עדואן עדואן: "בעלי עסקים שימו לב"

בימים אלה החלה רשות המסים להודיע לבעלי העסקים בעיר הכרמל על דחיית תביעותיהם לפיצויים בגין הנזקים העקיפים של מלחמת לבנון השניה עבור ימי הלחימה בחודש אוגוסט 2006..."העירייה נדרשת מתוקף מעמדה להיכנס לפעילות מיידית"...רשאים לערער על ההחלטה תוך 30 יום מיום קבלתה.

15.06.2007 מאת: עדואן עדואן
עדואן עדואן: "בעלי עסקים שימו לב"

הנימוק היחיד שמעלה רשות המסים לדחיית התביעות הוא הנימוק הכללי ש "העסק לא מצוי באיזור הגבלה".

על פניו נראה שרשות המסים לא התייחסה בבדיקת התביעות של תושבי עיר הכרמל לדברים נוספים שכן מזכים את בעלי העסקים בפיצויים, למשל מקום הפעילות של העסק, עבודה באתרים או ביישובים שהם כן אזורי הגבלה. לצורך הדוגמא, קבלן שביצע עבודות באיזור הגבלה (חיפה, עכו, יישובי הגליל וכד') ובשל הוראות פיקוד העורף נבצר ממנו להגיע לאתרי העבודה בתקופת המלחמה, הוא כן זכאי לפיצויים. חברת הסעות שעיקר פעילותה בחיפה, הקריות וצפונה ופעילותה הופסקה בעקבות נפילת הטילים, היא כן זכאית לפיצויים. נהגי מוניות העובדים בקו דליה, אוניברסיטה, חיפה הם כן זכאים לפיצויים.

להערכתי הנימוק של רשות המסים לדחיית התביעות של תושבי העיר  הוא נימוק כללי מדי ולא משכנע. על כן, בעלי העסקים שתביעותיהם נדחו רשאים לערער על ההחלטה תוך 30 יום מיום קבלתה, וזאת בהתאם לתקנה 11 לתקנות החוק.

מן הראוי לצרף לערעור מסמכים המאמתים את איזור הפעילות של העסק, לדוגמא: חוזי עבודה, רשימת לקוחות ואישורים נוספים. מוצע בשלב הזה להתייעץ עם רואה החשבון המייצג. ניתן גם לפנות לעורך דין אבל לדעתי צריך לחכות בינתיים לשלב הבא (תביעה משפטית כנגד הרשות).

את הערעורים יש לשלוח לרשות המסים בישראל לפי הכתובת: מוקד הפיצויים, דרך בגין 125 ת"א 65251. 

לגבי עסקים מקומיים שעיקר פעילותם היא בתוך העיר, ושאינם זכאים לפיצויים עבור התקופה השניה מאחר ועיר הכרמל אינה מוגדרת כ "אזור הגבלה" בתקופה השניה, מוצע להם להתארגן ביחד ולשקול פניה מחודשת לבג"צ מהנימוק שלא היו כל הבדלים או שינויים מהותיים בתנאי המלחמה ובהוראות פיקוד העורף בין שתי התקופות.

לדעתי, עיריית הכרמל שלא הייתה פעילה בכלל בנושא הפיצויים לאחר תקופת המלחמה, אינה יכולה להמשיך לצפות מן הצד על המתרחש.

העירייה נדרשת מתוקף מעמדה להיכנס לפעילות מיידית ולדאוג לשידרוג החלטת רשות המסים המתייחסת לתקופת המלחמה הראשונה גם לתקופת המלחמה השניה, אפילו אם הדבר כרוך בהוצאות שלהערכתי אינן מעבר ליכולותיה של העירייה. זוהי חובתה של עירייה שאמורה לתמוך בעסקים המתנהלים בתוכה.

לשאלות נוספות בעניין כתבה זאת, ניתן לפנות לרואה חשבון עדואן עדואן לאימייל: adwan1@bezeqint.net

תגובות

4. סיף לפני 17 שנים
עדואן הוא גאווה לכל דרוזי
3. מנאל לפני 17 שנים
תודה על האנפורמציה הזו
2. מערוף חליל לפני 17 שנים
הרווח הוא לכולם
1. עוספיה לפני 17 שנים
עדואן תודה רבה לך

מומלצים