עידוד חדשנות טכנולוגית באזור

משרדי האוצר, הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי במשרד ראש הממשלה והמדע והטכנולוגיה, ממשיכים לתמוך במחקר ופיתוח ועידוד חדשנות טכנולוגית, בביקור במרכז המחקר ופיתוח בשפרעם, אגודת הגליל, ובחנו מקרוב הצעות לפיתוח טכנולוגי מדעי של האזור.

13.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עידוד חדשנות טכנולוגית באזור

אגף התקציבים במשרד האוצר והרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי במשרד ראש הממשלה, ביקרו במרכז המחקר והפיתוח אגודת הגליל אשר נתמך על ידי משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל.

בביקור, בנוכחות מנכ"ל משרד המדע עידו שריר, הממונה על התקציבים במשרד אוצר אמיר לוי וראש הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי איימן סייף, הציגו חוקרי המרכז רעיונות למיזמים חדשים של המרכז שיתאפשרו בהתאם להקצאת תקציב מתאים: "מאיץ" ביוטכנולוגי שיאפשר ליזמים צעירים בתחום להתניע את מיזם החלומות שלהם.

ד"ר ג'ריס ג'דעון המנהל המדעי של מרכז הציג הצעות ליוזמות מו"פ שמטרתם לקדם ולפתח כלכלית-חברתית את האוכלוסייה הערבית באזור באמצעות הפעילות המדעית והתעשייתית במו"פ. ד"ר ג'ריס ג'דעון הציג נתון חדש לפיו על כל שקל שהשקיעה הממשלה, הצליח המו"פ לייצר ארבעה שקלים.

עוד הציג המרכז תכנית להקמת מגה מו"פ שבו יועסקו כ-15 חוקרים ו-40 עובדים לפחות. הרחבת המרכז צפויה להגדיל משמעותית את היצע המשרות לאקדמאיים באזור הן במסגרת המו"פ והן באמצעות שלל מיזמים שיוקמו באמצעות מסחור הקניין הרוחני והקמת סטארטאפים באזור.

בנוסף הציע המרכז להקים "מאיץ" ביוטכנולוגי שיאפשר סביבת עבודה, תשתיות, הנחייה, הדרכה וסיוע בגיוס כספים מחממות טכנולוגיות כדי לתת לאקדמאים ויזמים צעירים לבחון אם הרעיון הביוטכנולוגי שלהם ישים ויכול להבשיל לכדי מיזם מסחרי וזאת בתוך תקופה של 6 חודשים.

המודל הכלכלי שיאפשר להחזיר את ההשקעה בנוי על אחוזים בודדים של בעלות שיקבל המו"פ באותם מיזמים שיצליחו וירוויחו.

בעקבות הפעילות במרכז הוקמו 8 עד כה חברות סטארט-אפ שונות שנולדו בזכות מחקר ופיתוח שהתקיים במו"פ, בהן: אנזימוטק enzymotech של ד"ר סובחי, אגרובקס  של ד"ר סבאח ואחרות.

 מנכ"ל משרד המדע, עידו שריר: "המרכז הוא חלק מ-8 מרכזי מחקר אזוריים שבהם תומך המשרד אשר תורמים לא רק לקידום המדע אלא גם לפיתוח האזור – כלכלית, קהילתית וחינוכית. המשרד משקיע כ-34% מתקציבי מדע וקהילה בחברה הערבית בשנה". 

 הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי : ״מיצוי הפוטנציאל הכלכלי של המגזר הערבי הוא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של המשק ואחד מהכלים העיקריים לעמידה במטרות הממשלה לעידוד הצמיחה תוך הקטנת אי השוויון".

תגובות

מומלצים