וגיה כופף בבג"ץ את משרד התחבורה ומע"צ

בסוף 2012 וגיה כיוף יצא בצעקה שהוא מתנגד להעברת כביש 672 לאחריות המועצה, וגיה לא נשבר ופנה לבג"ץ בעניין נגד משרד התחבורה ומע"צ ואף הזמין את דליה להצטרף לבג"ץ, עכשיו הכביש חוזר למע"צ רק בעוספיה.

06.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
וגיה כופף בבג"ץ את משרד התחבורה ומע"צ

בזמן שמועצת דליה רדומה עוספיה מצליחה להחזיר את השליטה בקטע כביש 672 לאחריות חברת הדרכים מע"צ, מה שאומר השקעה של מיליונים בכביש הזה שמוגדר מהמסוכנים בארץ.

וגיה כיוף ראש המועצה לא פעם ולמרות הפניות שלו למועצת דליה להצטרף לתביעה בבג"ץ, מצליח עכשיו לכופף את משרד התחבורה ומע"צ להסכים לקחת את הכביש 672 לאחריותם המיידית.

פורסם בתאריך 13-12-2012 וגיה מתנגד להעברת כביש 672 לאחריות המועצה

וגיה כיוף מאיים לתבוע את חברת הדרכים מע"צ בגין אחריות על הריגתם של 12 תושבי עוספיה בכביש הזה. המועצות לא יכולות לתחזק את הכביש באופן עצמאי.

כך, כותב ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף לשר התחבורה ישראל כץ ולמנכ"ל מע"צ שי פרס, בנושא כביש 672 בקטע החוצה את עוספיה.

וגיה: "במכתבה של החברה הלאומית לדרכים, אני מתבשר כך לפתע וללא תיאום מוקדם, כי כביש 672 בקטע החוצה את הכפר עוספיא, יועבר לאחריות המועצה החל בטווח הזמן המידי.

בכל הכבוד הראוי, החלטה זו נראית על פניה לא ראויה, שכן נראה שהיא משרתת אינטרס לא ברור של גורם עלום ובוודאי שלא את האינטרס המקומי, והנימוקים להלן

על פי כל קריטריון ידוע, כביש בעל 3 ספרות הינו כביש בינעירוני וככזה הוא באחריותה של החברה הלאומית לדרכים ובשום מקרה לא של הרשות המקומית, כפי שאף כביש בינעירוני איננו באחריות הרשות המקומית שבאיזורה הוא עובר.

מהלך שנים ארוכות טופל כביש זה ע"י מע"צ עד שנת 2003 והחל משנה זו ע"י החברה הלאומית לדרכים, הגם שלטעמי היה כביש זה בעדיפות אחרונה ואולי לא בכדי.

וגיה כיוף

כתוצאה מסדר עדיפות אחרון זה, הכביש הזה לכל אורכו, בין עיקול פארק הכרמל לבין מורדות דאלית אל כרמל, לא טופל כראוי ולא ניתנה לו תשומת לב מינימלית, במיוחד כאשר כביש זה משרת את תושבי המקום ועמם כל העוברים והבאים ברכס הכרמל ובמיוחד הנכנסים לתוך עוספיה ודאלית אל כרמל בימי חול ובמיוחד בשבתות וחגים, שלא להזכיר את הטיילים והנופשים בפארק הכרמל כל ימות השנה.

איכותו של כביש זה, עמדה לרועץ בימי הדליקה הגדולה בכרמל שכן עקב התשתית ההררית, קשה מאוד היה להעביר בציר זה את הכבאיות וכוחות הבטחון שזרמו לכאן ושחקו את שרידי הכביש.

כביש זה משמש בימים רגילים את האוכלוסייה המקומית בעיקר ומלאה הסאה במספרן הרב של תאונות הדרכים, מהן רבות קטלניות וקשות, בהן נגבו חיי אדם, בעיקר בשל מצבו הבלתי ראוי והבלתי עביר של כביש זה בקטע הרלוונטי.

כידוע נכנסתי לתפקידי בתחילת אוקטובר 2009 וקבלתי רשות מקומית שהחלה דרכה במדרון אחורי שכן נשאה על כתפיה 40% מחובות עיר הכרמל, בצד תיק איחוד עבה ברשות ההוצל"פ

מאז כניסתי לתפקיד לא טופל כביש זה כלל והתוצאות מדברות בעד עצמן, אם נבחן את המחיר שמצב זה גבה מאיתנו עד כה.

להעביר את הכביש במצבו כיום לאחריות המועצה המקומית אומר שזוהי בהכרח פעולה לא אחראית שכן במצבה הכספי והתקציבי של המועצה המקומית, על אף תכנית ההבראה לא יהא מרווח תקציבי הולם שיאפשר להכשיר כביש מרכזי זה לשימוש תושביו ועשרות אלפי האזרחים הבאים בשערי הרשויות המקומיות כאן ברכס הכרמל.

משמע, גם תלמידים היוצאים מבתיהם לבתי הספר, קשישים הנעים לטיפול רפואי, נכים שאין להם אפשרות חליפית וכך גם כל אותם עשרות אלפי אזרחים ומשפחות הבאים לאזור זה בשבתות וחגים, לא יוכלו לנוע בציר זה באופן בטוח וראוי.

יתרה מכך איני יכול לקבל אחריות על קטע כביש מרכזי רעוע שכזה, שכן יהא בכך נטילת אחריות שאינני מסוגל לעמוד בה ומשכך אני מודיע שאני מתנגד בכל מאודי להודעת החברה.

אני מוצא לנכון לפנות אליך בדחיפות הראויה כדי שתפעיל את סמכותך ותורה להשהות את ההליך עד אשר החברה הלאומית תפעל להעביר אלינו כביש משופץ וראוי ולא נתיב בלוי ושחוק כפי שהוא כיום.

לאור החלטה חפוזה זו המעמידה אותי ואת תושבי המועצה בפני סיכונים מיותרים, אני בהחלט שוקל להגיש תובענה כנגד החברה הלאומית, גם אם תטען כי פעלה בעקבות החלטות/המלצות של אחרים, שכן אי עורר על כך שלעת עתה האחריות כל כולה, רובצת לפתחה של חברה זו".

כביש 672

התביעה בבית המשפט העליון בג"ץ, מועצה מקומית עספיא על-ידי ב"כ עוה"ד אופיר רשף

העותרת;  נ   ג   ד  - משרד התחבורה על-ידי פרקליטות המדינה  משרד המשפטים

המשיב; בקשה מוסכמת מטעם הצדדים הצדדים מתכבדים לפנות לבית המשפט הנכבד, כדלקמן:

1. העתירה שבכותרת – עניינה כביש 672,  אשר עובר בתחומה המוניציפאלי של העותרת, המועצה המקומית עספיא. במוקד העתירה דרישת העותרת כי האחריות לתחזוקת הכביש תועבר ממנה לחברת נתיבי ישראל בע"מ (להלן: "נת"י").

2. בסוגיית כביש 672 האמור יצוין כי תחזוקתו נמסרה לאחריות העותרת בהתאם לעולה  מעבודת מטה שהושלמה בשנת 2012. במסגרת עבודת המטה האמורה נקבעו קריטריונים לחלוקת האחריות על כבישים ברחבי המדינה בין רשויות מקומיות לחברת נת"י.

3. כחלק מהליך חלוקת האחריות על כבישי המדינה, נשמרה האפשרות של נציגי המדינה הרלבנטיים (משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר) לקבוע כי במקרים חריגים מסוימים יתוחזק כביש על-ידי נת"י. זאת, למרות שבהתאם לקריטריונים, תחזוקתו אמורה להיות באחריותה של הרשות המקומית הרלבנטית.

4. כך ארע לאחרונה ביחס לכביש 672, עם אישור ההצעה שהועלתה על-ידי משרד התחבורה להעבירו (בקטע העובר בתחומה המוניציפאלי של העותרת) לאחריות נת"י; וזאת, לפנים משורת הדין, לאור מצבה הכלכלי של העותרת ו"גבוליות" המקרה על-פי הקריטריונים שנקבעו. מהלך העברת האחריות לנת"י מתבצע בימים אלה.

5. אשר על כן, על-אף העובדה שבהתאם לקריטריונים היבשים אמור כביש 672 להיות באחריות העותרת, תחזוקתו והאחריות בעניינו, על כל הנובע מכך, מועברות לפנים משורת הדין לנת"י.

6. בנסיבות אלו, מוסכם על הצדדים כי העתירה דנן מתייתרת; ובית המשפט הנכבד מתבקש להורות על מחיקתה, ללא צו להוצאות.

7. להסרת ספק מובהר כי בכפוף לאמור לעיל, שומרים הצדדים על כלל טענותיהם.

8. המדינה מסכימה כי האגרה ששולמה על-ידי העותרת תוחזר לה, בהתאם לתקנות.

אופיר רשף         נחי בן אור
ב"כ העותרת       ב"כ המדינה

תגובות

10. גר על הכביש הזה לפני 9 שנים
אנחנו סובלים שנים
9. פסימי לפני 9 שנים
זה הישג אישי של וג'יה, אבל מה הפתרון לתושבים?
8. אמיתי מהשכונה לפני 9 שנים
הצלת את חיי ילדינו
7. בחור טוב לפני 9 שנים
וגיה תבורך
6. עלו לפני 9 שנים
יש על מי לסמוך
5. אסלי לפני 9 שנים
וג'יה ישר כוח
4. אבו רוכן לפני 9 שנים
נראה לי שראש המועצה עובד
3. עספאוי לפני 9 שנים
זעים אלבלד וג'יה כיוף
2. עספאווי לפני 9 שנים
זה אומר אין דבר שעומד בפני הרצון
1. אזרח לפני 9 שנים
וגיה מנהיג והוכיח זאת

מומלצים