רנ״ג דיין נסראלדין מצטיין הרמטכ"ל

הערב יוכרז מצטיין הרמטכ״ל, רנ״ג דיין נסראלדין, תושב דאלית אל כרמל, שמשרת כנגד לוגיסטיקה בחטמ״ר 417. דיין אחראי על כל היבטי הלוגיסטיקה בחטיבה.

29.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רנ״ג דיין נסראלדין מצטיין הרמטכ"ל

דיין בנם של שחאדה ווגיהה נסראלדין, נשוי להנאדי ואב לשלושה ילדים, סיים תיכון בדאלית אל כרמל בהצטיינות.

דיין גדל במשפחה תומכת ואוהבת, עם 5 אחים, שתמיד האמינו בו וביכולות שלו.

בני משפחתו מספרים לנו כי הם לא מופתעים מהצטיינותו של דיין, כיוון שהוא תמיד הצטיין בכל דבר שנגע בו.

במהלך שירותו של דיין, הוא פיקד על הקמת גדוד הגנה מרחבית חדש בבקעה, שיפץ והקים מוצבים.

דיין אחראי על 9 נגדים וגם על הפן הלוגיסטי בפרויקט שימור העטלפים שהחטיבה מנהלת.

מערכת פורטל הכרמל מברכת את רנ"ג דיין נסראלדין, על קבלת אות ההצטיינות, ומאחלת לו המשך עשייה פורייה ומוצלחת.

דיין נסרדין
  
למה שכתב צה"ל "אחריהם: אלו הם החיילים הכי טובים בצה"ל"
סרן ישראלה אברהם, סרן סלמאן חיחי וסרן גיא אלתר הם שלושה מהקצינים שיקבלו הערב אות הצטיינות מהרמטכ"ל כהוקרה על תפקודם יוצא הדופן. אלו הם הסיפורים שלהם
.
מאת:: גילי קופר ונטע לוי, אתר צה"ל  
.
עשרות קצינים ונגדים יקבלו היום (ראשון) אות הצטיינות מהרטמכ"ל כהוקרה על פועלם יוצא הדופן. הם מוצבים בתפקידים מגוונים בכל רחבי הארץ, חלקם בשטח וחלקם במטה, אך כולם בלטו בעשייתם, יזמו והובילו.
.
ביניהם ניתן למצוא את סרן ישראלה אברהם, מפקדת פלוגת תצפיתניות שמפיצה מוטיבציה ומחויבות לתפקיד בקרב החיילות שמשרתות תחתיה; את סרן סלמאן חיחי, מפקד פלוגת צמ"ה שהיה הראשון להגיע לזירת החדירה בזיקים במהלך "צוק איתן"; ואת סרן גיא אלתר, שבתפקיד המ"פ הראשון שלו נכנס לעומק רצועת עזה ופעל להשמדת מנהרות במהלך המבצע. אלה הם הסיפורים שלהם:
.
נקודת מבט שיכולה למנוע אסון
.
בתחילת דרכה, עם קבלת השיבוץ לחיל האיסוף הקרבי –  סרן ישראלה אברהם (24) לא הייתה מרוצה. "לא ידעתי מה מהות תפקיד התצפיתנית, ואחרי הטירונות המוטיבציה רק ירדה", היא משחזרת. אולם לא לקח הרבה זמן עד שסרן אברהם השתכנעה להישאר. כעת היא משרתת כמ"פ בחיל האיסוף הקרבי, והיום תוענק לה תעודת הצטיינות מטעם הרמטכ"ל, רא"ל גדי אינזקוט. "התאהבתי בתפקיד", היא ממשיכה. "הבנתי שזה התפקיד המשמעותי ביותר שאישה בצבא יכולה לעשות. התצפיתנית היא העיניים של הלוחמים: נקודת המבט שלה, שמתאפשרת הודות לטכנולוגיה בה היא משתמשת, יכולה למנוע אסון".
.
בהמשך יצאה סרן אברהם לקורס מפקדים ובסיומו יצאה לקצונה. היא שירתה בין היתר כמ"מ בבסיס האימונים של חיל האיסוף הקרבי, ואת הצטיינות הרמטכ"ל  היא תקבל הערב כאות הוקרה על תרומתה הבולטת ביחידתה - בפלוגה עליה היא מפקדת אחוז הנשר היה נמוך במיוחד. "את רואה בנות שמגיעות לטירונות עם מוטיבציה אפסית, והופכות למצטיינות", היא אומרת. "זה מספק ומרגש. הסגל ככלל עובד מאוד קשה ונותן את המקסימום, וההצטיינות בשבילי אומרת שהצבא רואה את המאמצים ומעריך אותם", היא מציינת.
.
לדבריה, הרצון לתת את המקסימום מגיע מהבית. "ההורים שלי עלו לארץ מאתיופיה, והנחילו לנו את אהבת הארץ", היא מסבירה. אחיה הצעיר נמצא כרגע באימון מתקדם בחטיבת גולני, ואח אחר מתמיין לסיירות. "כל ארבעת האחים מתעניינים ושואלים אותי שאלות, הקצונה היא עניין גדול במשפחה. אני מרגישה שהם הולכים בדרך שלי", הוסיפה. גם ההורים לא נשארים אדישים לתפקודה יוצא הדופן. "אני חושבת שהם מתרגשים מההצטיינות יותר ממני", היא אומרת.
.
"כשהכל נגמר הרגשתי שבאמת תרמתי למדינה"
.
סגן מפקד פלוגת ציוד מכני הנדסי בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה, סרן סלמאן חיחי, מקבל הערב אות הצטיינות מהרמטכ"ל על פעולתו האמיצה במהלך מבצע "צוק איתן". סרן חיחי היה הראשון להגיע לנקודת החדירה של המחבלים בזיקים, ולקח חלק פעיל בסיכול הפיגוע. ״בשעה שש בערב קיבלתי הודעה על זה בקשר״, משחזר סרן חיחי. ״אוטומטית נסעתי לכיוון המקום וגיליתי שהגעתי ראשון. לכן התחלתי לסרוק במהירות את השטח ולנסות להבין כיצד עליי לפעול״, הוא מספר. ״באותו הרגע ממש, הבחנתי בארבע דמויות חשודות מתחבאות מתחת לשיח ואז החל ירי כבד לעברי ״, הוא מפרט.
.
סרן חיחי עצר את הדי-9 בו הוא נהג ופתח באש אל עבר המחבלים, תוך שהוא הורג אחד מהם. בזמן הזה המחבלים המשיכו לזרוק רימוני רסס אל עבר הרכב בו נהג. ״אחרי שקיבלתי את האישור ממפקד הגדוד שלי בקשר רצתי אל עבר הדיונות, היכן שהמחבלים התחבאו, וחיסלתי את האחרון שבהם״.
.
זאת לא הייתה הפעם האחרונה בא התייצב סרן חיחי פנים אל פנים מול מחבלים חמושים. באחד מימי המבצע קיבלה פלוגת הצמ"ה התרעה על פיר של מנהרה בצפון הרצועה, וקפצה מיד למקום. ״מחלקת סילוק הפצצות שלנו נטרלה את המטענים ותוך כדי כך העיפה את מכסה הבטון שהיה מונח על הפיר. כשהתקרבתי לראות שהכל כשורה זיהיתי נשק מבצבץ לעברי משם. זרקתי רימון על המחבל והוא נהרג מיד", משחזר סרן חיחי. ״כשהכל נגמר הרגשתי שבאמת תרמתי למדינה", הוא מוסיף.
 
טבילת אש בעומק רצועת עזה
בתפקיד המ"פ הראשון שלו, עשה סרן גיא אלתר טבילת אש משמעותית – ונכנס עם פלוגתו לעומק הלחימה במבצע צוק איתן. הפלוגה, ששייכת ליחידת יהל"ם, היוותה חוד החנית של התמודדות הצבא עם מנהרות הטרור, וטיפלה באיום בעזרת אמצעים טכנולוגיים והנדסיים מתקדמים. "בסופו של דבר רואים בנו אנשי מקצוע לכל דבר", אמר סרן אלתר. "במבצע התמודדנו עם הנושאים של גילוי המנהרה וההשמדה עצמה, התמודדות עם אתגרים הנדסיים ועוד. כיף לדעת שאתה מתמחה במשהו", סיפר. את ההצטיינות קיבל המ"פ כאות הוקרה על ביצוע תפקידו בצורה המקסימלית, ועל תפקודו השוטף, שבלט באיכותו.
.
סרן אלתר הגיע ליחידת יהל"ם אחרי שהתגייס לחיל ההנדסה הקרבית ועבר גיבוש. "בהתחלה לא ידעתי מה יעודה של היחידה, אבל אחרי שהסבירו לי הבנתי כמה התפקיד משמעותי", שיחזר. "ידעתי מלכתחילה שאני רוצה לעשות את הכי טוב שאני יכול ולהגיע לעמדת מפתח בה אוכל להשפיע", המשיך. נראה כי מכאן ועד ליציאה לקצונה הדרך של סרן אלתר הייתה קצרה. "הרגשתי שאני לא רוצה להיות רק לוחם אלא לתת מעבר, ויצאתי לקצונה מתוך רצון להשפיע ואהבה למקצוע", הסביר. "המשפחה גאה בבחירות שעשיתי ובמסלול שאני הולך בו. גם עכשיו, עם קבלת ההצטיינות, כולם התרגשו", הוסיף.
.
מעבר למשמעות הרגשית, להצטיינות יש חשיבות נוספת עבור סרן אלתר. "המשפחה שלי לא נמצאת איתי באופן קבוע או מקבלת ממני עדכונים שוטפים על העבודה שאני עושה בצבא", הסביר. לדבריו, המעמד אליו הגיע הערב מהווה מעין מראה לצורה בה הצבא רואה אותו. "אות ההצטיינות הוא מין אסמכתא לזה שאני עושה עבודה טובה, מין אינדיקציה בשביל מי שסובב אותי שמקום העבודה שלי מרוצה ממני, ושסומכים עליי".

תגובות

16. ענאן נסראלדין לפני 9 שנים
כל הכבוד אבן עמי כבוד לכפר
15. פרח נסראלדין לפני 9 שנים
מרשים
14. נסראלדין באהי לפני 9 שנים
מזל טוב
13. בסיס לפני 9 שנים
כבוד
12. משפחת מועאד דקסה לפני 9 שנים
דיאן המצטיין
11. אדהם זאקי נסראלדין לפני 9 שנים
כל הכבוד
10. עלא מוסבאח חלבי לפני 9 שנים
מגיע לך
9. רוזי לפני 9 שנים
גאה
8. דלאויייה לפני 9 שנים
אין מילים זוכרים את דיין מצליח בכל מה שנוגע
7. צעיר דרוזי מהכרמל לפני 9 שנים
ברכות לגבר דיין
6. דרוזית לפני 9 שנים
ברכות דיין
5. דרוזי לפני 9 שנים
גאיים מאוד
4. נוכח לפני 9 שנים
פרגון
3. חיאל מלאק לפני 9 שנים
לאחי דיין הייקר
2. השאם נסראלדין לפני 9 שנים
דאליה
1. ע.נ לפני 9 שנים
כל הכבוד

מומלצים