חלקות חיילים בדליה הולכות לתושבי כפר כנא

מכרז רכישת קרקע בשכונת דליה צעירה על 11 מגרשים לבניה, בין הזוכים מוחמד מכפר כנא, בכל הארץ לא ניתן לזר להשתתף במכרז ובדליה הקרקעות של המינהל נגישות לכל תושבי הארץ, איך המועצה וחבריה שותקים ומעלימים את הנושא מעיני הציבור.

07.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חלקות חיילים בדליה הולכות לתושבי כפר כנא

בכפר בו מעל 30 אחוז מהתושבים, אין להם כל רכוש או בית או קרקע לבניה ומחכים בקוצר נשימה לקרקע לבניה שנמכרת מעל 100 אלף ₪, לא כולל פיתוח, באה רשות מקרקעי ישראל מתחת לאפם של התושבים ובידיעת המועצה המקומית ומאפשרים לכל מיני זכיינים שיש להם כסף, לשלם את המחיר שדורש המינהל ובמקרה הנ"ל זה גלוי לעין וברור.

מכרז מספר 304/2004 גוש 11502 חלקה 140, מדובר ב11 חלקות והחלקה שזכה בה מוחמד מכפר כנא מספר 8 ששילם עבורה 111,111 ₪ לבניה, גודל החלקה 407 מ"ר, חלקה משותפת עם זוכה אחר.

חשוב לציין שבכל הארץ ובכל הערים והכפרים הדרוזים, אין אפשרות לשום תושב לא מהישוב (זר) להשתתף במכרז לבניה, חוץ מדאלית אל כרמל שפתוחה לכל תושבי הארץ, הדבר הזה מעולם לא טופל ולא היתה שום פניה לבטל את הסעיף הזה.

מפת החלקותעם זכיית מוחמד בקרקע, פנו מספר גופים לבית משפט לבטל את ההחלטה ולא לאפשר לו לקבל את הקרקע, זה בינתיים יחכה להחלטה אחרת ובינתיים האיש יכול להתחיל לבנות את ביתו לבני משפחתו.

לפניות התושבים, מקרקעי ישראל הודיעו, שזה היה מכרז פומבי בו כל זכאי רשאי להגיש הצעה, מר מוחמד עמד בכל דרישות המכרז, לכן הוכרז ע"י הועדה כזכאי לחלקה, ושההחלטה עומדת בעינה.

כאן מדובר בחלקה בדליה צעירה, בה נמצאים עשרות בתים, זה בדיוק להגיע לשני גני הילדים ולפנות שמואלה, אלה החלקות שחולקו באחרונה ע"י מינהל מקרקעי ישראל ובין הזוכים בחלקה 8 מוחמד מוקארי מכפר כנא.

המועצה המקומית דאלית אל כרמל שלא התעוררה בזמן, מוצאת את עצמה במצב בו היא רוצה להתגונן ואלי גם להאשים את הרשויות הקודמות, כך הרגילו אותנו ובפועל אין ביכולתם לעשות כלום עם המצב הזה, לפחות לגבי הזוכה הזה, אלא אם הדברים ישתנו בעתיד אבל לגבי זוכים זרים אחרים.

חלק מהציבור בדליה יוצא גלוי להדיפת המכרז ובזה פנו לבית המשפט להחליט אחרת, מתוך כל מיני הסברים ובעיקר בשל אופן התרבות של העדה הדרוזית בכפרים מזה הרבה מאוד שנים.

יש לציין שבחוזים של התושבים הוותיקים מהשכונה, צויין שאסור לזר להשתתף במכרז ויותר, רק לתושב שמתגורר בישוב מעל 5 שנים ומעלה או חייל משוחרר מצה"ל.

 

המכרז

חלק מדרישות המינהל: לא תתקבלנה הצעות מתחת למחיר המינימום מובהר בזאת כי התשלום שישולם בעבור ההשתתפות במכרז, לא יוחזר גם באם החליט המציע
לבסוף שלא להשתתף.

המגרש נשוא מכרז זה יוקצה בחוזה מכר הנחה בקרקע למציעים שהינם חיילי מילואים פעילים תשומת לב המציע שעפ"י החלטת מועצת מקרקעי ישראל מס' 1691 מיום 61/16/6116 , מציע שנכלל בהגדרת חייל מילואים פעיל יהיה זכאי להנחה במחיר הקרקע שהוצע על ידו במכרז ע"י הפחתת התמורה בשיעור של 15% , לאחר קביעת הזוכה במכרז ובלבד שגובה ההנחה לא יעלה על 51,111 ₪ כולל מע"מ, ההנחה תנתן
עבור יח"ד אחת בלבד )מצורף כנספח ז'(.יובהר כי בהתאם לסעיף 5 להחלטה חייל מילואים פעיל לא יהיה זכאי לכפל הנחות במחיר הקרקע
מלבד הנחות אזור עדיפות לאומית.

באם הנך נכלל בהגדרה חייל מילואים פעיל, כפי שהוגדר בהחלטה 1691 או כפי שיוגדר בכל החלטה אחרת שתבוא במקומה יש לצרף אישור מתאים ותצהיר )נספח ז' לחוברת המכרז(.ידוע למציע כי בהתאם להחלטת מועצת מקרקעי ישראל 1412 המצ"ב כנספח י' להחלטה זו, משרתי
כוחות הביטחון אשר שירתו שירות מלא, מומלצי משרד הביטחון יזכו בהנחה מיוחדת בתשלום ערך הקרקע למלוא זכויות הבניה המותרות במגרש בהתאם לתוכנית החלות על המקרקעין, ועפ"י החלטות מועצת מקרקעי ישראל.

המגרשים יוקצו בשיעור של 95% משיעור התשלום בגין הקרקע ובהתאם להצעת המציע "משרת בכוחות הביטחון": משרת בצבא הגנה לישראל, במשטרת ישראל, במשמר הגבול, במשרד ראש הממשלה, אשר שירת שירות מלא

דליה צעירה

"שירות מלא": מי שמשרת או ששרת בכוחות הביטחון שנתיים לפחות, כפוף להמלצת משרד הביטחון."מומלץ": משרת בכוחות הביטחון, אשר שרת שרות מלא ,אשר ברשותו המסמכים הבאים:המלצת משרד הביטחון בתוקף, תעודת זכאות בהתאם לקריטריונים של משב"ש בדבר היותו מחוסר דיור, תצהיר מאומת על ידי עו"ד כי אין בבעלותו או בחכירתו מגרש למגורים.

בקשה להעברת זכויות אשר תוגש ממי שהיה זכאי להנחה בשיעור התשלום תטופל בהתאם להחלטת מועצה 1142 או כל החלטה שתבוא במקומה. באם הנך נכלל בהגדרת משרת בכוחות הביטחון אשר שירת שירות מלא ממולץ משרד הביטחון כאמור בהחלטת מועצה 1221 , יש לצרף:

תגובות

33. שכן מיוקנעם לפני 9 שנים
מדינת ישראל מסיתה את הדרוזים כנגדה
32. גם אני מאוכזב לפני 9 שנים
מדליה צעירה
31. מאוכזב לפני 9 שנים
המועצה לא תעשה דבר
30. מבין עניין לפני 9 שנים
צעירה
29. אמיר לפני 9 שנים
דחוף לפרסם
28. מדאיג לפני 9 שנים
אתמול ישבתי
27. חייל לפני 9 שנים
דלואני
26. תושב דליה לפני 9 שנים
מפחיד ומדאיג
25. דואגת לפני 9 שנים
צעירה
24. מבין עניין לפני 9 שנים
ככל הנראה זה קרוב משפחה
23. בחורה לפני 9 שנים
למספר20
22. דלוניה לפני 9 שנים
למספר20
21. אימא לפני 9 שנים
למספר 20
20. בכיר במועצה לפני 9 שנים
תרגעו כולם סך הכל כמה חלקות זכו בהם אחרים
19. דליה הצעירה לפני 9 שנים
חיילים ששרתו את המדינה
18. מהצעירה לפני 9 שנים
חייל ששרת למען המדינה
17. מממ לפני 9 שנים
התרעתי לפני כמה שנים
16. דלאוי לפני 9 שנים
דלית אל כרמל
15. מודאג לפני 9 שנים
למספר 6
14. جبل לפני 9 שנים
جبل
13. אבא לילדים לפני 9 שנים
זה רק אצלנו
12. חייל משוחרר לפני 9 שנים
רפיק הביתה
11. בזיון גדול לפני 9 שנים
אין הפתעות פשוט בושה ומעליב
10. והבאני לפני 9 שנים
הדו פרצופיות של רפיק עושה נזק עצום לצעירים הדרוזיי
9. חלבי קוח לפני 9 שנים
כואב הלב
8. דילאוי לפני 9 שנים
עד כאן
7. תושב לפני 9 שנים
ראש מועצה כושל ולא מבין כלום
6. חלבי ב לפני 9 שנים
אם הוא איש בטחון אז זה בסדר
5. צ נמצ לפני 9 שנים
איפה האחראים?
4. חח לפני 9 שנים
אין אחראים
3. סמי לפני 9 שנים
שיגיש הצעה בחריש ובקציר
2. תושב לפני 9 שנים
בושה וחרפה
1. תושב לפני 9 שנים
די להרס

מומלצים