חברים, תניחו לגולני!

בספרו ״על המלחמה״ כתב קצין הצבא הפרוסי, קרל פון קלאוזביץ: ״המלחמה היא ממלכת אי הוודאות״. מי שנלחם יודע היטב שבמלחמה כמו במלחמה, יהיו נפגעים וחללים והתוכניות משתבשות מאחר והמודיעין לא יהיה מעודכן ומושלם

09.04.2015 מאת: מוניר דאהר
חברים, תניחו לגולני!

ולפתע יש סוגי נשק חדשים בקרבות, מוטיבציה של האוייב, השימוש באזרחים כמגינים אנושיים ועוד גורמים רבים ומשונים השזורים במשוואה ומשנים את כל תמונת המצב.

המלחמה אינה טיול בקניונים ואו בנחלים, המלחמה היא קרבות באש שכל צד רוצה להשמיד את השני.

החלטות של מפקדים תחת אש , הן מן הקשות והמסובכות שיש; לא יעזור טכנולוגיה מתקדמת ולא מסכים, אלא הבנת תמונת המצב של אותו מפקד שנובעת מכלל הנתונים ששמע ועודכן ברשת וההנחיות שקבל מהמפקדה ויותר מכל מתמונת הקרב שרואה מול עיניו.

ההחלטה של אותו מפקד בשטח ושיקול דעתו הן הנכונות ביותר לאותו הרגע.(בהנחה שכל המפקדים הוכשרו לכך ונבחרו שיתאימו לתפקידים כאלה)

לענין קרב סאג׳עייה, ההחלטה של מח״ט גולני והמג״ד היא הנכונה ביותר באותו הרגע.
מוניר דאהרתתארו לעצמכם מצב שהמג״ד יסרב להניע כוחות באמצע המלחמה בגלל שזה מסכן את החיילים !
הרי המלחמה היא הסכנה הגדולה ביותר לכך שחיילים יפגעו!

תתארו לעצמכם, מה זה יעשה לצבא שנלחם, מה יהיה בכלי התקשורת העויינים שלנו( גם הישראליים) !

חברים, תניחו לגולני !
ההחלטה שהתקבלה באמצע הקרב עם הנתונים שהיו, היא הנכונה ביותר.
תפנו בבקשה אצבע מאשימה לעבר המדינה שלא ציידה את חטיבות החי״ר בנגמ״שים ממוגנים(נמרים), לפקידי האוצר שבכל דיון על תקציב המדינה דורשים לקצץ בתקציב צה״ל והבטחון, כאילו הם עיוורים למתרחש סביבנו ומשכורתם של אותם קצינים תציל את ישראל מתהום כלכלית!

תאשימו את כלי התקשורת, צמאי דם,  ששותפים לעליהום של האוצר נגד אותם קצינים ונגדים שמסכנים את חייהם מדי יום לטובת מדינת ישראל, במעשים ולא ״בקשקשנות״ מיותרת ושטחית.

אין ספק ששלום הוא המלחמה הקשה והיקרה ביותר ובאמצעותו נמנע ממלחמות והרג, אך יחד עם זאת במצב של ישראל היום והמתרחש נגד עינינו במז״ת , חייבים להמשיך ולהתחזק בטחונית  , אחרת לא תהיה לנו מדינה.

בתוך כך, ידינו תמיד תהיינה מושטות לשלום המיוחל.

מוניר דאהר, סא"ל במיל' לשעבר עובד משרד החוץ.

תגובות

מומלצים