מעל אלף איש צעדו לזכרו של סא"ל חוסין עאמר ז"ל

הצעדה השנתית לזכר סגן אלוף חסין עאמר, מפקד גדוד 12 של גולני שנפל בקרב יחד עם עוד חמישה מלוחמיו במרץ 1996, השתתפו בני נוער מרחבי הארץ וחיילים, מח״ט גולני גסאן עליאן ושיך מופק טריף ראש העדה, בשיתוף הקרן הקיימת ועמותת עמירים שמובילה את מפעל הנצחתו של חסין ז"ל.

21.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מעל אלף איש צעדו לזכרו של סא"ל חוסין עאמר ז"ל

הצעדה השנתית לזכר סגן אלוף חוסין (עמיר) עאמר מפקד גדוד ברק (12) גולני, תחת הכותרת ברית אחים.

סא"ל חוסיין עאמר מג"ד 12 גולני, נהרג ב4/3/1996 בהתפוצצות מטען צד בעת שהוביל את חייליו למרדף אחר מחבלים שניסו לחדור למדינת ישראל מלבנון.

הצעדה אורגנה ע"י עמותת עמירים שהוקמה ע"י המשפחה, להנציח את זכרו ומתקיימת מזה כ-19 שנה. השנה הצעדה התקיימה בשת"פ עם קק"ל, צה"ל, משרד החינוך, והמועצה הציונית בישראל.

בצעדה השתתפו כ1200 בני נוער, מבתי ספר יהודים ודרוזים, לוחמי צה"ל מחטיבת גולני ומגדוד חרב 299, שוטרים וקצינים מיחידת מג"ב,מכינת קד"צ מעיין ברוך ומכינת קד"צ הדרוזית כרם אל, שייחים ואורחים נכבדים.

הצעדה החלה מצוק מנרה והסתיימה במצפה חוסיין, מצפה שהוקם לזכרו ע״י צה״ל וקק״ל, דרך חורשת יער קק״ל הצופה אל עבר אצבע הגליל ולבנון, שם קיבלו הצועדים סקירה מפי מדריכי קק"ל ומשקיות חינוך של גולני, שכללו הסברים על אצבע הגליל ולבנון.

במהלך הצעדה נפגשו הצועדים עם אל"מ עו"ד צפריר בן זאב, מי שהיה סמח״ט גולני בעת נפילתו של חוסיין,   אשר נתן סקירה על סא"ל חוסיין עאמר ועל מהלך הקרב בו נהרג חוסיין.

לאחר סיום הצעדה התקיים טקס סיום במצפה חוסיין בו נשאו  דברים המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השייח מואפק טאריף, ראש המועצה המקומית ג'וליס מר סלמאן עאמר, מנהל מחוז צפון קק״ל, מר יפתח הר חול, מנכ"ל המועצה הציונית, מר יגאל ברנד, סמנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל, מר ניר אבודרהם. ונציג צה"ל תא"ל תמיר ידעי, מפקד אוגדת איוש, מי ששירת תחת פיקודו של חוסיין ז״ל.

צעדת חוסין עאמר

בדבריהם העלו הדוברים על נס את הערכים אותם הנחיל חוסיין לחייליו, פקודיו וכל מי שסבב אותו. הדוברים הדגישו את העובדה שחוסיין פרץ דרך כאשר התמנה למפקד גדוד הדרוזי הראשון בחטיבת גולני.

עמותת עמירים נוסדה בשנת 1999 כדי להנציח את זכרו של סא"ל חוסיין עאמר ז"ל. 
הערכים שמנחים את העמותה בפועלה הם:
1. קירוב לבבות בין העדות השונות בתוך כור ההיתוך הישראלי, ע"י יוזמות חברתיות משותפות ופעילות בין חברתית.
2. קידום המערך החינוכי ככלי להעצמה אישית וקהילתית.
3.טיפוח וקידום החלשים והנזקקים בחברה.
4. שימור וטיפוח הסביבה ושמירה על איכות הסביבה והחינוך לכך.

עמותת עמירים פעילה במגזרים יחודיים שארגונים אחרים ממעטים לעסוק בהם, הכל ללא מטרות רווח.

בעמותת עמירים נעשים מאמצים כבירים בכדי לחזק ולהוביל מהלכים תרבותיים, חינוכיים וחברתיים, שיחוללו שינוי עמוק ומהותי, אשר בסופו של תהליך ישפיע, לא רק על חייהם של הדרוזים בחברה הישראלית, אלא גם על חייהם של כל אזרחי ישראל.

עמותת עמירים כפר ג'וליס (ע "ר) מס' עמותה 58-033-954-7 ג'וליס  24980 ת.ד  1095
טלפון : 04-9961336  פקס : 04-9564973
  http://www.amirimfoundation.org/

 

{YouTubeVideo id=GvjlZXvq3jA}

תגובות

3. אמיר לפני 9 שנים
יוזמה מבורכת
2. יוסף חלבי לפני 9 שנים
עאמר חסיסי
1. .... לפני 9 שנים
מכובד כל הכבוד

מומלצים