פתיחת כיתה לתלמידים מחוננים בחינוך היסודי במגזר הערבי

לראשונה בארץ ביוזמתה של מנהלת המחוז רחל מתוקי, תפתח כיתה לתלמידים מחוננים בחינוך היסודי במגזר הערבי. יוזמה זו מתוך רצון לחזק את החינוך הציבורי במגזר הרבי במחוז חיפה ומתוך שאיפה לתת מענה לתלמידים מצטיינים במסגרת ממלכתית בית ספרית.

07.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פתיחת כיתה  לתלמידים מחוננים בחינוך היסודי במגזר הערבי

הכיתה תיפתח לתלמידים בכיתה ד' לשנה"ל תשע"ו, בעיר חיפה, בבית הספר "אל כרמה". הכיתה תהא פתוחה לקלוט תלמידים מכל רחבי המחוז, אשר אותרו כמחוננים במבחן שלב ב' לאיתור מחוננים של מכון סלאד.

בקרוב יקבלו הורי התלמידים העולים לכיתה ד' ( בשנה"ל תשע"ו ) את תוצאות המבחנים של שלב ב' ותפתח בפניהם האפשרות להירשם לכיתה המחוננים בבית הספר "אל כרמה" כולל דרכי הרישום ואנשי קשר.

תלמידי הכיתה יהיו חלק מאוכלוסיית תלמידי בית הספר "אל כרמה" וילמדו כל השבוע כמו שאר תלמידי בתי הספר וישתלבו בכל הפעולות החינוכיות הלימודיות והתרבותיות של בית הספר.

במסגרת לימודיהם התלמידים יבקרו וילמדו במרכז המחוננים העירוני יום בשבוע ויזכו בכך לתוספת של העשרה לימודים בתכנים מחוץ לתכניות הלימודים לתלמידי מחוננים של הכיתה. 

המורים שילמדו בכיתה יבחרו בקפידה תוך שימת דגש על מצוינות אקדמית ועל ניסיון בהוראת תלמידים מצטיינים ומחוננים. מורים אלה ילמדו במסגרות ייחודיות של התפתחות מקצועית המכוונת והממוקדת בהוראת תלמידים מחוננים.

התכנים הלימודיים בכיתות מחוננים הם תכנים ייחודיים המושתתים ומותאמים לעקרונות ההוראה של תלמידים מחוננים מחד ולמאפייני הלמידה של תלמידים מחוננים מאידך. תכניות הלימודים לתלמידים אלו מביאים לידי ביטוי יצירתיות, סקרנות, חשיבה מסדר גבוה, חקר, מעורבות חברתית ותרומה לקהילה.

מנהלת המחוז, רחל מתוקי,  ניהלה לאורך השנה מספר ישיבות בנושא למטרה לקדם את היוזמה. היישבות נערכו בהשתתפות מנהל אגף המחוננים במשרד החינוך, מפקחת רפנטית על המחוננים במחוז, יעל סלומון ומפקחי נוספים, נציגי מחלקת החינוך של העיר חיפה, אילנה טרוק, מאגד חאמרה ומנהל בית הספר, חמודי עיסא.

בישיבות אלה נבנה התהליך ונקבעו השלבים הנדרשים לפתיחת הכיתה בין היתר תהליך בחירת המורים והכשרתם ובניית ממשקי עבודה עם הפיקוח במחוז ועם האגף למחוננים. כמו כן, נבנה מהלך של שיתוף פעולה בין כיתת המחוננים העתידית לבין מרכז המחוננים לתלמידי המגזר הערבי בעיר חיפה.

מנהלת המחוז, רחל מתוקי, רואה במהלך זה פריצת דרך לחיזוק החינוך הציבורי ורואה במודל זה ראשיתו של מהלך אשר יגדל ויתרחב לכיתות נוספות בעתיד. יוזמה זו זוכה להדים חיוביים וקבלה את ברכת ראש העיר חיפה, מר יונה יהב.

תגובות

מומלצים