הקשר הדרוזי יהודי בקרב בני נוער

מה השתנה במערכת היחסים בה היו מפגשים של בני נוער ותלמידים מכל רחבי הארץ שהיו מגיעים לכפר ונפגשים עם תלמידים, אבסם שאמי מחזיר אותנו לשנת 1999. סרטון

12.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הקשר הדרוזי יהודי בקרב בני נוער

מפגשים מהסוג שמביאים לכם בסרטון, היו עוזרים לקרב מחשבות ותרבויות בין התלמיד בן הנוער שמגיע מהעיר הגדולה לתלמיד של אז שגדל בכפר ואין לו הרבה הזדמנויות לפגוש בני נוער יהודים ולהיות במחיצתם לזמן ארוך.

התנועה הציונית הדרוזית בכרמל, שהוביל דאז רכז המועצה אבסם שאמי מציגה סרטון, בו מפגש בני נוער שמגיעים מאזור מרכז הארץ ובאותו זמן לקחו סרטון שהוצג בבתי ספר יהודים.

בסרטון מנגינת החליל של אבו סאפי סאלח חדיד ז"ל.

בסרטון הסברה מפיהם של המחנך נביל נסר אלדין ובעל העסקים פאדל נסר אלדין.

בתוכנית ברית חיים מרואיינים בני נוער יהודים ודרוזים, בנוסף ליו"ר בית יד לבנים לדרוזים אמל נסר אלדין, שיך חסין אבו רוכן בנו של שיך לביב אבו רוכן ז"ל, אחד ממייסדי הקשר הדרוזי יהודי, בנוסף ליו"ר התנועה הציונית הדרוזית יוסף נסר אלדין ואחרים.

בסרטון מופיעים שיך אמין טריף ז"ל ושיך אבו שהאב יוסף ז"ל.

אבסם אומר לנו:"המפגשים הללו תרמו רבות לנו וליהודים שהתארחו בזמנו, להכיר אחד את השני ולא רק בצבא, היה לנו חשוב לחזק את הקשר הדרוזי יהוד, העם היהודי העם היחיד בכל המזרח התיכון שכיבד את העדה הדרוזית ולשם כך נמשיך לתרום את חלקנו לשמירה על גבולות המדינה".

בסרטון מוסבר על התחלת הקשר והסיפורים המיוחדים מפיהם של אמל נסר אלדין, יוסף נסר אלדין, חסין אבו רוכן, פאדי פרחאת, אימאן נסר אלדין, אבסם שאמי ועוד.

לסרטון שצולם והופץ בזמנו, צילום אולפני אמל אבו סאלח

 {YouTubeVideo id=NSh3uNyI-Eo}

דרוזים

תגובות

מומלצים