תביעה ראשונה מסוגה של ילדה בת 7 חולת סרטן מחיפה

עוה"ד חוסאם מארון הגיש תביעה לבית משפט מחוזי בחיפה נגד המשרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות, תביעת נזקי גוף לילדה בת 7.5 חולת סרטן מחיפה, זו תביעה ראשונית הקושרת את המחלה לפרסום משרד הבריאות לפני חודש על מפרץ חיפה.

12.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תביעה ראשונה מסוגה של ילדה בת 7 חולת סרטן מחיפה

עו"ד חוסאם מארון, תושב עוספיה, מנהל משרד עורכי דין עם אביו עו"ד סאלח מארון, חוסאם מתמצא ומתמחה במשפט רפואי ורשלנות רפואית ונזקי גוף.

הילדה הנ"ל מטופלת מעל שנתיים בבית חולים לילדים ברמב"ם בהקרנות, התובעים לא מכחישים שדו"ח משרד הבריאות, חידד את המסקנות שיש בידם ואשר הוגשו לבית המשפט.

כאשר משפחתה של הילדה פנתה לחוסאם, הוא מיד נרתם והבין שכאן יש דבר שגרם למחלתה של הילדה בכתב התביעה כתב וציין:

בבסיס תובענה זו נזקי גוף קשים ביותר אשר נגרמו לתובעת, שתכליתם מחלת סרטן קשה מסוג לוקימיה לימפובלסטית, אשר נגרמה בעקבות חשיפת התובעת, כבת 5 שנים בזמנים הרלוונטיים לתביעה, לזיהום האוויר הקשה בעיר חיפה.

התובעת, בת כ-7 שנים היום, שנה וחצי לאחר השתלת מח עצם אלוגאנית מדם טבור זר, מוגדרת כנכה בשיעור 175% על ידי המוסד לביטוח לאומי, מרותקת למיטת חוליה ונזקקת לטיפולים רפואיים משך כ-3 ימים בשבוע במסגרת בית החולים.

הילדה בת ה-7 כאמור, לא יכולה לחזור למסגרת של בית ספר או גן ילדים ומרותקת לביתה ולמחלקה האונקולוגית בבית החולים רמב"ם.

הנתבע המשרד להגנת הסביבה, מי שאמור להיות אחראי על רמת זיהום האוויר בארץ בכלל ובעיר חיפה רבתי בפרט, ומי שממונה על הפיקוח והרישוי על המפעלים הפועלים באזור מפרץ חיפה וזאת באמצעות החברה לאיכות הסביבה השייכת למשרד.

הנתבע משרד הבריאות, אחראי על רמות התחלואה במחלות שונות בארץ, ועל מחלת הסרטן בפרט, וכן על רמות התחלואה בסרטן הילדים באזור חיפה, הכל כפי שיובהר בהמשך.

חוסאם מארוןבבסיס תובענה זו, קביעה בדבר הקשר הסיבתי בין מחלתה של התובעת, לבין רמת זיהום האוויר החורגת מגדר הנורמה, וכפי שיפורט בהמשך, בעיר חיפה.

התובעת: "מחלתה נגרמה על ידי "דבר מסוכן" שהינו זיהום אוויר מוגבר וכי הנתבעות ו/או מי מטעמן הייתה הבעלים ו/או המחזיקים של הדבר ו/או הממונים עליו ו/או אחראים עליו, אין חולק כי המפגע נשוא התובענה מצוי בשטחן ו/או בהחזקתן ו/או באחריותן של הנתבעות, ובהיותן פועלות על פי דין - הן אחראיות על פיקוח על מפגעים המצויים בתחום שיפוטן ותיקונם".

לא פיקחו ו/או חדלו מלפקח על רמות זיהום האוויר התקניות בארץ בכלל ובעיר חיפה בפרט ו/או לא דאגה ו/או חדלה לדאוג מהנהגת שיטות פיקוח ובקרה נאותים ונדרשים בנסיבות העניין, דבר אשר הוביל לרמות זיהום אוויר מוגברות בעיר חיפה ו/או, לא ביצעה בדיקות תקופתיות כנדרש על פי חוק ו/או נמנעה מלבצע בדיקות כאלו בעיר חיפה בכלל ובאיזור מפרץ חיפה בפרט ו/או, התעלמה מקיומו של מפגעים בטיחותיים חמורים, ולא עשתה דבר ו/או די בכדי להסירן ו/או; חדלה מלספק, באופן עקבי וכנדרש על פי חוק תוצאות בדיקות מעבדה בכל הקשור לרמות זיהום האוויר והפליטה באזור מפרץ חיפה ו/או, לא נקטה באמצעים מן הטיב ו/או מן ההיקף שנדרשו בנסיבות העניין לשם איתור, תיקון ותחזוק מפגעים בשטחים שבתחומה בכלל ובמקום האירוע בפרט ו/או; לא הפעילה פיקוח נאות ו/או מתמיד ו/או מספק במקום עליו היא ממונה בכלל ו/או במקום התאונה בפרט, באופן אשר היה מאתר ו/או מנטרל ו/או מונע מפגעים ו/או מטרדים ו/או מכשולים אשר מסכנים את שלומם, בטיחותם ובריאותם של האזרחים ו/או השוהים בתחומה;לא עשתה שימוש באמצעי בטיחות כלשהם ו/או באמצעי הבטיחות הנאותים והמספקים הנדרשים לשם מניעת מחלות מן הסוג הנדון ו/או לשם מניעת המחלה שארעה ו/או לשם הקטנת תוצאותיה; תכננה וחילקה את תקציביה באופן לקוי ורשלני כפי שמשרד ממשלתי סביר ונבון לא היו עושים בנסיבות העניין

ולחילופין, לא עשתה שימוש נבון וראוי בתקציבים שהוקצו לה לצורך שמירה על בטיחות תנאי הסביבה והנהיגה סדר עדיפויות לקוי בחלוקת התקציב ו/או; לא עשתה את המוטל עליה באופן סביר כמתחייב בנסיבות העניין; כל הטענות המובאות בכתב תביעה זה נטענות במצטבר ולחלופין, הכל לפי העניין והקשר הדברים.

התביעה הנ"ל פותחת עיניים לתושבים אשר סובלים ממפגעי ביוב וזיהום כל שהוא שנגרם מחוסר פיקוח של רשות מקומית או מוסד ציבורי והשלכות התביעה הנ"ל יכול לאותת לכל האחרים לשים לב למה שקורה ולמה שאתם גורמים לסביבה ולחי בני האדם.   

תגובות

1. שרון לפני 9 שנים
בימים אלה מתארגנת תביעת ענק- מי שנפגע מוזמן ליצור

מומלצים