שרי תיירות מאירופה ומשרד התיירות הישראלי שמים את עוספיה על המפה האירופית

במסעדה המשקיפה על עמק יזרעאל בעוספיה התארחו שגרירים ושליחים תיירותיים שבראשם עומד טאלב אלרפאעי ומנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, את הערב הזה יהיה מאוד קשה להם לשכוח, עוספיה במרכז המפה התיירותית ושאפו מגיע לואאל כיוף, סרטון

13.05.2015 מאת: חסין חלבי, סמיר חלבי
שרי תיירות מאירופה ומשרד התיירות הישראלי שמים את עוספיה על המפה האירופית

ארגוני תיירות מ-25 מדינות באירופה ,שרי תיירות ממדינות אירופה וישראל בערב יחודי בעוספיה, אירופה ומשרד התיירות ממקמים את עוספיה על המפה התיירותית העולמית.

בכירים ודיפלומטים מתחום התיירות מהמדינות החברות בחטיבה האירופית של ארגון התיירות העולמי, באים לישראל לדבר על חדשנות טכנולוגית בתיירות ובעיקר על מצב התיירות באירופה ובישראל. משרד התיירות מוביל את אירוח הכנס בארץ במסגרת פעילותו הבינלאומית וכחלק ממדיניות המעודדת קיום כנסים ומפגשים בינלאומיים בישראל.

היוזמה לארח את הכנס נולדה בעקבות מפגש שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו ומנכ"ל משרדו, אמיר הלוי, עם מזכ"ל החטיבה האירופית של ארגון התיירות העולמי UNWTO, ד"ר טאלב ריפעי, במסגרת יריד התיירות WTM בלונדון לפני כשנה וחצי. בפגישה הביעו שני הצדדים רצון להידוק הקשרים והגברת שיתוף הפעולה.

בשיחה עם אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, אמר: "קיום הכנס בישראל הוא הבעת אמון של האירופאים בתיירות לכאן. הישיבה השנתית האחרונה של החטיבה בישראל נערכה לפני 19 שנה, מאז שוק התיירות השתנה והתיירות בארץ התפתחה.

הבאנו לפה את ארגון התיירות האירופי של האום, לנו חשוב ששרי התיירות מאירופה יראו איך התיירות שלנו מתפתחת, לנו מאוד חשוב לקדם את התיירות בפריפריה ובמיוחד בכפרים הדרוזים, משרד התיירות מקדם את הערים התיירותיות, הבאנו אותם לעוספיה כדי שיראו את החוויה הדרוזית.

יש לשרים הרבה דברים חדשים לראות, הפיתוח התיירותי בחיפה, התרבות בירושלים, האווירה התל אביבית וכמובן עכו העתיקה בה שיפצנו לאחרונה את אולמות האבירים והשוק הלבן. אני מקווה שהכנס הזה הוא סימן לקיץ בו יגיעו המוני תיירים לישראל מאירופה שיביאו לפריחה בתעשיית התיירות וחזרה לשיאי כניסות תיירים".

בראיון המנכ"ל אמיר הלוי מתייחס להצעתו למשרד החינוך, לשנות לוח החופשות בבתי הספר, פיזור החופשות הגדולות על פני השנה, כדי לקדם תיירות פנים, "ככל שיהיו יותר סופי שבוע, עם ישראל יצא ויקנה יבלה ויגדיל את הכלכלה", לדברים שפרסמנו בנושא בכתבה מתאריך 9/5/15  "משרד התיירות מעוניין בתלמידי בתי הספר לקידום תיירות פנים".

וגיה כיוף, ראש מועצת עוספיה: "אנחנו רוצים לקדם את התיירות שהאנשים יבקרו ויהנו, אני מודה למנכ"ל אמיר הלוי ולמשרד התיירות שמקדמים את התיירות בעוספיה, אני שמח לארח את השרים של התיירות בעוספיה, זו הזדמנות פז לשים את עוספיה על המפה התיירותית באירופה ".

אחמד טרביה נתן סקירה על מסעדת דיוואן העמקים וסיפר על תצוגת הקרמיקה המיוחדת שהוא מציג של ישראל בנקיר ז"ל, אחמד סיפר על התמונות של אביו המנוח שיך סאלח טרביה ז"ל שהיה בין הראשונים שהקימו את הקשר עם היהודים ושמרו על הכפרים הדרוזים בכרמל.

אבי שלמה יזם הפרויקט שמביא בעשרים השנים האחרונות, במסגרת חברת עמים וטעמים, מאות אלפי תיירים לכפר הדרוזי עוספיה ומעסיק את בני הכפר ותורם לתיירות ולתעסוקה של הכפר, דרך "דיוואן העמקים" ועוד 7 מקומות שמארחים תיירים, מציין שבמשך 20 השנים האחרונות הוא פועל נמרצות לשים את עוספיה על מפת התיירות העולמית.

סאלח אלהיב יחד עם אחמד אבו נאיאת, הנעימו לאורחים את הערב במוזיקה אותנטית "המוסיקה היא שפה עולמית".

ואאל כיוף: "אנחנו הבאנו את ארגון התיירות העולמי, לחשוף את התיירות הישראלית והדרוזית בעיקר, בקבוצה ישנם 8 שרי תיירות וסוכני נסיעות אירופאיים, שרת הכלכלה של ליטא, ואנחנו רוצים בשיתוף פעולה להכניס את התיירים לארץ, יש לנו הרבה מה להציע בכפרים הדרוזים".

טאלב אלרפאעי, מזכ"ל החטיבה האירופית של ארגון התיירות העולמי, ירדני במקור, דיבר על התחושות שלו ועל ההתרגשות מהביקור בעוספיה, ואיחל לשלום בכל המזרח התיכון.

טאלב אלרפאעי ציין בפנינו את חשיבות התיירות בקידום השלום בין העמים במזרח התיכון ובעולם.

לקבוצת שרי החטיבה האירופית של ארגון התיירות העולמי, התלוו המדריכים, האייל עזאם ובדיע מנסור מטעם חברת עמים וטעמים.

לדברים שהקלטנו

{YouTubeVideo id=yoopdrUsdiQ}

שגרירי התיירות בעוספיה

ארגון התיירות העולמי, UNWTO, הוא הסוכנות המקצועית של האו"ם לקידום תיירות. הארגון מאגד 156 מדינות, 6 טריטוריות ו-400 חברים נלווים מהסקטור הפרטי. כלל חברי הארגון מחולקים ל-6 חטיבות אזוריות על בסיס גיאוגרפי. ישראל חברה בארגון ומשויכת לחטיבה האירופית החל מ-1975.

כיום חברות בחטיבה האירופית 43 מדינות מאירופה ואירו-אסיה, 2 טריטוריות (פלנדריה ומדירה) ומדינת הוותיקן (כמשקיפה). במדינות אלו מתיירים 52% מכלל התיירים הבינלאומיים והן מכניסות כ-42% מכלל ההכנסות הגלובליות מתיירות. מדינות המשויכות לחטיבה האירופית הן המובילות בעולם בתיירות מבחינת התשתיות המוצעות בהן, איכות המוצר, השירות הניתן והשירותים הנלווים.

תגובות

15. איימן לפני 9 שנים
כיף לראות ולשמוע
14. מ.ח לפני 9 שנים
ירבו כמוך
13. עיספאויי לפני 9 שנים
אין מילים מפגש מיוחד
12. עספאווי לפני 9 שנים
ראשות חלשה
11. מהכרמל לפני 9 שנים
מצדיע לוגיה כיוף
10. יוסף לפני 9 שנים
כל הכבוד למארגנים
9. אזרח מהשורה לפני 9 שנים
צודקיפ תיירות זה עבודה להרבה אנשים
8. בעל עסק דלאוי לפני 9 שנים
בושה לכפר שלי
7. דרוזי לפני 9 שנים
אין מילים חברים
6. דלאוי לפני 9 שנים
שפו ענק לעוספיא
5. תושב לפני 9 שנים
כל הכבוד
4. עספאוי לפני 9 שנים
וג'יה אתה גדול ו ואיל אתה תותח
3. תושב לפני 9 שנים
כל הכבוד
2. עדנה לפני 9 שנים
תיירות זה כלכלה ופרנסה לכולם
1. תושב לפני 9 שנים
אין מילים כל הכבוד

מומלצים