מדוע מנתקים לתושב בעוספיה את אספקת המים?

בתחילת החודש שעבר הודענו שכל עוד החוב לחברת מקורות לא ישולם אספקת המים תנותק בעוספיה שוב ושוב, התושבים:"אנחנו אנשים קטנים מה זה קשור אלינו ולילדינו מה שקורה בין חברי המועצה לראש המועצה?"

06.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מדוע מנתקים לתושב בעוספיה את אספקת המים?

מצב מביך של חובות מצטברים של מועצת עוספיה לחברת מקורות וחוב התושבים למועצה, מה שמגדיל את החוב בכל חודש יותר ויותר אבל זה כרגע לא הנושא שאנו מתייחסים אליו בכתבה.

תושבים שקבלו הודעה שביום חמישי תנותק אספקת המים בשעות בוקר לבתים הסעירה חלקם שכבר לא יכולים לשבת בשקט ויוצאים בצעקה לנבחרי הציבור להתחשב באוכלוסיה החלשה בעוספיה.

הבעיה העיקרית בניתוק אספקת מים לבתי התושבים זה סיוט שהופך למפגע קשה ביותר בגני ילדים בבתי הספר בבתי קשישים וחולים שמים בשבילם זו צריכה חיונית ביותר בכל רגע.

התושבים המבולבלים רוצים לקבל תשובות מהמועצה מדוע הם משלמים מחיר בגין הסכסוך בין חלק מחברי המועצה להנהלת המועצה ולמה לא נוקטים נגד אלה שלא משלמים הליכים משפטיים כדי שישלמו.

יש לציין שכפר שלא מאוגד בתאגיד המים והביוב לא נכלל בחוק שהעביר חבר הכנסת שמול שאספקת המים לא תנותק בגלל חוב.

סגן מנהל המחוז במשרד הפנים פאיז חנא אמר במליאת מועצת עוספיה שהחוב לחברת מקורות עומד על 5 מליון ש"ח

בתאריך 2-4-2015 פרסמנו ראיון עם ח"כ איציק שמול שהזהיר שניתוקי מים יהיו עוד בעוספיה.

ראש המועצה וגיה כיוף באותו זמן פנה לתושבים להסדיר את חוב המים שלהם למועצה, בכדי שתוכל לשלם למקורות.

מים

תזכורת למה שפרסמנו בתאריך 2-4-2015

אספקת המים חזרה לצינורות בעוספיה

הבוקר מקורות הפסיקה את זרם המים לעוספיה בגלל חוב של 13 מיליון ש"ח, מידיעות שקבלנו מהמועצה המקומית עוספיה התושבים חייבים למועצה 79 מיליון ש"ח מים וארנונה, וגיה : "לא המועצה מענישה את התושבים אלא אותם תושבים שלא משלמים".

בעקבות פניות ותלונות של תושבים מעוספיה למערכת פורטל הכרמל על ניתוק אספקת המים לישוב, פנינו לראש מועצת עוספיה וגיה כיוף, שאמר לנו: "מקורות שלחה פקס למועצה הבוקר שהיא מפסיקה את זרם המים בשל החוב, אני התרעתי לפני שבועיים שלושה על המצב הזה של החובות ואנשים חשבו שאני מאיים וזה לא כך, אני הרמתי טלפון לחברת מקורות והתחייבתי יחד עם מנהל המחוז למקורות שבימים הקרובים נעביר כספים, לאחר השיחה מקורות החזירה את זרם המים".

וגיהוגיה: "כעת אנו פונים לכל התושבים להגיע ולשלם את החובות, ע"מ שנוכל לשלם למקורות את החוב".

וגיה: "אין ספק שיש תושבים ששילמו מים וארנונה, אבל בכל שכונה ישנם מספר תושבים שלא משלמים ומענישים את השכונה שלהם שהם לא משלמים, לא המועצה מענישה את התושבים אלא אותם תושבים שלא משלמים".

לגבי טענות תושבים שהפסקת המים בכדי ללחוץ על עוספיה להכנס לתאגיד המים והביוב, וגיה אומר: "החוב הוא למקורות ואין שום קשר בין מקורות והחוב לנושא התאגיד, גם אם יהיה תאגיד צריך לשלם, אבל כנראה שכל אלה שלא משלמים וגונבים מים, נוח להם להתעסק עם המועצה ולהאשים אותנו".

מתאריך 2-4-2015 ח"כ איציק שמול מזהיר שניתוקי מים יהיו עוד

חבר הכנסת איציק שמול שנענה לפניות הציבור מעוספיה בעניין ניתוק אספקת המים מיד פנה למנכ"ל מקורות ואפילו סייע בהחזרת אספקת המים לישוב, אבל איציק מצטער שהעניין עוד לא נפתר סופית, איציק יוזם חוק איסור ניתוק מים לבתים אבל?

חבר הכנסת איציק שמול, קדנציה שניה מטעם מפלגת העבוד, הגיע ממטה המאבק על יוקר המחייה, עם בחירתו לכנסת ה19 מיד נרתם לעזור לישובים במצוקה כלכלית ובין היתר הצטרף לשדולה למען העדה הדרוזית.

בעקבות זה שציבור התושבים פנה לאיציק באמצעים האלקטרוניים, הוא מיד נכנס ושוחח בנדון עם ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף ומנכ"ל מקורות, לסייע להחזרת אספקת המים לעוספיה.

ח"כ איציק אמר לנו:" החוק שהעברנו הוא היסטורי, בחקיקה לקחנו מתאגידים את היכולת לנתק מים לאנשים, נשאלת השאלה במקומות שאין בהם תאגידי מים, בהם החוק לא חל, בישובים האלה הדין צריך להיות שווה, לא לנתק ממים".

"עשרות אלפי משפחות מנתקות ממים בכל שנה, הגיעו אלי פניות בפייסבוק של תושבים מודאגים שהולכים לנתק את עוספיה ממים, בשל מחלוקת בין הרשות למקורות, אני שוחחתי עם מקורות וביקשתי מיד להסיר את  ניתוק המים, לא יתכן שישוב עם 13 אלף תושבים ינותק בענישה קולקטיבית, אבל המחלוקת עדיין עומדת בעינה ולכן האיום העתידי של ניתוק מים עדיין עומד על הפרק".

"אני קורא לראש המועצה ולחברת מקורות להגיע לעמק השווה כדי למנוע מצב שבו ינתקו ישוב שלם מאספקת מים".

 

שמול

לראיון הטלפוני עם ח"כ איציק שמול, בסרטון

 {YouTubeVideo id=L5l5nQHJTLM}

תגובות

5. عسفاوية לפני 9 שנים
يدنا نعرف اسماء الي مش عم يدفعو
4. עספאוי לפני 9 שנים
עמותת השקרנים
3. אני מדליה לפני 9 שנים
شعب تافه
2. העמותה למעקב וביקורת בעספיא לפני 9 שנים
5 מליון ולא 13 מליון
1. עספאניה לפני 9 שנים
..

מומלצים