מעשים טובים מחממים את הלב

בישראל מציינים את יום המעשים הטובים, יום שבו מעלים את המעשים הטובים לראש סדר היום הציבורי, מתנדבים צובעים בתים של קשישים, מנקים חופים, מטפחים גינות קהילתיות, חוגגים עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ועוד.

24.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מעשים טובים מחממים  את הלב

בישראל מציינים היום את יום המעשים הטובים, זו השנה התשיעית ברציפות. כ-800 אלף בני אדם ישתתפו ביותר מעשרת אלפים מיזמים ברחבי הארץ.

יום המעשים הטובים מצוין השנה ב- 58 מדינות ברחבי העולם וביניהם ארה"ב, איטליה, פנמה, גרמניה ועוד.

היוזמה נולדה בשנת 2007, כרעיון של אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון ומאז הפכה ליום שיא מוביל ומשמעותי בעשיית טוב, אשר סוחף אחריו מאות אלפי משתתפים, שהתחברו לרעיון הפשוט עליו מושתת יום זה.

הרעיון אשר עומד בבסיס היום הינו פשוט ובסיסי: כל אדם, קבוצה ומעגל חברתי, מוזמן לעשות טוב ביום זה ולפעול למען מטרה המדברת אל ליבו. אנו מעודדים את המשתתפים לקחת חלק במגוון פעילויות אשר מתקיימות בעמותות ובמלכ"רים שונים וכן לעשות משהו טוב לפי ראות עיניהם.

כל שנה, מעגלי הטוב גדלים עוד יותר ביום מעשים טובים, המציע לאנשים פרטיים, קבוצות, ארגונים, ועסקים, מגוון פעילויות במטרה להיטיב עם הזולת ועם הסביבה. המסר העיקרי של יום זה הוא שמעשה טוב יכול להיות כל דבר, החל מחיוך, הזמנה של קרוב משפחה לארוחת צהרים, וביקור בביתו של שכן קשיש ועד להתנדבות בפרויקטים למען החברה והסביבה כגון שיפוץ וצביעת מעונות יום והוסטלים, נקיון חופים, מפגשים בין דוריים, ימי כייף לאוכלוסיות נזקקות, יצירת גינות קהילתיות ועוד.

מתנדבים

יום מעשים טובים הוא פרויקט הדגל של עמותת רוח טובה והוא ממומש בחסות הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון. לקראת יום זה, אלפי פרויקטים התנדבותיים קורמים עור וגידים בכל שנה, בכל רחבי הארץ ובעולם, ועמותות, מלכ"רים ומוסדות רווחה מוזמנים להציע רעיונות אותם ירצו ליישם במהלך אותו היום.

ביום מעשים טובים כולם שותפים. נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, מאמיני כל הדתות, כולם מתלכדים כגוף אחד, למטרה המשותפת של עשיית טוב למען האחר והסביבה. המיזם חצה גבולות והפך לגורם בינלאומי מאחד בזכות הפשטות שבו, ובשל היכולת של כל אחד להתחבר אליו ולקחת חלק ביוזמה.

תגובות

מומלצים