תכנית הקשר הרב דורי במגזר הדרוזי הצטיינות לאחלאס גדבאן

מנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך רחל מתוקי העניקה שתי תעודות הצטיינות לאחלאס גדבאן, מדלית אל כרמל ולמנהלת בית ספר רבין, נשר חלי חכמה על הובלת תכנית הקשר הרב-דורי בבית הספר, לכתבה

10.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תכנית הקשר הרב דורי במגזר הדרוזי הצטיינות לאחלאס גדבאן

תעודות הצטיינות הוענקו ממחוז חיפה: לאחלאס גדבאן, מדלית אל כרמל על קידום תכנית הקשר הרב-דורי במגזר הדרוזי. מנהלת בית ספר רבין, נשר חלי חכמה על הובלת תכנית הקשר הרב-דורי בבית הספר תוך מעורבות אישית, מנהיגות ושיתוף קהילת בית הספר בתכנית.

מנהלת מחוז חיפה, הגב' רחל מתוקי, "המפגשים בתכנית הקשר הרב דורי, מזמנים דיאלוג יצירתי מפרה בו כל צד תורם מיתרונותיו לחיזוק הקשר הבין–דורי. הלמידה ההדדית והחוויות המשותפות תורמים להבנה טובה יותר של בן הדור האחר. כך נוצרת מערכת שורשית וערכית התורמת תרומה חברתית לקהילה ולשימור המורשת היישובית, הקהילתית, הארצית והלאומית של מדינת ישראל".

בשבוע שעבר, התקיימה פעילות סיכום של התכנית הקשר הרב דורי. לשנה"ל הנוכחית תשע"ה, הייתה בסימן "פנים רבות לה", לאורו של אורי אורבך ז"ל.

הטקס התקיים בבית התפוצות – מוזיאון העם היהודי תל אביב. בשנת הלימודים הנוכחית תשע"ה, משתתפים בתכנית 75 בתי ספר במחוז, שמפעילים מעל 90 קבוצות של אזרחים ותיקים ותלמידים מבתי ספר יסודיים ועד תיכון. בסך הכול לוקחים חלק בפעילות כ-3,000 תלמידים ואזרחים ותיקים. התכנית מובלת על ידי הפיקוח על התקשוב, דר' עידית אבני והרכזת המחוזית שרית יעקב.

תכנית "הקשר הרב-דורי בסביבה מקוונת" הינה תכנית ערכית-חינוכית המקרבת בין תלמידי בתי הספר לבין האוכלוסייה המבוגרת בקהילה, באמצעות הסביבה הטכנולוגית, תוך למידה ושימור המורשת. התכנית מופעלת על ידי משרד החינוך בשיתוף המשרד לאזרחים ותיקים ובית התפוצות.

התכנית משלבת את הידע של המנחים הצעירים במיומנויות המאה ה-21 ואת שליטתם בטכנולוגיות המחשוב והתקשוב עם התנדבות ונתינה. במסגרת התכנית נפגשים תלמידים עם אזרחים ותיקים לסדרה של מפגשים, לרוב בבית הספר.

אכלאס מימין

במהלך המפגשים מלמדים התלמידים את המבוגרים מיומנויות מחשב, שימוש בדואר אלקטרוני וגלישה באינטרנט, ובמקביל בתהליכי למידת חקר מתעדים את סיפורי המורשת של המבוגרים. סיפורי המורשת ותוצרי התיעוד מועלים למאגר סיפורי מורשת של בית התפוצות, בכתובת: ravdori.co.il.

חלקו הראשון של האירוע הוקדש להצגת יוזמות שונות ב"ביתנים" נושאיים. כל מחוז המליץ על בתי הספר מהמחוז. ששה בתי ספר מהמחוז לקחו בביתנים:

בית ספר רבין נשר ובית ספר ליאו בק חיפה - בביתן "מעבר לים" קשר רב דורי מול קהילות בחו"ל. 
• דליה א', דליית אל כרמל בביתן "רב תרבותי"
• צפרירים, חדרה ביתן "למידה מבוססת מקום"
• נתיב אליעזר, חיפה סיפורו של חפץ
• תיכון יעדים, כפר ביאליק "סבתא ברשת" (מערכי למידה בשיתוף עם גוגל)
בחלקו השני של האירוע התקיים טקס הוקרה. במסגרת הטקס חולקו גם שתי תעודות הוקרה לנציגים מהמחוז:
• מנהלת בית ספר רבין, נשר, חלי חכמה על הובלת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר תוך מעורבות אישית, מנהיגות ושיתוף קהילת בית הספר בתכנית.

לאחלאס גדבאן, מדלית אל כרמל – על קידום תכנית הקשר הרב-דורי במגזר הדרוזי.

לסיכום, המפגשים תורמים רבות לכל המשתתפים ומוכיחים כי לשיתוף הקהילה הבוגרת בבתי הספר יש רווח עצום, המורגש היטב באווירת בית הספר בכלל. האזרחים הוותיקים כבר אינם זרים בנוף, הם מתקבלים בשמחה ובהתרגשות על ידי התלמידים ומשתלבים בפעילות הכללית בבית הספר.

תגובות

8. תמי גרין, מנהלת תכנית הקשר הרב לפני 9 שנים
אמונה וחזון
7. סוניה לפני 9 שנים
כל הכבוד לאכלאס היקרה
6. אימא לילדה לפני 9 שנים
מגיע לך אחלאם
5. מורה לפני 9 שנים
התואר מאוד חשוב
4. אבתסאם ורנה מקלדה לפני 9 שנים
אכלאס גדבאן
3. אזרח לפני 9 שנים
ברכות
2. רים לפני 9 שנים
גאווה כל הכבוד
1. אלקרא סהאם לפני 9 שנים
אחלאס את פשוט גאווה לעדה

מומלצים