משרד התיירות מעוניין בתלמידי בתי הספר לקידום תיירות פנים

בהצעת משרד התיירות למשרד החינוך תוכנית שיכולה לקדם תיירות פנים בישראל ולתת אפקט אחר ממה שהכרנו עד היום במסגרת החופשות המפוזרות על כל שנת הלימודים ובעיקר מסגרות בזמן אמת, אמיר הלוי: "לא מדובר בקיצור החופשות".

09.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משרד התיירות מעוניין בתלמידי בתי הספר לקידום תיירות פנים

משרד התיירות מציע:תכנית לשינוי לוח החופשות בבתי הספר, פיזור החופשות הגדולות על פני השנה, כדי לקדם תיירות פנים

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "לא מדובר בקיצור החופשות, אלא בפיזור נכון של הימים במהלך השנה, כך שיווצרו "גשרים" של מספר ימים, שיאפשרו יציאה לחופשה כמו לדוגמא סוף השבוע הנוכחי של ל"ג בעומר. יישום ההצעה יביא למצב של WIN WIN, כאשר חופשות ההורים יהיו בהתאמה לחופשות הילדים, השחיקה תפחת והתרומה למשק מתיירות פנים תגדל".

במשרד התיירות מתגבשת הצעה שתוגש לשר החינוך הבא, ולפיה ישונה לוח החופשות בבתי הספר ובגנים, באופן שייצר הלימה בין חופשות ההורים לחופשת הילדים. מהלך כזה יעודד את תיירות הפנים, יקדם את תרומתה למשק, ויעודד את התעסוקה בפריפריה.

במסגרת ההצעה יפוזרו ימים מהחופשות הגדולות, הידועות כתקופות קשות להורים, לסופי שבוע ארוכים "גשרים", בעלי עוגן תיירותי כמו 'סופ"ש ירוק' בט"ו בשבט, 'סופ"ש אדום' במהלך חודש מרץ עם פריחת הכלניות בפסטיבל דרום אדום ועוד.

תרומת תעשיית התיירות למשק עומדת בימים אלה על 41 מיליארד ₪ בשנה, וקידום רפורמה בימי החופשה תאפשר הכנסה נוספת למדינה.

כמו כן פיזור הביקושים לנופש בחופשות הגדולות, על פני כל השנה, יוביל להוזלת המחירים וכן יחזק את הפן החינוכי ואת הקשר לארץ.

במשרד התיירות סבורים כי נושא ימי החופשה של הילדים ממוסדות החינוך מצריך חשיבה כלל מערכתית, כלל משקית ולא רק בהתאם לאינטרסים של ארגון זה או אחר.

כך למשל חלוקה נכונה של ימי החופשה הייתה מאפשרת סופ"ש ארוך בל"ג בעומר הנוכחי על חשבון ימים בחופשת פסח, בסוכות או בחופשת הקיץ.

במשרד התיירות מתכוונים לפנות גם לגורמים ציבוריים המחזיקים אתרי נופש כמו רשות הטבע והגנים, כדי שישתפו פעולה בהוזלת מחירים בסופי השבוע הללו.

המשרד יעביר את התכנית למשרד החינוך כדי שתהיה חלק ממכלול השיקולים בבניית לוח החופשות השנתי של מערכת החינוך בישראל. 

תמונה מדליה להמחשה

תגובות

מומלצים