הסכנה שמרחפת מעל ראשי ילדיכם במפעל הפיס בדליה

סכנת חיים באולמות הספורט בדליה, על הרשות המקומית היה להתייחס לדוח מבקרת המועצה עו"ד סועאד חסון ולתקן את הליקויים שהפכו בימים האחרונים לסכנה מידית במיוחד באולם הפיס בצמוד לחט"ב קופטאן.

08.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסכנה שמרחפת מעל ראשי ילדיכם במפעל הפיס בדליה

המועצה המקומית טוענת שאין להם תקציב לתקן ברגע זה את הליקויים, המועצה מסכנת חיי בני אדם שמתאמנים באולמות האלה בתחום שיפוטה.

המועצה נהנית מזה שההורים יודעים על הסכנה וממשיכים לאפשר לילדיהם להכנס לאולמות הנ"ל למרות הסכנה שמרחפת מעל ראשם, מפגעים ברצפה ובקירות בנוסף לבעיות חשמל.

בדו"ח הביקורת שהגישה עו"ד סועאד חסון למליאת מועצת דליה ואפילו המועצה הנוכחית דנה בדוח ומעבר לזה לא עשתה כלום בעניין, לפחות היו מתקנים את הדברים המסכנים ולא מתעלמים וממשיכים עד שיקרה אסון.

הורים פונים למערכת ואומרים שהם לא מוכנים לעבור על זה בשקט.

להלן ממצאי הביקורת העיקריים ותמצית הדו"ח : א. בטיחות, גיהות ובריאות הציבור בטיחות במוסדות ותקנים עירוניים המועצה לא קידמה תוכנית אב מערכתית כוללת בתחום הבטיחות; בהתאמה לתוכנית אב זו,

המועצה לא קידמה ניהול נושאי הבטיחות והגיהות על-פי תוכניות פעולה מתוקצבות הכוללות יעדים ולוח זמנים להשלמת ביצוע היעדים וסגירת הפערים שנתגלו. במקביל, המועצה לא קיימה בקרה אחר שלבי הביצוע ופיקוח על יישום תוכניות ביצוע אלו.

אולם הפיסתוכניות פעולה בנושא איתור וטיפול במבנים ובמתקנים מסוכנים וחיזוק מבנים המיועדים לשימור היסטורי בנושא בטיחות אש במבנים ובמתקנים ציבוריים; תוכנית להסדרת הנגישות ושיפורה במבנים ובמתקנים ציבוריים; בחינת מידת התאמת המבנים שבשכירות המועצה לקיום פעילות ציבורית וליעוד בשלו שכרה המועצה את המבנה גם מוכנותו למצב חירום; תוכנית שנתית לקיום מבדקי ובדיקות בטיחות ולבדיקת קיום תנאי התברואה במבנים, במתקנים ובמוסדות שהמועצה מפעילה, ובהתאם לכך, טיפול בהסרת המפגעים לפי רמת דחיפות וקדימה.

בד בבד, לא נקבעו נוהלי עבודה בנושא ניהול הבטיחות והגיהות במקרקעין שבבעלות או באחזקת המועצה המקומית. כמו-כן, לא היתה הקצאת משאבים בתקציב הרגיל ובתקציב הבלתי-רגיל המאפשרת טיפול בכל מפגעי הבטיחות על-פי לוח זמנים מוגדר.

במהלך הביקורת, ננקטו פעולות לגיוס מקורות תקציביים והקצאת תקציבים לטיפול בבטיחות ובמפגעים.

הבדיקה העלתה כי נוצרו מפגעי בטיחות שונים בדרגות מסוכנות שונות בעיקר בשל העדר תחזוקה הן מונעת והן שוטפת, ובשל נזקי טבע, פגיעות ותאונות. מפגעים מסוכנים לא הוסרו ולא טופלו כמתחייב תוך פרק זמן קצר אף לא נמנע השימוש. אלא הם נשארו עומדים במשך פרק זמן ארוך וממושך לפיכך הם נהיו מסוכנים יותר.

אולם ביסודילדוגמה, מערכת החשמל העירונית; מתקני משחקים בשטחים ציבוריים; מבנה מרכז התרבות לא היה ביצוע בתב"ר 069 לחיזוק מבנה מרכז קהילתי 4104 נכון לסוף שנת 4102 הופעלו מוסדות חינוך מבלי שנערכו כל הבדיקות כנדרש בהנחיות משרד החינוך ובטרם הושלמו הפעולות המתקנות בנוגע לכל הממצאים שעלו בבדיקות, לפני פתיחת שנת הלימודים. חל שיפור מסוים בשנת תשע"ג וחל שיפור נוסף כהליך מובנה במסגרת ההיערכות לשנת הלימודים תשע"ד.

פרק זה בדו"ח כלל התייחסות לעניין העדר בקרה, חוסר התיאום ותיעוד חלקי או לא נאות; לא היתה קביעה ברורה מהם הגורמים האחראים על ביצוע הבקרה ומבדקי הבטיחות במוסדות המועצה השונים. ראה הרחבה בדו"ח.

יש לציין שבעבר מועצת דליה הזמינה את חברת סיסטם מעבדות מתקדמות בע"מ לבצע בדיקת בטיחות באולמות הספורט בדליה והתוצאה היתה שאותם אולמות שנבדקו היו מסוכנים.

חשיבות הבדיקה: לבדוק שהגג יציב ולא עומד לפול על ראשם של הנוכחים, כולל המתקנים המוצבים באולם, מוטות וקורות ברזל שמצבם תקין והם עומדים לפי התקן באותו אולם, חלונות של האולם, דליפת מים לתוך האולם ועוד.

כיום המועצה מתרצת את זה שלא מתקנים כי אין תקציבים, בינתיים סומכים על המזל שלא יקרה אסון כלשהו .

לא יזיק קצת אחריות של ההורים והאחראים על בטחון הילדים שיעשו מעשה ולא יסתמכו על מזל.

תגובות

2. דילאוי לפני 9 שנים
מה יהיה ??!!
1. קבלן לפני 9 שנים
עבודות ללא פיקוח עולות לאנו הרבה כסף

מומלצים