שתיית אלכוהול חוקית רק מגיל 21 ומעלה תמנע התאבדויות ומקרי אלימות של בני נוער

העלאת הגיל המינימלי המותר לרכישת משקאות אלכוהוליים לגיל 21, קשורה להפחתת מספר תאונות הדרכים שהינן על רקע של צריכת אלכוהול בקרב צעירים, בארה"ב, כך על פי סקירת ספרות שהתפרסמה לאחרונה.

11.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שתיית אלכוהול חוקית רק מגיל 21 ומעלה תמנע התאבדויות ומקרי אלימות של בני נוער

באחד המחקרים, חוקרים מצאו כי 36 אחוזים מהסטונדטים במכללות בארצות הברית הצהירו שהם השתתפו בשתייה "רבה" חמישה משקאות או יותר בבילוי אחד בשבועיים האחרונים ב-2011, בהשוואה ל-43 אחוזים בשנת 1988 השנה הראשונה בה כלל מדינות ארה"ב קבעו את גיל השתייה המינימלי לגיל-21.

בקרב תלמידי בתי ספר תיכוניים, שתייה "רבה" פחתה מ-35 אחוזים בשנת 1988, ל-22 אחוזים בשנת 2011. ממצאים אלה פורסמו במגזין “Journal of Studies on Alcohol and Drugs”.

"הממצאים מצביעים באופן חד משמעי שתהיינה השלכות להורדת גיל השתייה החוקי" ציין החוקר הראשי וויליאם דג'ונג מבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת בוסטון, בפרסום במגזין.

במקום להוריד את גיל השתייה, הוא קרא לאכיפה מוגברת שלו, על מנת להפחית עוד יותר בעיות בריאותיות הנובעות מצריכת אלכוהול בקרב צעירים.

לדבריו "אנשים מסוימים מניחים שסטונדטים כל כך נחושים לצרוך אלכוהול ששום דבר לא יעצרם. אך העובדה היא שהאכיפה פועלת".
בשנת 2008, קבוצה של למעלה מ-100 נשיאי אוניברסיטאות קראה להעריך מחדש את גיל השתייה החוקי, תוך שהם מצביעים על תרבות נסתרת של שתייה כבדה בקרב סטונדטים.

אלכוהול הוא סם אלכוהול נמצא בקטגוריית המדכאים. כלומר, הוא מאט תפקודים חיוניים וגורם לדיבור לא ברור, תנועות לא יציבות, הפרעה בקליטות חושיות וחוסר יכולת להגיב במהירות. באשר להשפעתו על המיינד, הדרך הטובה ביותר להבין אותו היא כסם שמפחית את יכולתו של האדם לחשוב באופן רציונלי ומעוות את כושר השיפוט שלו.

למרות שהוא מסווג כמדכא, כמות האלכוהול שנצרך קובעת את סוג השפעה. רוב האנשים שותים כדי לקבל את ההשפעה המעוררת, כמו שתיית בירה או כוס יין כדי "להשתחרר". אבל אם אדם שותה כמות גדולה יותר מהכמות שהגוף יכול להתמודד איתה, הוא חווה את ההשפעות המדכאות של אלכוהול. הוא מתחיל להרגיש "טיפש" או לאבד קואורדינציה ושליטה.

מנת יתר של אלכוהול גורמת להשפעות מדכאות חמורות עוד יותר חוסר יכולת להרגיש כאב, הרעלה שגורמת להקאות, ולבסוף, חוסר הכרה, או גרוע מכך, תרדמת או מוות כתוצאה ממנת יתר חמורה. תגובות אלה תלויות בכמות האלכוהול ששותים ובמהירות השתיה. מתוך "האמת על אלכוהול של 'המוסד לעולם ללא סמים'.

הפתרון הטוב ביותר לבעיות הסמים והאלכוהול הוא חינוך. הרבה ממה שילדים שומעים על סמים ברחובות למעשה מגיע אליהם מאלו אשר מוכרים אותם. 'המוסד לעולם ללא סמים' מספק כלים מעשיים על מנת שניתן יהיה לתת לצעירים עובדות מוצקות המאפשרות להם לבחור לגמרי בעצמם בחיים ללא סמים. אנשי חינוך ומתנדבים של 'המוסד לעולם ללא סמים' עזרו לחלק יותר מ-55 מיליון חומרים על לימוד בנושא סמים, בכל העולם.

עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" פועלת בשיתוף פעולה עם הארגון העולמי 'המוסד לעולם ללא סמים',  אשר הוקם על ידי סיינטולוגים בשנות ה-80 בלוס אנג'לס ופועל בתחום החינוך והבאת ידע אמיתי על סמים ואלכוהול לילדים ונוער ב- 125 מדינות. צוות העמותה מכשיר את בני הנוער עצמם, כך שיוכלו להיות מרצים המביאים את הנתונים האמיתיים לחבריהם, בכל מסגרת חברתית.
 
קישורים וסימוכין:
 
 http://www.drugfree.org/join-together/drunk-driving-crashes-reduced-since-drinking-age-was-raised-to-21-study/-- By Join Together Staff
http://www.drugfree.org/join-together/drunk-driving-crashes-reduced-since-drinking-age-was-raised-to-21-study/-

עמותה רשומה מס. 580546018 נשיאת העמותה: אילת מליס כהן   טל. 054-4558123

תגובות

מומלצים