מענה טיפולי לנערים ולנערות שחוו משבר נפשי

מהפכה בבריאות הנפש יוצאת לדרך, טיפול ושיקום בקהילה לנערים ונערות אשר חוו משבר נפשי, שבעקבותיו לא מתאפשר להם שילוב במסגרות נורמטיביות, מתוך מגמה להשיבן לתפקוד עצמאי במשפחה ובקהילה.

19.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מענה טיפולי לנערים ולנערות שחוו משבר נפשי

בכנס שהתקיים לראשונה, בו השתתפו  נציגים בין-משרדים, בנושא טיפול ושיקום בקהילה לילדים אימצו את מסקנות הועדה הבין משרדית, על הקמתם של עוד מרכזי טיפול ושיקום, על פי מודל של מרכז צ'רנה של עמותת מניפה, המעניק מענה טיפולי לנערים ולנערות שחוו משבר נפשי שבעקבותיו לא מתאפשר להן שילוב במסגרות נורמטיביות.

כנס ביוזמת עמותת מניפה, שהקימה את מרכז צ'רנה שכיום פועל במימון ממשלתי. יוזמה משותפת של משרדי הרווחה, הבריאות והחינוך מובילה תהליך להקמת מרכזים שיוקמו לשיקום וטיפול בילדים אלה.

מנכ"ל משרד הרווחה יוסי סילמן: "משרד הרווחה שמח לבשר על פתיחתה של מסגרת נוספת בעיר צפת. מסגרות אלה נותנות מענה לילדים שנופלים 'בין הכיסאות' ולא נמצא להם טיפול מתאים"

אתיה דן, מנכ"לית ומייסדת עמותת "מניפה-מנוף לחיים", היוזמת את הכנס:  " זה אירוע היסטורי שבו מתכנסים משרדי החינוך הבריאות והרווחה. אנו כמגזר שלישי יכולים לבקש ממשרדי הממשלה לבוא ולקחת אחריות. הבשורה האמיתית כבר יצאה היום והתכנית המליאה נמצאת על השולחן של שר החינוך נפתלי בנט ושל סגן שר הבריאות הרב ליצמן ומר חיים כץ ממשרד הרווחה. היום החליטו פה אחד הנציגים המצקועיים לאמץ את נייר העמדה שיצא מהועדה הבין משרדית. המלצה מסודרת איך לפתוח 15 מרכזים בכל רחבי הארץ. על הבמה הזאת הבאנו קבל עם ועדה את הבשורה הזו של החלטת  משרדי הממשלה להקים 15 עשרה במרכזים ברחבי הארץ שיובילו את התהליך.  הבשורה האמיתית זה החלמה, ילדים מטופלים, שיש שיקום הוליסטי שיש חינוך ובית וקהילה".

מרכז צ'רנה מעניק מענה טיפולי לנערות (גילאי 13-21) שחוו משבר נפשי שבעקבותיו לא מתאפשר להן שילוב במסגרות נורמטיביות.  חלק מהנערות  לאחר אשפוז במחלקות פסיכיאטריות.

בשנת 2014, בעקבות התחייבות של מנכ"לי משרדי הרווחה, הבריאות והחינוך להתמודד במשותף עם צרכיהם של ילדים אלה, הוחלט לכלול את המרכז במאמץ המשותף וזאת באמצעות התשתית הבין משרדית של 360 - התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון.

סילמן

בתמונה: מנכ"ל משרד הרווחה, מר יוסי סילמן. צילום: אבי חיון.

תגובות

מומלצים