הורדת חום בילדים

מהי ההגדרה של חום? ממה הוא נגרם? מהם התסמינים הנלווים? איך מטפלים? מתי צריך ללכת לרופא? ד"ר רונק סעב, רופא במחלקת ילדים במרכז הרפואי פדה פוריה, נותן תשובות.

22.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הורדת חום בילדים

כ 30אימהות צעירות הגיעו להרצאה המרתקת של ד"ר רונק סעב , רופא במחלקת ילדים במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה, פוריה, בנושא "הורדת חום בילדים".ה הרצאה התקיימה במסגרת פעילות מועדון אימוש במתחם מול כנרת, בצמח.

ד"ר רונק ,פתח והסביר כי "החום אינו מחלה אלא מנגנון ההגנה של הגוף מפני מחוללי מחלות שונים כמו חיידקים ונגיפים. אבל חום גבוה מחליש גם את הגוף, וכשהחום גבוה מאוד, הוא אף עלול להיות מסוכן בשל פגיעתו בחלבוני הגוף".

לשאלה הנפוצה ביותר , מאיזה טמפרטורה נחשב חום ד"ר רונק הסביר, " אנחנו מתייחסים לחום בטמפרטורת גוף שהיא מעל ל־38.5מעלות הנמדדת רקטלית (בפי הטבעת). אצל ילד ללא מחלות רקע ובמצב כללי טוב, עד טמפרטורה של 38.5 לא נדרש טיפול אבל חשוב להורים להיות ערניים ולהמשיך מעקב. אין כיום הוכחות בדוקות לכך שטיפול להורדת חום מונע פרכוסי חום, או מוריד את היארעות תופעות הלוואי לאחר מתן חיסונים"

בהמשך ד"ר רונק פרט את סוגי המדחומים הקיימים והיתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ואף ציין את הדרכים למדידת חום אצל תינוקות ובהמשך אצל פעוטות וילדים. במהלך ההרצאה הוא ציין כי למרות שבעבר אמהות נהגו לעשות כך,אסור לשבור או לחצות פתילות (נרות) להורדת חום ואין להשתמש בקומפרסיםשל אלכוהול, או להפשיט את הילד בכדי להוריד את טמפרטורת גופו.

את חלקה האחרון של ההרצאה הקדיש ד"ר רונק לדרכים תרופתיות ולא תרופתיות לטיפול בחום כמו אוורור החדר, שימוש בסירופ, נרות, או קפליות ומהו המינון המומלץ לגבי כל תרופה ובהתאם למשקל הילד.

דר סעב

תגובות

מומלצים