מי שמשקיע לא שוקע

בהנהלת רמב"ם הגיעו למסקנה כי הסגל הרפואי שמהווה סמכות מקצועית בתחום הבריאות ולכן צריכים לשמש דוגמא לציבור, השנה חבר בית החולים למכללת רידמן כדי להעביר את היצע הפעילויות.

14.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מי שמשקיע לא שוקע

רמב"ם הוא בית החולים היחיד בישראל שמקדיש שבוע שלם של פעילות מקדמת בריאות למען עובדיו. השנה חבר בית החולים למכללת רידמן כדי להעביר את היצע הפעילויות.

המבקרים, המאושפזים והמטופלים ברמב"ם, עשויים להיתקל בשבוע הבא בלא מעט עובדים ואנשי סגל מתנשפים, מזיעים, רצים ולבושים בביגוד ספורטיבי. במקביל לפעילות הרפואית היומיומית יציינו ברמב"ם את שבוע קידום הבריאות השני, המוקדש כולו לעובדים.

"בינואר 2013 ביקר מנכ"ל משרד הבריאות ברמב"ם והצהיר על יעדים שנקבעו ע"י המשרד ואחד מהיעדים החשובים הוא קידום בריאות הציבור", מסבירה ד"ר חנה אדמי, מנהלת מערך הסיעוד של רמב"ם ומי שהגתה את רעיון שבוע הבריאות, "אנחנו כחברה אוכלים יותר, יושבים יותר, מתרגזים יותר וחיים יותר. בבית החולים אנו אמנם יודעים לטפל במחלות ובסיבוכים, בעזרת טכנולוגיה חדישה , אבל הגישה הנכונה היא לעסוק בקידום בריאות ומניעת מחלות".

בהנהלת רמב"ם הגיעו למסקנה כי הסגל הרפואי שמהווה סמכות מקצועית בתחום הבריאות ולכן צריכים לשמש דוגמא לציבור. "העובדים הם המשאב הכי חשוב שלנו", מוספיה ד"ר אדמי.

התכנית השנה כוללת פעילויות ספורטיביות מגוונות כמו טאי צ'', הליכה, ריקודים, תחרויות ספורטיביות. העובדים יוכלו ליהנות גם מהרצאות מומחים מהשורה הראשונה בנושאי תזונה, ספורט, עישון וויסות לחצים (למשל הרצאתה של מיקי חיימוביץ' על תזונה בריאה), מבדיקות רפואיות כמו  לחץ דם, ראייה, סוכר בדם, כושר גופני ועוד.

השנה כאמור חבר רמב"ם למכללת רידמן והדבר יאפשר למאות עובדים ליהנות גם מטיפולי שיאצו, רפלקסולוגיה, טווינא ועיסוי קצוות שיעניקו להם בוגרים ומתמחים משלוחת מכללת רידמן בחיפה. בין השלל הפעילויות יהיו גם סדנאות בישול בריא בשיתוף חברת אסם, שוק איכרים, סדנה להפגת מתחים ועוד.

במהלך שבוע הבריאות, יוכרז רמב"ם כבית החולים הראשון בישראל שנקי מעישון ובהתאם לכך תתקיים הרצאה לעובדים על נזקי העישון.

רמבם

תגובות

מומלצים