יהודים ודרוזים מתחברים בגליל

חניכי תנועת הנוער צמרת, וחניכי המתנדבים בגרעין צמרת של המועצה הציונית בישראל, יצאו למסע פסח בגליל העליון. הטיול החל במקאם נבי סבלאן בו נפגשו החניכים עם שיח' אבו חמזי מנהל הווקף, שסיפר להם על דת הדרוזית הסודית ועל המקום.

04.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יהודים ודרוזים מתחברים בגליל

מנבי סבלאן החניכים המשיכו למסלול בירידה תלולה לנחל כזיב ולעין חותם. החניכים נפגשו עם החורש והטבע הגלילי ושמעו על מאבקים סביבתיים חברתיים לשיקום הנחל והפסקת הזרמת הביוב בו.

בעליה לקראת ההגעה לחניון הלילה החל לרדת גשם חזק שהרטיב את כולם ואת העצים למדורה, היה לחניכים קר מאוד אבל לבסוף הצליחו להדליק מדורות, להתחמם ולבשל ארוחת ערב. זה היה יום חוויתי ומאתגר עבור החניכים והצוות.

למחרת, העפילו החניכים לפסגת הר מירון שם צפו ממעוף הציפור על הגליל הישראלי והלבנוני. בפסגת ההר התכנסו החניכים לפעילות הכרות וטקס מסורתי של כלל תנועת צמרת (יהודים, דרוזים וגרעין צמרת). הם ירדו בשבילי שמורת הטבע של הר מרון אל חניון הפיתול שליד קבר הרשב"י. בקבר שמעו על קברי הצדיקים והחסידות שהתפתחה בגליל במאה ה 16. משם עלו החניכים על האוטובוסים בדרך הביתה מותשים ומרוצים.

חניכה מאופקים סיפרה כי: ״בטיול הבנתי שאפשר להתחבר לאנשים לא דרך אייפון ואינסטרגרם, לא חשבתי שאני יכולה להיות יומיים בשטח, בלי ההורים הבנתי שאני יכולה להיות עצמאית וליהנות עם  אנשים חדשים״.

חניכים

שגיא  וסרמן, מנהל תנועת הנוער צמרת סיכם: "היה טיול מאתגר ומרתק בפני עצמו. המפגש הישיר והבלתי אמצעי בין חניכים יהודים ודרוזים, מרכז ופריפריה, דתיים וחילונים הוסיף ערך חברתי רב למסע. אין ספק שנמשיך במפגשים הללו גם בפעילויות הבאות שאנו מתכננים".

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד: "המועצה הציונית בישראל שמה לדגש לחבר בין תרבויות, דתות ועולמות שונים. מסע פסח היווה עבורנו דוגמה קלאסית לחיבור מעין זה, בו אנו שמים בצד את ההשקפות השונות, את הדת ומדברים בגובה העיניים".

תגובות

מומלצים