פהמי וחליל חלבי שוב באדמות מפער הקישון

יו"ר העמותה להגנה על אדמות הכרמל פהמי וחליל חלבי מגיעים קרוב לעבודות המתבצעות בעמק שכל דרישתם ממשרד ראש הממשלה ומנכ"ל חוצה ישראל ראובן לבאון לקיים החלטת ממשלה ולכנס את ועדת המעקב לאדמות שלא התכנסה מאז.

30.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פהמי וחליל חלבי שוב באדמות מפער הקישון

מאוד חשוב לפהמי וחליל היה להגיע להפגש עם בעלי הקרקעות במפער הקישון, לשמוע מהם על מה שמתרחש לאור הראיון של מנכ"ל חוצה ישראל ראובן לבאון לפורטל הכרמל.

מאז 2006 שכל המשא ומתן החל ועד לפעילות העמותה להגנה על אדמות הכרמל שהצליחה להביא למשא ומתן והצליחה להביא בסופו של דבר להחלטת ממשלה בנדון. 

חליל חלבי מפנה אצבע מאשימה לממשלות ישראל שבאטימות שלהן לקחו את האדמות מהדרוזים בכוח, "הקרקע הזו עד צומת התשבי היא הנכס האסטרטגי הכי חשוב למדינה, הציר שמחבר בין הצפון למרכז ודרום, כעמותה אנחנו יכולים לשנות את המצב הזה, לפי החלטת הממשלה קבעה שצריכה להתכנס ועדת מעקב, עד היום הועדה לא התכנסה".

חליל: "בממשלה מזמנים לנו כל מיני מנהיגים משת"פים ודרכם קובעים לנו מדיניות, לא יכול להיות שננוהל לפי משת"פים".

פהמי מתייחס לנתון שציין מנכ"ל חוצה ישראל לבאון ש 55 % מבעלי האדמות הפרטיות הגיעו להסכמה איתם ואומר שאין להם נתונים מדויקים אבל הם חושבים שהנתון הזה לא מדויק ופונה ללבאון לפרסם את הנתונים האלה שבידיו וליידע אותם כעמותה בנתונים האלה.

פהמי מתייחס ספיציפית לסוגיית מנהל מנסור ומציין שמפגישה עם מנהל ועיון במסמכים יש לו הסכם כתוב עם חוצה ישראל ומשרד התחבורה לגבי החלפה ופיצויים שהוא צריך לקבל, "למה לא מיישמים את ההסכם ומאיימים עליו שהם יכנסו לקרקע בכוח? מנהל מוכן ללכת לבוררות ורוצה לסיים את כל הסוגיה הזו כמה שיותר מהר ולקבל את ההחלטה שתתקבל".

חליל אומר שהיו ותמיד יהיו אנשים שיחבלו במאבק על האדמות," בעלי האדמות רוצים לקדם וללכת לבוררות ונשאלת השאלה מדוע נוקטים איתם סחבת, ולא מעבירים להם קרקעות?, מנכ"ל משרד רה"מ צריך לזמן את העמותה ואת בעלי הקרקעות ולסיים את הסוגיה הזו".

פהמי: "ועדת המעקב שקמה מהעמותה להגנה על אדמות הכרמל, לא הוזמנה להתכנסות מאז החלטת הממשלה, על מנכ"ל משרד רה"מ לדאוג לכנס את הועדה הזו, חובה על מנכ"ל חוצה ישראל לפרסם את הנתונים שיש בידו ושישים את הכול על השולחן".

חליל חלבי "המדינה צריכה לשנות יחסה בהקשר לדרוזים, לציבור הערבי החזירו אדמות בסכנין עראבה החזירו שטחים, בדרום ביטלו הפקעות קרקע ולמה עם הדרוזים לא עושים זאת? ".

 

לדברים של פהמי וחליל חלבי בסרטון

 {YouTubeVideo id=QNGbVMAx-Ks}

תגובות

14. סאמר לפני 9 שנים
מספר 13 צודק
13. חלבי לפני 9 שנים
מספר 11 צודק
12. סברין לפני 9 שנים
מאבקם נר לכל מנהיג
11. צעיר לפני 9 שנים
תלמדו מהאיתוםים
10. בעל כרקע לפני 9 שנים
עוספיה
9. חלבי טוב לפני 9 שנים
אנשים טובים ויעלים למטרה
8. דן לפני 9 שנים
כלל לא צודקים
7. חקלאי ואיש שטח לפני 9 שנים
למספר 3 אתה לא מכיר דבר ולא מבין כלום.
6. מנעספיה לפני 9 שנים
אנחנו הבעיה פהמי
5. בחור מכיר טוב לפני 9 שנים
ברבה שנים של דבורים
4. תושב דרוזי לפני 9 שנים
מצטער לשמוע את הדברים האלה
3. עיספאוי לפני 9 שנים
רציתי להודות לפהמי וחליל מכל הלב
2. בעל קרקע לפני 9 שנים
צודקים במאה אחוז
1. חלבי קוח לפני 9 שנים
פהמי וחליל אללה אכליקון

מומלצים