סובלים מנשירת שיער?

אחוז מאד גבוה מהאוכלוסייה סובלים מבעיות בשיער כגון:נשירת שיער, שיער דליל, שיער חלש ושברירי, התקרחות  ועוד...תמיד שואלים אותנו מדוע זה קורה והאם יש לזה פתרון? אז נתחיל מהשאלה הראשונה: מדוע זה קורה?

26.03.2015 מאת: אליאב אזולאי
סובלים מנשירת שיער?

בראש ובראשונה נתחיל בסיבה הגנטית: למי שיש גנטיקה של שיער חלש מאחד ההורים/סבים וסבתות או כמובן משני הצדדים  כבר אוטומטית חשוף יותר לאתגרים במהלך החיים עם השיער אבל חשוב לסייג מראש ולומר:

לא כל מי שיש לו גנטיקה של שיער חלש יסבול מבעיות בשיער
ולא כל מי שיש לו גנטיקה של שיער חזק מחוסן מפני בעיות בשיער

שיער חלש לרוב משתי סיבות:

פנימית וחיצונית, הסיבה הפנימית קשורה לתזונה שלנו ולמאזן הויטמינים והמינרלים שלנו בגוף, כשאנחנו לא אוכלים בצורה מאוזנת ונפרט בהמשך מה חייב להיות חלק קבוע מהתפריט שלנו השיערות שלנו חלשות יותר. הבסיס לבניית הגוף הם החלבונים, ברגע שחסרים לנו חלבונים על בסיס יומיומי כחלק מהתזונה שלנו אז בעצם חסרות לנו אבני הבנין שבונות את הגוף, אצל חלק זה יתבטא בשיער חלש אצל אחרים בציפורניים חלשות, אצל אחרים בדילול שריר ועצם וכו... בו זמנית מעבר לחלבונים אנחנו חייבים להקפיד על תצרוכת מספקת של ויטמינים ומינרלים (כמו ויטמיני B ואבץ למשל)

הסיבה החיצונית היא לרוב מה שאנחנו עוללנו לשיער במהלך החיים, אצל הגברים זה לרוב כל הג'לים, וקסים, קרמים שמרחנו על השיערות והשארנו לשעות רבות ובזמן הזה הם פשוט הורסים את השיערה, כנ"ל חבישה מוגזמת של כובע שמונעת את היחשפות הקרקפת לחמצן, שמש וכו. אצל נשים בנוסף לסיבות האלה יש את כל הטיפולים לשיער שנשים עושות: פן לשיער, החלקות, צביעה וכו, כל הדברים מייפים אותנו מצד אחד אבל מחלישים את השיער מהצד השני וגם אצל נשים כמובן יש את כיסוי הראש שמונע חשיפה לחמצן ושמש.

עכשיו לשאלה השניה: האם יש לזה פתרון?

כן! קודם כל חשוב לומר שגם לאלו שהגנטיקה שלהם היא של שיער חלש, נשירה, התקרחות וכו אפשר למנוע התחלה של נשירה או לעצור נשירה שכבר התחילה ואפילו לשקם את השיער ולחזק אותו ולהצמיח בחלק מהמקרים שיערות חדשות.

אז איך עושים את זה?

קודם כל צריך לטפל בחלק הפנימי, צריך לאזן תפריט מסודר שכולל בתוכו מספיק חלבונים, מספיק ויטמינים ומינרלים ואף לרוב להשלים לגוף חלק מהויטמינים והמינרלים באופן חיצוני, דבר שני צריך להקפיד על שתיה מספקת של מים כי זה קריטי גם לשיערות וגם לעור של הקרקפת שהיא בעצם "האדמה" שבה ה"צמח" הזה שנקרא שיערה צומח. ודבר שלישי צריך לעזור לשיקום של השיערה מכל הנזקים החיצוניים עם טיפול חיצוני של שיקום וחידוש ושמירה על השיערות (כדוגמאת תכשירים מיוחדים וטיפוליים לשיער לשיקום וטיפול).

טיפול שיער

שאלה אחרונה שאנחנו נתקלים בה הרבה- אם אין לי במקום מסוים על הראש שיערות האם אפשר להצמיח מחדש?

התשובה היא כזו, יש לנו את זקיקי השיערות, הם מתחילים תהליך שנקרא "מזעור" עד שבסוף הם ממש נעלמים מהעין ונשארים רדומים מתחת לפני השטח, הם יכולים להישאר רדומים לפעמים גם כמה שנים וכל עוד הם רדומים אפשר להעיר אותם, אם הם כבר "מתו" אי אפשר להחיות אותם, מצד אחד אין פה 100% כי בעצם אי אפשר לדעת אם הזקיק רדום או מת אך כדי לתת תקווה חשוב לי לומר שהיו מקרים רבים לאורך השנים שראיתי שיערות יוצאות מחדש במקומות שנראו בהתחלה קירחים לחלוטין, מעבר לכמובן המון תהליכים שבהם עצרנו נשירות ושיקמנו מצבים שבהם היה שיער מלכתחילה.

אליאב אזולאי

coachmydiet@gmail.com

תגובות

מומלצים