"מדי שנה שובתים הרשויות הדרוזיות והצ׳רקסיות ומתלוננים על קיפוח מתמשך"

מאמר דעה שכותב מוניר דאהר, סא"ל במיל' לשעבר עובד משרד החוץ שמתייחס לסוגיית הרשויות המקומיות הדרוזיות והתקציבים שמועברים בצורת תוכניות הבראה. מוניר:" די, נמאס מחוסר השוויון!, שרי ממשלת ישראל, ממה אתם חוששים?!".

18.04.2015 מאת: מוניר דאהר
"מדי שנה שובתים הרשויות הדרוזיות והצ׳רקסיות ומתלוננים על קיפוח מתמשך"

בימים אלה מפגינים ראשי הרשויות הדרוזיות והצ׳רקסיות מול משרדי ראש הממשלה והאוצר, למחות על עושק וחוסר בתקציבים לכפרנו בגליל ובכרמל. אנו מוחים על הזנחה,זלזול,אי התחשבות,אי שוויון ,עושק ואי צדק שנעשה לעדה הדרוזית מאז קום המדינה.

בהיותנו דרוזים שמקיימים את כל חובותינו למדינה ושורשינו נטועים עמוק בתוך אדמותיה, לא יכולים לסכור את פינו נוכח העיוות וחוסר הצדק שנעשה לעדה .

דליהאי אפשר להצהיל פנים ולהתנהג בשובה ונחת כאילו שפר חלקנו והעדה קבלה את כל זכויותיה.

אנו תוהים על קנקנן של ממשלות ישראל שלא נתנו יד להוציא לפועל תוכנית שתתן לאזרחים את השוויון המיוחל. לעשות צדק עם עדה שנותנת הכל למען בטחונה הלאומי של המדינה.

חברים ,הצדק חייב להראות!!

החלטות ממשלות ישראל,למעט ,ממשלתו השניה של יצחק רבין ז״ל שהקצה תקציב ענק לפיתוח הכפרים הדרוזים, היו לצנינים בעיני כל דרוזי,אזרחי המדינה,לוחמים בחזית,פועלים,אנשי דת,משכילים,נשים וכולם.

כמעט מדי שנה שובתים הרשויות הדרוזיות והצ׳רקסיות ומתלוננים על קיפוח מתמשך במתן תקציבים לפיתוח יישובנו הנחשלים.והנה ממשלות ישראל מתעלמות במודע ממתן תקציבים שיתקנו את עיוותי העבר.

הדרוזים והצ׳רקסים מונים כ-1/3 מגודל העיר תל-אביב.היתכן שממשלת ישראל לא יכולה לתקצב אוכלוסיה זו,הנותנת ותמשיך לתרום מבלי להניד עפעף!

דליההממשלה דואגת לכולם,למתנחלים,לחרדים ולישובים נוספים שנתוניהם דומים לישובנו , ומה אומרים לדרוזים והצ׳רקסים :

"תבן אין ניתן ולבנים אומרים לנו עשו".

המדיניות של אי מתן תקציבים לדרוזים והצ׳רקסים בתואנה שמקבלים תקציבים בדומה לשאר המיעוטים בישראל, גורמת לאבן לזעוק מהקירות ומדכדכת נפשו של כל בר דעת.

אנו לא מבקשים נדבות,אלא דורשים תקציבים ושוויון זכויות :

דורשים להרחיב את המתארים , כדי שילדנו יוכלו לבנות את קן חייהם בכפרם ובכבוד,לשפר את מערכות החינוך ,להקים אזורי תעשייה ועוד הרבה דברים חסרים, שדף זה אינו יכול להכילם.

מוניר דאהראסטרטגיה זו, שננקטת על ידי ממשלת ישראל, מסוכנת ואי אפשר למלא את פינו מים נוכח המשמעויות השליליות מנקיטת מדיניות זו .

מדינה חייבת לתקן את כל המעוות-לעדה שמקיימת את חובותיה במלואם וללא דופי.

מבלי להתבייש , אנו דורשים מממשלת ישראל לתעדפנו על כל השאר, שלא מוכנים במוצהר ובפועל לשירות אזרחי ולמילים הנרדפות ששמענו במערכת הבחירות האחרונה ; שוויון בנטל.

אדונים נכבדים,שרי ממשלת ישראל,ממה אתם חוששים?!

בחיקרי לבו של כל דרוזי וצ׳רקסי עולות השאלות המטרידות מדוע...? מדוע החרדים והערבים ישרתו בשירות האזרחי ואו הצבאי כאשר מול עיניהם אואים כיצד העדה הדרוזית שנותנת הכל ומקבלת פחות מהם! חלקם מבליטים את העוול שנעשה לעדה הדרוזית באומרם: "הרי אתם נתתם ונותנים הכל למדינה ,ומה אתם מקבלים ?ומוסיפים:"למה שנעשה כמוכם,הרי אתם דוגמה טובה לחוסר הצדק"!!! לפיכך הם מסרבים לשירות האזרחי גם אם זה יעשה במסגרת קהילותיהם.

דרוזיםהיתכן שבלתי אפשרי לצבוע תקציבים לתמיכה בישובים הדרוזים והצ׳רקסים , מיעוטי היכולת , בגליל ובכרמל?האם קשה למדינה להכליל את כל יישובי הדרוזים והצ׳רקסים בתוכנית הממשלתית של אזור עדיפות א' ?!!!!!

ומה עם הרחבת המתאר וגזילת עתודת הקרקע של אותם חיילים צעירים שחוזרים מהחזית לכפרם,ומתאכזבים,בלשון המעטה!!!

כאב ואזרח של מדינת ישראל , אשר יגורתי בא לי, המגמה בקרב הנוער הדרוזי מדאיגה כל בר דעת , ומדירה שינה מעיני אלה שאכפת להם מהמדינה ומהעדה. אי אפשר ללכת במטמונים ולטעות כמקל של סומא שמגשש באפלה בלא כיוון.

עוד לא שפר חלקנו, אדוני ראש הממשלה,ואי אפשר לראות חבית שהיתה צלולה ובאים אנשים שאין פיהם ולבם שווים, להעכירה. אין הדברים כתמול שלשום ואי אפשר לטמון את ידנו בצלחת.

אין לנו במה להתבייש, ועל מנת שבנינו לא יתביישו בילדותם ובנו, אנו דורשים מהמדינה שוויון מלא-לא רק חובות, אלא גם זכויות מלאות!

כולי תקווה, רוה״מ ושרי ממשלת ישראל, בלי יוצא מן הכלל, שתפעלו על מנת לתקן את העוול שנגרם לעדה הדרוזית והצ׳רקסית.
אנו דורשים מכם,לקחת את לפיד הצדק ולהאיר אותו לפני המחנה ולהפוך לממשלת בשורה לכל אזרחי ישראל, לדרוזים ולצ׳רקסים בפרט.

מוניר דאהר, סא"ל במיל' לשעבר עובד משרד החוץ.

תגובות

8. חורפיש לפני 9 שנים
הניהול הכושל של הרשויות הוא הבעיה
7. דילאווי לפני 9 שנים
طول
6. דרוזי לפני 9 שנים
גאה באנשים כמוך מוניר
5. אזרח לפני 9 שנים
אנחנו משלמים
4. תושב דליה לפני 9 שנים
מוזמנים לדאלית אל כרמל כולם
3. פוליטיקאי לפני 9 שנים
כולם אותו הדבר
2. אני לפני 9 שנים
למוניר שלום
1. הכל פוליטי לפני 9 שנים
כרמלי

מומלצים