אלימות בחדר המיון

על רקע התגברות תופעת האלימות בחברה הישראלית ותיעודו של ה"ישראלי המכוער", מחלקת הביטחון ברמב"ם מפרסמת את נתוני מקרי האלימות שאירעו בביה"ח, בשנה שחלפה, טיפלו אנשי צוות מחלקת הביטחון ב 75 אירועי אלימות פיזית וב 242 אירועי אלימות מילולית.

30.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אלימות בחדר המיון

מתוך כלל האירועים אשר התרחשו במחלקות השונות, ב- 36 מקרים הוגשו תלונות למשטרת ישראל בגין מקרי האלימות.

מן הנתונים עולה כי כמות מקרי האלימות המילולית הוכפלו ביחס לשנת 2013 ( 242 לעומת 121 ). נתון נוסף אשר בולט במיוחד הוא זה המתייחס למצב במחלקה לרפואה דחופה (מיון) בביה"ח. 100 מאירועי האלימות (פיזית ומילולית) התרחשו בחדר המיון, נתון המהווה 31.5% מכלל אירועי האלימות ברמב"ם במהלך 2014.

"המיון הוא צוואר הבקבוק", אומר פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, "בשנים האחרונות אנו עדים לעומסים התכופים שבאים לידי ביטוי במיון והכעס והתסכול של המטופלים הממתינים שעות ארוכות, מופנה במקרים רבים לצוות המטפל.

קללות ואיומים הם מנת חלקם של הצוות הסיעודי והרפואי, ולצערנו, במקרים רבים זה גם נגמר באלימות פיזית. אנו מבינים את מצוקת המטופלים, אך חשוב להבין שכולנו יחד באותה הסירה. אנו מעבירים שוב ושוב מסר לפיו ברמב"ם יש אפס סבלנות לאלימות באשר היא. לא נקבל את ההתנהגות הזו בשום מקרה ואנו מטפלים בתוקפים בחומרה רבה".

למרות תמונת המצב העולה מן הנתונים, נראה שבסך הכל מדובר במגמת ירידה בהיקף אירועי האלימות בביה"ח בשנים האחרונות. בשנת 2011 עמד מספר מקרי האלימות המילולית על 294 (לעומת 242 ב-2014) וכמות מקרי האלימות הפיזית ירדה מ-112 בשנת 2011 ל-75 בשנת 2014.

ביטחון רמבם

הסיבה לכך נעוצה באופן ובמהירות שבה מגיבים אנשי צוות הביטחון בביה"ח לקריאות הצוות הרפואי בעת הצורך: "בזמן אירוע אנו מגיעים בתוך שניות ספורות לכל מקום בבית החולים", מסביר בני קלר, הקב"ט הראשי של ביה"ח, "צוות מחלקת הביטחון מיומן ויודע להגיב במהירות וביעילות לכל קריאה, ולהכיל את האירועים השונים באופן שיאפשר לצוות הרפואי להמשיך את עבודתו בהקדם.

בית חולים הוא לא מקום רגיל ויש להתייחס לכל הסיטואציה ברגישות מרבית. לשמחתנו, הניסיון שלנו מאפשר לנו לעשות זאת ותוצאות מדברות בעד עצמן".

תגובות

מומלצים