"מה אתם הייתם עושים?"

באנשים טבועה יכולת מדהימה ליצור אכזריות ורשעות שאין כמוה ומצד שני, ליצור אלטרואיזם אדיר, אלו תכונות שאין באף יצור אחר בעולם. את הדברים הללו אמר חיים הכט במפגש עם סטודנטים ואנשי סגל בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל.

29.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"מה אתם הייתם עושים?"

הדברים נאמרו כתשובה לשאלה שנשאל על ידי הסטודנטים, האם לאחר התעסקות רבת שנים עם החברה הישראלית בתוכניות "יצאת צדיק" ו"מה אתם הייתם עושים" הוא איבד את אמונתו בחברה או שמא הוא נותר אופטימי.

"אני אופטימי לחלוטין. במהלך צילום התוכניות, נתקלנו בהרבה רוע, אך לרוב, הופתענו עד כמה אנשים מוכנים לעזור ולסייע. גיליתי הרבה אנשים נהדרים ומדינה על הפנים. רוב האנשים באים עם המון רצון טוב לעזור והבעיה היא דווקא במוסדות המדינה, המשטרה ובתי המשפט".

בהקשר לכך, המשיך הכט ואמר כי "פעמים רבות אני באתי מרצון לעשות עיתונות אמיתית תוך פניה לרגש של הצופים, אך נתקלתי בפחדנות של יועצים משפטיים שאילצו אותנו להוריד הרבה דברים בעריכה".

במהלך המפגש, נשאל הכט על תופעת ה"שיימינג" שעלתה לכותרות דרך סרטון השוקולד.

"זאת אחת התשובות ל"מה אתם הייתם עושים", אומר הכט, "אין מה לעשות, בדמוקרטיה אין דבר זולת אור השמש.

הדרך היחידה להילחם בתופעות בלתי רצויות היא פרסום".

הכט נתן גם דוגמא לכך מסדרה נוספת שלו, "רישיון להרוג": "בפרק הראשון של הסדרה, שעוסקת בתאונות הדרכים, טענתי שאת כל ההתנהגות הישראלית בכבישים ניתן למגר תוך שלושה חודשים עם שיימינג שפונה למשטרה ולבתי הדין".

בהמשך המפגש הכט דיבר על סרטו "טיסה אחת בשבילנו". "האמת היא שכל מה שעשיתי בתקשורת זה כדי שתהיה לי זכות עמידה לעשות את הסרט הזה, הוא חשוב לי מאוד". בתשובה לשאלה האם מפגשו של הכט עם החברה הישראלית קשורה להיותו דור שני לניצולי שואה הוא ענה: "אני מגדיר את עצמי כניצול שואה. הורי היו ניצולי שואה וכל ילדותי עברה עלי עם העול הזה. אם הייתי יכול הייתי מתחיל את הלימוד של כל עמי העולם מהשואה כי זה הסיפור הכי קיצוני בתולדות האנושות. בכל הסדרות והסרטים שעשיתי הסיפור המרכזי הוא האדם. בכוחו להיות התגלמות הרשע או התגלמות הטוב"

חיים הכט השתתף בתוכנית "מפגשים עם התעשייה" שבה מתארחים אנשי תקשורת בולטים באולפן הטלוויזיה של בית הספר לתקשורת באריאל. בחודשים האחרונים התארחו בתוכנית גדעון לוי, ארז טל ונוי אלוש.

הכט

תגובות

מומלצים