תמיד ראשונים להושיט עזרה

מאתיים ושישים קצינים רופאים ואנשי צוות מפיקוד העורף וחיל הרפואה וכ 100 טון ציוד רפואי ולוגיסטי להקמת ביה"ח שדה ולטיפול בנפגעים בקטמנדו, נחתו בנפאל, במשלחת ד"ר קידר שלא מזמן חזר מטיפול ועזרה לעשרות נשים ויולדות שנפגעו באסון בפיליפינים.

27.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תמיד ראשונים להושיט עזרה

זוג פגים תאומים שניצלו מרעש האדמה בקטמנדו התקבלו ומטופלים בבידוד בפגיה של  ביה"ח כרמל.במקביל יצא במשלחת הסיוע לנאפל ד"ר ראובן קידר מכרמל שם הוא ישמש כמפקד ואחראי על המערך הגניקולוגי מיילדותי של בי"ח שדה שמקימה ישראל.

בשעה 2 לפנות בוקר נגעו גלגליו של המטוס הצבאי בשדה התעופה הדרומי בנבטים ומתוכו יצאו לקול אנחת רווחה הפגים החדשים שהגיעו בשלום לישראל. אבל עוד בטרם נחתו התינוקות נכנסה הפגיה בביה"ח כרמל לכוננות והיערכות מיוחדת.

"עם קבלת ההודעה על מימדי האסון העמדנו מיד בפגיה בכרמל צוות וציוד שיוכל לצאת ולתת סיוע מקצועי במקום", מסביר פרופ' אבי רוטשילד מנהל מחלקת ילודים ופגים בביה"ח כרמל.

בסיכומו של דבר הוחלט בצה"ל להוציא משלחת אחת גדולה ומרכזית המכילה אנשי רפואה גם מביה"ח כרמל . ומהפגיה ביה"ח כרמל יצאה אחות הפגיה יפה אוחיון שהיא גם מתנדבת ופעילה קבועה בארגון " איחוד הצלה " כדי להעניק סיוע וטיפול לפגים ולתינוקות.

אחרי שנחת בשלום אבי הפגים התאומים מספר : " ביום שבת החזקתי את הפגים החמודים על הידיים היינו בפגיה בקומה 5 במגדל ביה"ח ופתאום כל הבניין התחיל לרעוד , המגדל זז כמו מגדל קלפים ואני רצתי עם התינוקות שלי במהירות למטה ועמדתי ברחבה בחוץ , היה כאוס והיסטריה שררה בכל המקום. הדבר הכי מתסכל זאת תחושת חוסר האונים אני פשוט מאושר שהגעתי לישראל ולביה"ח כרמל. אני מרגיש שאני מוגן ובבית ". סיכם אבי התאומים הנרגש.
 
בשעה 5 לפנות בוקר עמד בשערי הכניסה לפגייה בכרמל צוות מתוגבר של רופאים ואחיות כדי לקבל את הפגים התאומים שנחתו מקטמנדו.

הרופאה ד"ר קרן נתן עם אחיות הפגיה ורדית הלר ולילך בר קיבלו את תאומי הפגים והעבירו אותם מיד לבידוד ולהמשך בדיקות.

" הפגים הגיעו במשקלים קטנים ואחרי דרך ארוכה, מעדכן פרופ' אבי רוטשילד מנהל הפגיה
הם נולדו בשבוע ה34 והגיעו לכרמל כשהם בני שבועיים בלבד. הפג הבן נולד במשקל של 1,450 ק"ג והפגה במשקל של 1,400 ק"ג בלבד .
הפגים נמצאים באינקובטורים בפגית כרמל בבידוד, ונערך להם בירור מקיף כדי לוודא שהם אינם נשאים של חיידקים או מחלות שהגיעו מנפאל.

"כל צוות הפגיה עוטף את הפגים החדשים בהרבה חום והמון אהבה, אומרת ליאור שקד מנהלת הסיעוד של הפגיה, אנחנו מתרגשים כמו כולם ונעניק להם את הטיפול הטוב ביותר האפשרי כמו שאנחנו מעניקים לכל הפגים והתינוקת כאן בפגיה שלנו בכרמל".

בזמן שהפגים החדשים מתחממים בפגיה בכרמל, המריא לנאפל ד"ר ראובן קידר סגן מנהל מחלקת נשים ויולדות בכרמל. ד"ר קידר יצא בראש המשלחת הישראלית שהוציא פיקוד העורף והוא משמש כמפקד המערך הגניקולוגי מיילדותי של בי"ח שדה שמקימה ישראל בטמנדו .

לד"ר קידר שנחשב לאחד מרופאי הנשים הטובים בארץ זאת אינה הטיסה הראשונה לעזרה במקומות מוכי אסון. לא מזמן חזר ד"ר קידר מטיפול ועזרה לעשרות נשים ויולדות שנפגעו באסון בפיליפינים. גם שם שימש ד"ר קידר כמנהל ומפקד המערך המיילדותי והוא אחראי על לא מעט לידות מוצלחות בפיליפינים.

בתת תנאים ותנאי עבודה קשים במיוחד ניהל ד"ר קידר בהצלחה רבה עשרות לידות והציל נשים רבות שהיו במצבי לידה ובמצבים גניקולוגיים מורכבים.

בנפאל נספרו עד עתה כבר אלפי הרוגים ברעידת האדמה וההערכה היא כי עוד אלפי הרוגים טמונים מתחת להריסות. משלחת הסיוע של צה"ל ובה ד"ר קידר מכרמל כבר בדרך לקטמנדו.

במשלחת מישראל 260 קצינים רופאים ואנשי צוות מפיקוד העורף וחיל הרפואה, והיא כוללת כ 100 טון ציוד רפואי ולוגיסטי להקמת ביה"ח שדה ולטיפול בנפגעים.

" יש סביבנו המון מתח והתרגשות מספר ד"ר קידר מכרמל, אנחנו שוב עוזבים את ישראל וטסים אל הלא נודע. לפי שיחות הרקע וההכנה שקיבלנו בארץ מחכה לנו בנאפל המון עבודה אבל לשמחתי אנחנו מצויידים בציוד הטוב יותר ועם המון רצון ונתינה כדי שנוכל להעניק שוב למקומיים במצבם הקשה, את הטיפול הטוב ביותר. אני מאמין ומקווה שגם הפעם נביא תועלת ונסייע בעוד מקום בו אנו יכולים לעזור כמיטב המסורת הישראלית ". מסכם ד"ר קידר עוד יציאה לעזרה המוניטארית מביה"ח כרמל.

צוות הפגיה ודר קידר

בתמונה: פרופ' רוטשילד וצוות הפגיה של כרמל עם הפגים מנאפל, בתמונה למעלה ד"ר ראובן קידר מכרמל בדרך לנאפל. צילום אלי דדון.

תגובות

מומלצים