קורס מטפלות

בעבר וגם היום, ישנן לא מעט מטפלות שבוחרות לעבוד במקצוע זה, מתוך אהבה לילדים קטנים, סבלנות וזמן שהן יכולות להשקיע בטיפול בילדים. עם השנים התחום הפך להיות הרבה יותר מקצועי, ונשים רבות שביקשו לעסוק בו, העדיפו ללמוד אותו במסגרת קורס מטפלות.

22.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קורס מטפלות

לפני שנסביר מה לומדים בקורס וכיצד מתקבלים אליו, ברצוננו לציין, שישנם במכללות ובאוניברסיטאות רבות, קורסים שונים בתחום, החל מטיפול במוזיקה, טיפול בתנועה וכלה בטיפול בילדים עם בעיות שונות. כל מי שרוצה ללמוד תחום זה, יכולה לבחור בין המסלולים השונים ולהשתלב בו בדרכים שונות.

ניתן למצוא קורס מטפלות במספר מכללות ואוניברסיטאות, בדרך כלל במסגרת לימודי חינוך או במסגרת לימודי חוץ. הקורס נערך במשך תקופות של שנה עד שלוש שנים, תלוי בסוג הקורס, וסוג התעודה שמקבלים בסיומו. דרישות הקבלה הן בדרך כלל 12 שנות לימוד, ראיון אישי, אישור רפואי לעבודה עם ילדים ומבחנים שונים. התעודה שמקבלים בסיום הקורס מאפשרת לעבוד בגני ילדים, פעוטונים, מעונות יום וכן להיות מטפלות באופן פרטי.

מה לומדים במסגרת קורס מטפלות

ניתן לחלק את החומר של קורס מטפלות ל-3 רבדים עיקריים. הרובד הכללי שמתעסק בתפקיד המטפלת, כל נושא ההיגיינה, בטיחות, עזרה ראשונה, יישומי מחשב, פעילויות ממוקדות, דברים שקשורים לעבודה של טיפול בילדים ולא ניתן בלעדיהם. במהלך חלק זה של הלימודים, יוכשרו הסטודנטיות גם להכין תוכניות חינוכיות וטיפוליות שונות.

הרובד השני, מתייחס לסביבה של הילד, קרי הורים, משפחה וקהילה. לומדים להכיר אותם בדרכים שונות  רובד זה עוזר לסטודנטיות על מנת שיוכלו להכיר טוב יותר את הסביבה איתה הן יתמודדו לאורך הזמן.

הרובד השלישי הוא הרובד של הילד. כאן הסטודנטיות על התפתחות הילד מהיבטים שונים, תפיסות חינוכיות, אידיאולוגיות ותיאוריות. חלק זה בא לידי ביטוי גם בהיבטים תיאורטיים וגם בפעילות מעשית. מטרתה גם להכיר לסטודנטיות את המבנה הפיזי והנפשי של הילד, וגם לאפשר להן ללמוד שיטות עבודה שונות בפועל, בעבודה עם ילדים.

עם סיום קורס מטפלות, יהיו בידיי הסטודנטיות כלים מספיק טובים וברורים, לעבודה עם ילדים, החל מכלים מעשיים וכלה בכלים תיאורטיים. הכלים יותאמו לעבודה עם ילדים בשכבות גיל שונות, וכן ילדים שבאים מסביבות חברתיות ומשפחתיות מגוונות.
כיצד להמשיך הלאה?

לאחר סיום קורס מטפלות, כפי שציינו קודם לכן, יהיו בידיי בוגרות הקורס, מספר אופציות. אופציה אחת, היא להשתלב במעון או בגן, פרטי או ציבורי. אופציה אחרת היא לפתוח מעון משלהן, עוד אופציה היא להמשיך אל מסלולי לימוד מתקדמים, למשל, טיפול באמצעות תנועה, מוזיקה, טיפול בילדים הסובלים מביות התפתחותיות או בעיות אחרות, טיפול בשפות שונות ועוד. 

לאחר סיום הקורסים המתקדמים, הן יוכלו להשתלב בתחום, שוב כמטפלות פרטיות, ציבוריות, או לעבוד במגוון מקומות, אף כיועצות למטפלות וגננות במקומות שונים.

תגובות

מומלצים