ד"ר מג'די חלבי הפרעות קצב לא אצלנו

לראשונה במרכז הרפואי זיו: אבלציה (צריבה) בשיטת קריו לטיפול בפרפור פרוזדורים, הטיפול בוצע על ידי ד"ר מג'די חלבי, מנהל מחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי זיו וד"ר אלכסיי פקר, האחראי על טיפול בהפרעות קצב במחלקה.

12.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ד"ר מג'די חלבי הפרעות קצב לא אצלנו

טיפול אבלציה (צריבה) בפרפור פרוזדורים בשיטת קריו (קריו-אבלציה, CryoAblation) בוצע לראשונה במחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי זיו. הטיפול בוצע על ידי ד"ר מג'די חלבי, מנהל מחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי זיו וד"ר אלכסיי פקר, האחראי על טיפול בהפרעות קצב במחלקה, בבן 62 מחצור הגלילית המטופל במחלקת קרדיולוגיה עם מחלת לב כלילית, אשר סובל מפרפור פרוזדורים התקפי.

"פרפור פרוזדורים הינו הפרעת קצב נפוצה מאוד בקרב חולי לב, שלאחרונה כבר הגיעה למימדי "מגפה" של ממש", מסביר ד"ר חלבי. "אלפי חולי לב בארץ סובלים מהפרעת קצב זו. פעמים רבות ההתקפים של פרפור פרוזדורים גורמים לסימפטומים מאוד לא נעימים והרגשה כללית לא טובה והתופעה יכולה להחמיר מאוד מהלך של מחלות לב נוספות שהחולה סובל מהן. סיבוך מסוכן ביותר ויחסית שכיח של פרפור פרוזדורים הינו שבץ מוחי, לכן יש לטפל בהפרעה בהקדם" אומר ד"ר חלבי.

הקרדיולוג הבכיר ד"ר אלכסיי פקר, האחראי על טיפול בהפרעות קצב במחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי זיו, מסביר, כי בסוף שנות 90 החלו לפתח בעולם שיטות אבלציה (צריבה) שמטרתן לטפל בהפרעת קצב זו. בשיטות המסורתיות מבצעים את הצריבה בעזרת גלי רדיו, על ידי חימום של הרקמה, כאשר היעילות המדווחת של שיטות אלו הינה בטווח של 50-80%. "ההנחה כיום הינה שמקור ההפרעה הינו בעליה השמאלית, באזור בו מתחברים ורידי הריאה אל הלב. בשיטת ה"קריו אבלציה" מתבצעת הצריבה של פרפור הפרוזדורים בעזרת גלי קור, בניגוד למה שהיה מקובל עד כה. שיטה זו פותחה לאחרונה והיא נחשבת על ידי קרדיולוגים רבים כמהירה ביותר, פשוטה יותר, בטוחה יותר ויעילה מאוד. היעילות של השיטה החדשה עומדת על 80-85% אחוזי הצלחה, על פי דיווחים של מרכזי רפואה גדולים באירופה" מציין ד"ר פקר.
עוד מוסיף ד"ר פקר, כי כיוון שמדובר בפעולה בטוחה, קצרה ויעילה, הוא קורא לקרדיולוגים בקהילה להפנות את מטופליהם הסובלים מהתופעה של פרפור פרוזדורים לקבלת הטיפול בסמוך למקום מגוריהם במרכז הרפואי זיו.

מנהל המחלקה, ד"ר מג'די חלבי מציין כי שיטת הקריו-אבלציה שבוצעה לראשונה במרכז הרפואי זיו עברה בהצלחה רבה, ולאחר יום בו אושפז המטופל להשגחה הוא שוחרר לביתו במצב טוב. "היתרון בשיטת הקריו-אבלציה הינו שהפעולה קצרה יותר ושיעור הסיבוכים קטן יותר. ההתאוששות מהירה וניתן לחזור לחיי שיגרה לאחר מספר ימים. זהו קידום משמעותי למחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי זיו, הפותח אפשרויות טיפוליות מודרניות נוספות ברמה הגבוהה ביותר עבור אוכלוסיית האזור" אומר ד"ר חלבי.

 

דר מגדי

בתמונה:  דר סלים דאבח קרדיולוג בכיר, דר מג'די חלבי מנהל מחלקת קרדיולוגיה (משמאל), דר אלכסיי פקר קרדיולוג בכיר, מומחה בהפרעות קצב.

בתמונה למטה עם מכשיר האבלציה החדש, מימין: ג'יס איחסן טכנאי רנטגן, ג'ריס חורי אח צינתורים, דר מג'די חלבי מנהל מחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי זיו, קמיל טכנולוג רפואי.

תגובות

מומלצים