בית הקברות הצבאי בעוספיה 2015

בשם המשפחות השכולות הדליק את המשואה סלים חלבי בנו של החלל עטאללה ז"ל, יובל שטייניץ כשר לענייני מודיעין דיבר על הקשר ההדוק והחזק בין העדה הדרוזית למדינה, ד"ר יצחק רויזמן וח"כ איוב קרא חשו לתת עזרה ראשונה לחיילת שהתעלפה. סרטונים

22.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בית הקברות הצבאי בעוספיה 2015

מתייחדים עם זכרם של 23,320 הנופלים במערכות ישראל, בבית הקברות הצבאי בעוספיה זכרו את 404 החללים הדרוזים, את הממשלה ייצג יובל שטייניץ.

טקס יום הזיכרון לחללים הדרוזים התקיים בבית הקברות הצבאי בעוספיה, בהשתתפות המשפחות השכולות שפקדו את קברי יקיריהם משעות הבוקר, צעירים יהודים מתנדבים כמו בכל שנה שלוקחים חלק בטקס, ונכבדי העדה הדרוזית ובראשם השיח' מוופק טריף, שבאו להרכין ראש עם כלל אזרחי המדינה, תנועת אם תרצו.

יום הזיכרון בבתי העלמין החל בשעה 11.00 בצפירה בת שתי דקות.

בית הקברותבזמן שיובל שטיינץ נשא דברים, חיילת התמוטטה ברחבה, הרופא שנכח במקום ד"ר יצחק רויזמן ניגש ישר לטפל בה, יחד עם ח"כ איוב קרא, צוות מד"א כרמל פינה את החיילת מעולפת.

האחראים על אבטחת האירוע בבית הקברות בעוספיה חיילי גדוד 299.

כוחות משטרה, לוחמי מג"ב ומתנדבים אבטחו את טקס הזיכרון ועסקו בהכוונת תנועה ובשמירה על הסדר והביטחון. צוותי מד"א כרמל היו בהערכות מוגברת לטפל בכל אירוע.

זרי פרחים הונחו בזה אחר זה ע"י נציג הממשלה, יו"ר יד לבנים הדרוזים חכ"ל אמל נסראלדין, נציג נשיא המדינה, נציג הכנסת, זר אלמנות ויתומי צה"ל , זר צה"ל, זר משטרת ישראל, זר נכי צה"ל , זרי הרשויות המקומיות.

בשם המשפחות השכולות הדליק את משואת הזיכרון סלים חלבי בנו של החלל עטאללה חלבי ז"ל.

כמו בכל שנה באירוע נכח החצוצרן אריה דרבוס. את הטקס הנחה מאלק חסיסי.

לדבריו של השר יובל שטייניץ בסרטון

 

{YouTubeVideo id=63Ps8UmYSrg}

 

ראיונות עם אכלאס חלבי נסר אלדין, אדיב אבו עאסי, שחר גולן תנועת אם תרצו, סלים חלבי רוקן חסון נסר עלו תנועת הצעירים הדרוזים ועוד בסרטון

{YouTubeVideo id=x9FtOXNlmfU}

תגובות

8. אבא לילד לפני 9 שנים
בושה וחרפה הדרוזים
7. עיספאוי לפני 9 שנים
טקס מכובד ביותר
6. חדיד לפני 9 שנים
יהי זכרם ברוך
5. בן למשפחה שכולה לפני 9 שנים
כואב ביום הזה
4. חלבי טוב לפני 9 שנים
קשה מאוד ביום ההזה
3. מאמין לפני 9 שנים
בזכותכם,,חללים יקרים,,אנו חיים והמדינה קיימת,,,
2. יוסף לפני 9 שנים
יום זכרון בצל העצמאות
1. גמיל כיוף לפני 9 שנים
תגובה לשר

מומלצים