לביב חלבי מבהיר את הצד המקצועי לתוכנית מפורטת 273 ואדי אלפאש

מועצת דליה הפקידה תוכנית כאשר ידעה שעל תוואי התכנון יש כבישים על בתים, לביב חלבי משרד מודדים שעסק במדידה בשירות ועדת רכס הכרמל, הביא לידיעתם על המצב הטופוגרפי, היום במועצה מדברים אחרת.

15.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לביב חלבי מבהיר את הצד המקצועי לתוכנית מפורטת 273 ואדי אלפאש

לביב חלבי בעל עסק מזה הרבה שנים במדידות, ועם לקוחות ופריסה כלל ארצית, מסביר לנו על המדידות שערך לטובת ועדת רכס הכרמל וחלקם כמשרד מדידה בתכנית מפורטת ואדי אלפאש 273.

לביב מציין שהם הוזמנו ע"י הועדה המקומית רכס הכרמל לתת להם תמונת מצב עדכנית לפני התכנון, לצורך התכנון, ובזה בעצם הסתיים תפקידם, והחל תפקיד המתכננים, "מי שאחראי על התכנון צבי שקולנק הוא שעשה את כל התוכניות ואני כמו כל תושבי דאלית אל כרמל ראיתי את התכנון אחרי שכבר הסתיים".

לשאלתנו לגבי הגשת תוכנית שיושבת על בתים קיימים, לביב אומר: "על הכביש הראשי חלק מהבתים חרגו מהתוכניות, יש בתים שנמצאים על תוואי כביש, התוכנית הוגשה במצב הזה כדי לתת מענה לכמה שיותר אנשים, אני אומר שחייבים להתחיל ממשהו, בגלל מצב כזה לא להגיש תוכנית זה כמו להכניס גול עצמי, הרי ברגע שהתוכנית תאושר תשעים אחוז מהתושבים יקבלו חשמל, הרבה אנשים שאין להם כסף לבנייה יקבלו משכנתאות, כשיש תוכנית אתה במצב חוקי".

לביב: "הניסיון מהעבר אומר שעד היום לא הרסו בית שהיה קיים לפני התוכנית, אדם שכביש נופל על ביתו צריך להתנגד לפנות לחוקר ולהסביר ולהציע תןוואי חלופי או הקטנת כביש, עוד לא ראיתי חוקר אחד שסירב לטענה כזו, המתכנן פה לא שם לב שהבתים נמצאים בתוך כבישים, אבל הנושא הזה פתיר".

לביב מחדד את נושא השטח הציבורי ושהציבור הדרוזי מאוד קרוב לקרקע ולא מוכנים לתרום לשטחים ציבוריים, תשעים אחוז מהשטחים הציבוריים נלקחו ממינהל מקרקעי ישראל.

לביב: "אני מביע את הצד המקצועי שלי לגבי התוכנית, בתור מודד אף אחד לא יכול לבוא אלי בטענות, אישית אני חושב שהתוכנית טובה מאוד ותשרת את תושבי דאלית אל כרמל".

לביב מתייחס לסוגיית כביש עוקף כפרים, שבוטל ועדיין נמצא בתוכנית שהוגשה, "מהישיבות שהשתתפתי בהן הכביש העוקף בוטל בתנאי לכבישים אחרים, לבוא ולשבת בחיבוק ידיים בגלל הכביש העוקף, אנחנו כבר ארבעים שנה מחכים באותו סטטוס, במידה והמדינה לא רוצה להוריד את הכביש, אז מה לשבת ולא לעשות תכנון, מה אשמתו של תושב שגר הרבה שנים והוא צריך לקבל חשמל?, פה נעשה עוול לאנשים בזה שמחכים לעוד שלב ועוד שלב".

 

לכל הדברים שאמר לביב חלבי, בסרטון

 

{YouTubeVideo id=WbZfSGSqC0E}

 

לביב חלבי

לכתבות בעניין תוכנית 273

מציגים מפורטת ע.ד 273 ואדי אלפאש

אחרי שנתיים חוזרים לתוכנית מפורטת ואדי אלפאש 273

הצעת וגיה בתכנית ואדי אלפש עברה ברוב מוחץ

תגובות

7. דרוזי לפני 9 שנים
להגיד את כל האמת
6. שכיב אבו רוכן עו"ד לפני 9 שנים
תכנון "כרמלי' והסכם ההבנות
5. אזרח לפני 9 שנים
מצבנו ברוך
4. דלאוי שנמאס לו לפני 9 שנים
שקר ועוד שקר
3. מהנדס לפני 9 שנים
לביב חלבי ברכה ענקית
2. תושב השכונה לפני 9 שנים
לדרוש עונש למועצה
1. ריאד מרזוק לפני 9 שנים
ואדי אלפש ותכנון כולל

מומלצים