למה חייכו תלמידי חטה"ב עירוני א' כשפגשו את רופאי רמב"ם?

רופאי רמב"ם רגילים לקבל מטופלים במרפאות ובמחלקות, אך לא בכל יום זוכים המטופלים לראות את הרופאים יוצאים מביה"ח ומגיעים היישר אליהם. קיימת חשיבות רבה לבדיקות אורתודונטיות בילדים ונוער בהיבט של רפואת שיניים מניעתית.

12.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למה חייכו תלמידי חטה"ב עירוני א' כשפגשו את רופאי רמב"ם?

זה מה שקרה לאחרונה, כשצוות המחלקה לאורתודונטיה בביה"ס לרפואת שיניים ברמב"ם הגיע לביקור בחטה"ב "עירוני א'" שבקרית אליעזר עם מטרה אחת ברורה: להעלות חיוך על פני התלמידים.

ביוזמת ד"ר גיא ברזון וד"ר טלי גזית-רפפורט – רופאים בכירים במחלקת אורתודונטיה ברמב"ם, הגיע צוות רופאים בכירים ומתמחים מהמחלקה אל חטה"ב אשר נמצאת בקרבת רמב"ם. במהלך הביקור בביה"ס ביצעו הרופאים בדיקות אורתודונטיות עבור תלמידי חטיבת הביניים, בדיקה אשר איננה מצריכה התערבות פולשנית כלשהי, ללא כל עלות.

הפעילות התקיימה במסגרת חיזוק הקשרים בין בית הספר לרפואת שיניים ברמב"ם, בראשותו של פרופ' אלי מכטיי וקהילת ביה"ח, עליה נמנים תלמידי ביה"ס, וזכתה לתמיכתה של הנהלת רמב"ם.

את הפעילות המוצלחת פרסו הצוותים על פני שני ביקורים שהתקיימו שבוע אחר שבוע, והיא צפויה להתקיים שוב גם בעתיד.

 לדבריו של פרופ' דרור איזנבוד, מנהל המחלקה לאורתודונטיה ברמב"ם, מדובר בפעילות בעלת חשיבות רבה: "יש ערך רב להידוק הקשר עם הקהילה שבה אנו חיים", מסביר פרופ' איזנבוד, "רמב"ם חרט על דגלו את קידום המודעות לבריאות הציבור, וביצוע בדיקות מסוג זה בהתנדבות, בקהילה הקרובה בהחלט מסיעות בכך. תלמידים שירצו להגיע לרמב"ם להמשך טיפול, יתקבלו בברכה".

"קיימת חשיבות רבה לבדיקות אורתודונטיות בילדים ונוער בגיל בית הספר היסודי וחטיבת הביניים, מן ההיבט של רפואת שיניים מניעתית ", מוסיף ד"ר שמואל עיני, מנהל תוכנית ההתמחות באורתודונטיה ברמב"ם. "היציאה לקהילה מאפשרת לאתר בגיל המתאים את הילדים הזקוקים לטיפול ומאפשרת לזמנם למרפאת רמב"ם הנמצאת בסמיכות לבתי הספר כדי להנגיש להם את הטיפול הנדרש"

בית הספר להתמחויות ברפואת שיניים ברמב"ם מספק שרות רפואי דנטלי רב-תחומי, למגוון רחב מאוד של מחלות ונגעים של חלל הפה. שרותי רפואת השיניים של בית הספר ברמב"ם זמינים לכל תושבי הצפון, לרבות חולים ממקומות אחרים ואף מתרפאים מחו"ל.

פעילות העירוני א

בית הספר להתמחויות מאגד בתוכו ארבע מחלקות ויחידות מקצועיות של מומחים ומספר מרפאות ייעודיות, בתחומי ההתמחות השונים של רפואת השיניים. אחת המחלקות הללו היא המחלקה לאורתודונטיה, פדודונטיה ומומים קרניופאציאליים – אשר מבצעת ישור שיניים, טיפולי רפואת שיניים לילדים בכל הגילאים וטיפול משולב בילדים עם מומי פנים מולדים.

בקרוב צפויה להתווסף לתוכנית ההתמחויות בבית הספר לרפואת שינויים ברמב"ם התמחות נוספת, אשר תוקדש לנושא טיפולי שיניים לילדים ונוער.

תגובות

מומלצים