הצילו את עינו של פצוע סורי

לראשונה ביחידת העיניים במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה פוריה, ביצעו ניתוח כריתת זגוגית העין. הניתוח המורכב בוצע בהצלחה ובמהלכו שלף ד"ר דורנבוים שבר זכוכית שחדר לעינו של פצוע סורי ויכול היה לגרום לעיוורון.

19.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הצילו את עינו של פצוע סורי

לראשונה ביחידת העיניים במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה פוריה, בוצע ניתוח ויטרקטומיה, מדובר בניתוח מורכב לכריתת זגוגית העין לשם הוצאת שבר זכוכית שחדר לעינו של פצוע סורי (28) .הניתוח בוצע בהרדמה כללית וארך כשעה וחצי.

הפצוע הסורי, נפצע מפגז או מטען חבלה והועבר לטיפול במרכז הרפואי פדה פוריה. לדברי הרופא המנתח, ד"ר יוסי דורנבוים , "בהתחלה חשבנו שמדובר בחתיכת מתכת, בזמן הבדיקה שלפני הניתוח ראיתי שזהו שבר זכוכית חד. אם לא היינו שולפים את הזכוכית היה נוצר קרע ברשתית. כלומר, היפרדות של הרשתית וכתוצאה מכך הבחור היה מאבד את הראייה בעינו השמאלית". ד"ר דורנבוים הוסיף כי הפצוע הגיע כשהוא רואה בצורה חלקית מאד בעין שמאל והביע חשש כי יאבד את ראייתו.

ד"ר חנין ג'באלי חביב, מנהלת יחידת העיניים ציינה כי ד"ר דורנבוים, ששימש כרופא בכיר ומנתח רשתית בביה"ח נהריה,ינהל את השירות החדש ביחידת העינים במרכז הרפואי פדה פוריה "הכשרנו את הצוות והמרכז הרפואי רכש ציוד חדיש ומאד יקר על מנת שנוכל להוסיף את השירות החדש של ניתוחי המקטע האחורי של העין,לרווחת תושבי האזור כולו"

שבוע לאחר הניתוח ד"ר דורנבוים מאד מרוצה ממצב העין של הפצוע הסורי, "היום ניתן לראות שהרשתית תקינה, בימים הקרובים הוא יחזור לחדות ראייה מלאה ולא יהיה צורך בטיפול נוסף".

הפצוע

תגובות

מומלצים