67 סיבות טובות להיות ישראלי

התלמידים יתבקשו להסריט עצמם לאורך 1.5 – 2 דקות ולהעביר מסר המייצג עבורם את הגאווה הישראלית והשייכות למדינה באמצעות: הישגי המדינה, דמויות מופת, נופים, מדליקי המשואה, חתני פרס ישראל, סמלים, שירים, המלצה למדליק המשואה שלי, יוצרים ישראליים , סיפורי מורשת ועוד.

24.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

ביום העצמאות במחוז חיפה הוחלט לציין יום זה באמצעות יוזמה ייחודית מקוונת ובה יציגו התלמידים באמצעות סרטונים "67 סיבות טובות להיות ישראלי" המדגיש את ערכיה ואת הישגיה של מדינת ישראל

מנהלת מחוז חיפה, רחל מתוקי, הדגישה כי, "משרד החינוך רואה חשיבות רבה בחיזוק הזיקה של בני הנוער למדינה, לערכיה ולמורשתה. יוזמה זו היא בעלת ערך חינוכי רב הודות להזדמנות שהיא מעניקה לתלמידים ליצור ולהיות שותפים בשמחת עצמאותה של המדינה. פעילות זו תעודד את התלמידים להכיר ולראות את יופייה של המדינה מזווית עיניהם ודרך עמיתיהם הודות לסביבה השיתופית המקוונת. גאווה ישראלית היא ערך שאנחנו מחויבים לקדם ולמנף בקרב כולנו".

התלמידים יכינו את הסרטונים באמצעות מצלמות דיגיטליות או טלפונים חכמים ויעלו את הסרטונים על לוח שיתופי מקוון מחוזי. בלוח זה יתקבל פסיפס של תלמידים במחוז הכולל סיבות טובות להיות ישראלי אותם מציגים התלמידים.

השימוש בטכנולוגיה מזמן התאמת מערכת החינוך למאה ה-21, התנסות ביישומים מקוונים ופיתוח אוריינות דיגיטלית של התלמידים, העלאת המודעות להיבטים של שיתופיות ושמירה על זכויות יוצרים ברשת והשמעת קול בבמות  מקוונות שיתופיות כמקובל בעידן הדיגיטלי בעולם הרחב.

הפעילות מותאמת לגילאי תלמידי בתי הספר היסודי – חט"ב כולל ומזמינה גם את ההורים ואנשי החינוך להיות שותפים ביצירת סרטוני הגאווה הישראלית.

הפעילות מועלת על אתר המאגם את הלמידה המתוקשבת במחוז חיפה והיא חלק ממגוון יוזמות חדשניות המשלבות פדגוגיה דיגיטלית ולמידה משמעותית. הפעילות הופצה לכלל מנהלי בית הספר, רכזי התקשוב באמצעות הממונה המחוזית לתקשוב, ד"ר עידית אבני, ובו פנייה אליהם לעודד את בניית המאגר השיתופי של סרטוני ההסברה "שגרירים למדינת ישראל".

קישור:


https://sites.google.com/a/edu-haifa.org.il/tikhaifa/home/mwrst-l-hrst/1233

תגובות

מומלצים