הסכם שיתוף פעולה בין אוניברסיטת גרנדה, ספרד ומכללת אורנים

במהלך הביקור התוודעו האורחים מישראל אל ד"ר אנטוניו אספינוס, שהתנדב לשמש מדריך בשלושת הימים בגרנדה ואת פרופ' אנטוניו רואיז, אז דיקן הפקולטה לתקשורת, תרבות אודיו-ויזואלית ומידענות.

08.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסכם שיתוף פעולה בין אוניברסיטת גרנדה, ספרד ומכללת אורנים

ב 12.4 תגיע לאורנים משלחת מאוניברסיטת גרנדה בספרד על מנת לחתום על הסכם שיתוף פעולה עם המכללה, הקשר עם אוניברסיטת גרנדה החל בשנת 2011 כשסטודנטים מאורנים מהקורס 'אנדלוסיה- העיר בגישה רב תחומית', הגיעו לגרנדה בליווי המרצות ד"ר יעל פויס וד"ר יעל גלעת.

שניהם יגיעו בשבוע הבא לחתימת הסכם ההבנות ושיתוף אקדמי בין שני המוסדות האוניברסיטה והמכללה.

בשנת 2013 חזרה ד"ר גלעת, שעמדה אז בראש המכון לאמנות במכללה, לגרנדה במסגרת שנת השבתון שלה והידקה את הקשרים איתם ועם המכון  הבין תחומי האוניברסיטאי לשלום ולהתרת קונפליקטים. גלעת התארחה באוניברסיטה והרצתה, בין היתר גם בנושא הקונפליקט הישראלי-פלסטיני.

ד"ר גלעת: "הצגתי את המודעות למורכבות המגדרית, הלאומית והתרבותית המאפיינת את השיח במכון לאמנות בפרט ובמכללה ככלל. הצגתי את הדברים בהסתמך על רקע תיאורטי נרחב  ועל עבודותיהם של בוגרות כפטמה אבו רומי, פטמה שנאן, ומרוות עיסא. העליתי שאלות רבות באשר למרכז ופריפריה, הגמוניה והתנגדות. ההרצאה פתחה הרבה דלתות ועניין רב באופייה של המכללה ובמה שהיא מציעה בשאלות של רב תרבותיות. אז נוצר הרצון לפתח קשר רשמי שיאפשר לקדם פרויקטים משותפים, אולי אף מחקרים, חילופי סטודנטים ועוד"

לאוניברסיטת גרנדה הסכמי הבנות עם אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת באר שבע. אך באורנים הם מעוניינים בשל ייחודה של המכללה בנושא הרב תרבותיות. כבר בשנה שעברה נחתם הסכם עקרוני, וכעת מגיעים הספרדים על מנת לבחון אפשרויות למימוש הקשר.

אחד האורחים, פרופ' אנטוניו רואיז התמנה זה עתה לנציב תלונות הציבור, תפקיד מקביל בחשיבותו למשנה לנשיא האוניברסיטה. ביקורו עשוי לפתוח אופקים לסגל ולסטודנטים. במהלך שהותם יפגשו האורחים עם ראשי החוגים לבחינת שיתוף הפעולה, יבקרו בגלריה באום אל פחם בה מוצגות תערוכות של בוגרות המכללה, וכן יבקרו בתל אביב ובירושלים.

יעל גלעת.

בין שיתופי הפעולה שייבחנו: תערוכת אמנות ומחקרים משותפים, על אחד מהם כבר עובדים ד"ר גלעת וד"ר אספינוסה בנושא השפעת "חוק הזיכרון הדמוקרטי" על המרחב הציבורי בגרנדה. המחקר יוצג בחודש מאי בכנס באוניברסיטת ברקלי, ארה"ב.

עוד על האורחים: אנטוניו אספינוסה: מתמחה ביחסים בין טקסט ודימוי וזיכרון היסטורי.

כתב מספר ספרים וביניהם 'גרנדה של היהודים', בו הוא מתחקה אחר ההיסטוריה ה'נעלמת' של העיר. הוא גם יו"ר מכון דרום, המטפח את חקר תרבות ספרד היהודית ושאלת היחסים עם ישראל המודרנית. אנטוניו רואיז: חוקר את מקומו של הארכיון בחקר התרבות. ועוסק בגלוי והנסתר בארכיונים. בודק את הזיכרון  התרבותי דרך חקר מוסד הארכיון.

תגובות

מומלצים