מפגש כלל עדתי ביוזמת שיך יעקב סלאמה

במסגרת חיזוק הדו קיום, הסובלנות וקבלת האחר וחיזוק קשר השותפות בין הדתות, התקיים ביקור מרגש של אנשי דת, יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים במרכז הרפואי לגליל.

26.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מפגש כלל עדתי ביוזמת שיך יעקב סלאמה

ביקור מרגש של אנשי דת: יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים התקיים במרכז הרפואי לגליל. הביקור התקיים הודות לסיוע יעקב סלאמה, מנהל האגף לעדות במשרד הפנים וד"ר עומר כיאל, מפקח ארצי על המקומות הקדושים במשרד.

הרבנים, השייחים והכמרים סיירו במחלקות המבוגרים והילדים השונות, שוחחו וברכו את המטופלים ובני משפחתם ואת אנשי הצוות שהיו נרגשים מהביקור.

את הבאים קידם עוזר מנהל המרכז הרפואי, ד"ר צבי שלג, שהודה לאנשי הדת המכובדים על המחווה יוצאת הדופן וציין, כי חלק מייחודו של המרכז הרפואי לגליל, הוא בכך שהוא משרת את כלל הדתות החיות זו לצד זו באזור וכי הביקור הסב אושר רב למטופלים ובני משפחתם.

ד"ר שלג הביע תקווה, כי ביקורים דומים המחזקים את השותפות בין הדתות יתקיימו גם בעתיד.

ביקור אנשי הדת

ד"ר כיאל: "בהתקרבות חגי האביב אצל כל העדות באנו אנשי הדת: רבנים שיחים מוסלמים ודרוזים וכמרים כדי לברך ולבקר חולים בביה"ח.

ברצוני להודות למנהל ביה"ח ד"ר ברהום ולצוות ההנהלה, על שאיפשרו את קיום המפגש. מטרת הביקור היתה לחזק את הדו קיום, הסובלנות וקבלת האחר.

אנחנו אנשי הדת מאמינים בשלום, מאמינים באחווה ומאמינים בדיאלוג בין כל תושבי מדינת ישראל ורוצים להוות דוגמה. החולים שביקרנו התרגשו, חלקם בכה מאושר כאשר ראה את הקבוצה הנפלאה. אחת האחיות אמרה לנו 'אני לא מאמינה שאתם הולכים ביחד, זה פשוט מרגש'. בכוונתנו להמשיך בדרכנו לבקר גם בבתי ספר ובהרבה מוסדות ציבור ברחבי הארץ כי עבורנו זו שליחות".

תגובות

מומלצים