוד בפעילות הגופנית ולהתאושש מהר אחריה. חשוב להקפיד על תזונה הכוללת דגנים מלאים, סיבים תזונתיים, ירקות ופרות טריים וכמובן שיש להרבות בשתיית מים. כדי להפחית את אחוזי השומן בגוף מומלץ לפנות לעזרת דיאטנית על מנת שזו תרכיב את התפריט הנכון והבריא ביותר לפי משקל הגוף, גובה, גיל, סוג הפעילות הגופנית ופרמטרים נוספים.

ויטמינים ומינרלים הנחוצים לבריאות ולפעילות גופנית

הגוף זקוק לכמות מסוימת של ויטמינים ומינרלים לתפקוד יומי תקין של כלל המערכות הגופניות. כאשר משלבים באורח החיים הנכון גם פעילות גופנית מומלץ לקבל ייעוץ מהי כמות המינרלים והוויטמינים להם הגוף נחוץ כדי להגיע להישגים ולשמור על הבריאות. יש לצרוך כמות מאוזנת של ויטמינים ומינרלים וכדאי להקפיד על מנת יומית נכונה ואין צורך לצרוך יותר מהכמות הנחוצה לשמירה על הגוף. לכל אדם יש צרכים תזונתיים שונים לכן חשוב לפנות לייעוץ מקצועי הניתן על ידי דיאטנית או אנשי מקצוע אחרים ואלה יכולים להמליץ על תפריט מאוזן ובריא.

חשוב לדעת כי יצירת מתכונים בהתאמה אישית לאורח החיים של האדם היא הפתרון הנכון והטוב ביותר, במיוחד לאנשים המקפידים לשלב באורח החיים הבריא גם פעילות גופנית מאוזנת. תפריט מאוזן שכולל תוספי מזון נחוצים לגוף כמו ויטמינים ומינרלים שהגוף אינו מייצר באופן וטבעי יאפשר לכם לשמור על בריאותכם וליהנות ממאמץ גופני ללא פגיעה ונזקים לגוף.

תגובות

מומלצים