הפפילומה גורם גם לגידולים בצוואר

וירוס הפפילומה ידוע כאחד הגורמים לסרטן צוואר הרחם בנשים, אבל מתברר כי יש עוד צוואר שהוא אוהב להתמקם בו ולעשות צרות, זהו הצוואר והלוע אותם אנו מכירים.

26.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הפפילומה גורם גם לגידולים בצוואר

בצוואר מורם
תחום גידולי הצוואר ובמיוחד אלו הנגרמים ע" וירוס הפפילומה נידון בהרחבה בכנס הארצי של רופאי האף אוזן וגרון וניתוחי הצוואר בישראל שנערך באילת.

את הכנס ארגן והפיק בצורה מוצלחת  ועד איגוד רופאי אף אוזן וגרון, מנתחי ראש וצוואר בישראל, בראשותם של פרופ' אילנה דואק, מנהלת מחלקת א.א.ג וניתוחי ראש וצוואר בביה"ח כרמל, פרופ' מיכאל וולף, ד"ר רענן כהן כרם גם הוא מביה"ח כרמל, וד"ר בנציון יהושוע.

לכנס השנתי הגיעו מאות מבכירי הרופאים והמנתחים בישראל והוא התכבד בעוד שורה ארוכה של מרצים אורחים ומנתחים מובילים מרחבי העולם שנחתו כאן במיוחד בישראל כדי להשתתף בכנס. הכנס עסק רבות  בחידושים בתחום גידולי ראש וצוואר, ודן בהרחבה בנושא גידולי הלוע הנגרמים ע"י וירוס הפפילומה.

פרופ' אהאב האנה מ- MD Anderson Cancer Center ביוסטון, פרופ' רוברט פריס מפיסטבורג, פרופ' קרי אולסון מרוצ'סטר מינסוטה, ופרופ' ליסה ליציטרה מאיטליה, בין הכירורגים האונקולוגים המובילים בתחום ראש צוואר בעולם, השתתפו בכנס ודנו בהרחבה בתחום גידולי הלוע, שכיחותם, שינוי המגמה העולמית של הגידול  והטיפול המיטבי בגידול.

ד"ר אורן פרידמן  מפילדלפיה הציג את ניסיונו בתחום שחזור האף בעקבות כריתת גידולים מהאף. פרופ' מריו סאנה וקבוצתו מאיטליה הציגו את ניסיונם העשיר בטיפול בגידולי האוזן,  ופרופ' מיכאל רוקנשטיין  מפילדלפיה דן בשינויי המגמה  במחלת מנייר, ומחלות כרוניות נוספות של האוזניים. פרופ' דואק מכרמל מעדכנת כי בכנס נדון בהרחבה גם תחום הפרעות בדרכי נשימה בילדים וילודים ע"י פרופ' קרן צור  ופרופ' אברם פולוק מפילדלפיה ופרופ' רוברט ברקוביץ ממלבורן באוסטרליה.

" זה היה כנס מאוד מוצלח ופורה שתרם רבות לחיבור והידוק הקשר המקצועי והאישי בין כל רופאי האאג והמנתחים בארץ אמרה פרופ' דואק. אני שמחה שהצלחנו להביא תחת קורת גג אחת גם את מיטב המומחים מרחבי העולם מה שימשיך לשמור על איכות הרפואה והרמה הגבוה של רפואת הא.א.ג וניתוחי הצוואר בישראל ".

כנס אאג

בתמונה: פרופ' דואק מכרמל עם משתתפי הכנס הבכירים מהארץ ומהעולם, צילום ביה"ח כרמל.

תגובות

מומלצים