ילדה שנה אחרי שנה באותו יום ובאותה שעה!

רגע אחרי שבנה יצא לאוויר העולם, ציינה היולדת הנרגשת בפני הרופאה כי זו הפעם השנייה שהיא יולדת באותו היום, הרופאה הייתה בהלם כשהעלתה במחשב את הנתונים. שתי הלידות התרחשו ממש באותה השעה.

19.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ילדה שנה אחרי שנה באותו יום ובאותה שעה!

שעון ביולוגי מדויק מאוד: כשמוריה קריף, בת 24 מקרית אתא, נכנסה אתמול (יום רביעי ה-15.4.15) לחדר הלידה ברמב"ם, ליוותה אותו הרגשה של דה ז'ה וו. בדיוק שנה לפני כן, ב-15.4.14, ממש באותו היום, נולדה בתה הבכורה, אליה, ברמב"ם.

רגע אחרי שבנה יצא לאוויר העולם, ציינה היולדת הנרגשת בפני הרופאה כי זו הפעם השנייה שהיא יולדת באותו היום. "ביקשתי ממנה לבדוק במחשב מתי הייתה הלידה לפני שנה", מספרת קריף, "הרופאה הייתה בהלם כשהעלתה במחשב את הנתונים. שתי הלידות התרחשו ממש באותה השעה -  10:40".

לדבריה של קריף, בשתי הפעמים הלידה הייתה טבעית ובשתי הפעמים התאריך המשוער היה זהה, אך בשתי הפעמים "בחרו" העוברים להקדים את לידתם בכמה ימים – בדיוק לאותו היום ולאותה השעה.

"הסיכוי שתהיה לידה חוזרת רנדומלית באותו היום הוא 1:365", מסביר פרופ' משנה קליני עידו שולט, מנהל היחידה לרפואת האם והעובר ברמב"ם, "אם נוסיף למשוואה את הסיכוי שאותה אישה תלד גם באותו השעה ובאותה הדקה, הסיכויים הופכים לאחד לעשרות אלפי מקרים. בכל שנותיי כרופא לא נתקלתי במקרה כזה".

"גם אם הייתי מגרדת חישגד, לא הייתי מאמינה שדבר כזה יכול לקרות", מספרת מוריה בחיוך. "אנחנו נשואים שנתיים", אומר דויד קריף (בן 26), האב הגאה, "בדיוק שנה אחר שנה קיבלנו מתנות".

משפחת קריף

בתמונה, משפחת קריף היום ברמב"ם: מוריה, דויד, אליה בת השנה והבן שנולד אתמול. צילום: פיוטר פליטר.

תגובות

מומלצים