יום עיון למפקחי ועובדי המינהל בנושא אמנת השירות

מחוז חיפה חרת על דגלו את איכות השירות. השבוע התקיים יום עיון מחוזי, במרכז ההדרכה החדש של המחוז, ובמסגרתו גובשו עקרונות של "אמנת השירות" מחוז חיפה.

07.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יום עיון למפקחי ועובדי המינהל בנושא אמנת השירות

יום עיון למפקחי ועובדי המינהל במרכז ההדרכה החדש במחוז חיפה בנושא : "אמנת השירות"

מנהלת מחוז חיפה, רחל מתוקי מציינת, כי "היא רואה בבניית אמנת השירות שלב נוסף במסע הארוך לאיכות ולמצוינות של מחוז חיפה. הכנת האמנה הנה מהלך חלוצי במחוז, ובראשוניות זו קיימת האמונה כי ניתן ליצור דיאלוג בין נותן השירות ומקבלו  דיאלוג המבוסס על ערכים משותפים". עוד מוסיפה מתוקי, "אמנה מזמנת ביסוס תרבות של ניהול מקצועי, מהווה כלי לדיאלוג משמעותי בין המחוז לציבור לקוחותיו ומאפשרת לעובדי ההוראה להכיר את המחויבות של כל אחת ממחלקות המחוז באופן מדיד".

עם כניסתה של מנהלת המחוז, רחל מתוקי, לתפקידה לפני ארבע שנים היא חרתה על דגלו של המחוז את הנושא של מצוינות והצטיינות כערך מרכזי בתפיסת העולם של המחוז ותרבות העבודה. נגזרות רבות יש לתפיסה זו אשר באות לידי ביטוי בבניית שותפויות באופן מלא עם כלל הרשויות במחוז, בהטמעת תרבות עבודה מבוססת נתונים וסטנדרטים מקצועיים גבוהים וביצירת מגוון פעולות מיצוי יכולות של המנהיגות החינוכית, התלמידים וההורים במחוז חיפה. אחד העוגנים המקדמים תפיסה זו הוא המצוינות בשירות.

ביום ראשון, התקיים יום עיון מחוזי לכלל מפקחי המחוז ועובדי המינהל לבניית אמנת שירות משותפת. במסגרת יום זה, נחנך ע"י מנהלת המחוז, רחל מתוקי, מרכז ההדרכה המחוזי החדש של מינהל חברה ונוער במשרד החינוך במחוז חיפה. 

מרכז ההדרכה המחוזי, הינו המסגרת הארגונית בו כל תהליכי הפיתוח המקצועי וההדרכה של המפקחים והמורים במינהל חברה ונוער במחוז כמו גם מסגרת לפעילותם של בני הנוער במסגרות היישוביות והמחוזיות כאחד.

במהלך יום העיון, התקיימו תהליכים אירגוניים לבניית אמנת השירות. התקיימו סדנאות סביב שולחנות עגולות של מפקחי ועובדי מינהל יחד ונבנו העקרונות לאמנת השירות. מטרתה של אמנת השירות היא ליצור שפה משותפת בין כלל עובדי ההוראה במחוז לבין המפקחים ועובדי המינהל וזאת מתוך תחושת שליחות של כולם לאפשר הזדמנויות ותנאים הולמים למימוש המטרות והיעדים של מערכת החינוך במחוז. אנו מאמינים כי שירות איכותי פנים מחוזי וחוץ מחוזי כאחד יהווה את המעטפת הרצויה לעובד ההוראה להצלחתו.

עקרונות האמנה גובשו היום ע"י כלל המפקחים ועובדי המינהל במחוז ביום העיון. מנהלת המחוז, הודתה לכל אלה שנטלו חלק בבניית עקרונות אמנת השירות ובמיוחד לחברי ועדת האמנה, שנטלו על עצמם את הובלת התהליך.

את ועדת 'אמנת השירות' מוביל חיים יעקב, סגן מנהלת המחוז וחברים אחרים מהפיקוח והמינהל. קדמו לכתיבת האמנה בשירות מספר פעולות המהוות את תכנית העבודה לקידום תרבות המצוינות במחוז. את תכנית עבודה זו, מוביל לאורך השנה באופן שוטף חיים יעקב, תוך הבניית שותפויות פנים מחוזיות וחוץ מחוזיות למימוש יעדי התכנית. בין הפעולות ניתן למנות את הרחבת מוקד המידענים ע"י הכפלת מספרם וע"י הרחבת שעות המענה הטלפוני לטובת עובדי ההוראה. פעולה זו הוכיחה עצמה כמצליחה לאור סקרים שבדקו את שביעות רצונם של עובדי ההוראה במחוז.

רחל מתוקי, מנהלת המחוז: מציינת כי "הכנת האמנה הנה מהלך חלוצי במחוז, ובראשוניות זו קיימת האמונה כי ניתן ליצור דיאלוג בין נותן השירות ומקבלו - דיאלוג המבוסס על ערכים משותפים. באמנה מצהיר מחוז חיפה כנותן שירותים, על מחויבות לרמת איכות השירות ועל העמדת עובד ההוראה במרכז ההוויה הניהולית שלו. האמנה נותנת בידי המחוז כלי מוחשי ליצירת דיאלוג מתמשך עם ציבור עובדי ההוראה במחוז, ומעמידה במבחן העשייה את עקרונות המונפים לקידום איכות השירות."

עוד מוסיפה מתוקי, "כי האמנה מזמנת ביסוס תרבות של ניהול מקצועי, מהווה כלי לדיאלוג משמעותי בין המחוז לציבור לקוחותיו ומאפשרת לעובדי ההוראה להכיר את המחויבות של כל אחת ממחלקות המחוז באופן מדיד. האמנה מבטאת את מחויבות המחוז לעמוד כתף אל כתף עם צוות המפקחים ועובדי המינהל ולתמוך בכל מהלך אשר מטרתו לשפר את איכות השירות לעובדי ההוראה."

רחל מתוקי

תגובות

מומלצים