פירוק גדוד חרב שתהפוך לחרב פיפיות, האמת, השקר ומה שבניהם

חיילים ומפקדים דרוזים, היו בעבר ויהיו בעתיד בחלקים שונים בצבא, גדוד חרב לא הפריע להם להתקדם. רבותיי נא לא להטעות את המתגייס הדרוזי בתחושה מדומה שבפירוק הגדוד יהיו טייסים דרוזים בהמוניהם, עשרות מפקדי גדודים וחטיבות וחלק ממפקדי יחידות העילית.

23.05.2015 מאת: אסעד סובח
פירוק גדוד חרב שתהפוך לחרב פיפיות, האמת, השקר ומה שבניהם

בעקבות החלטת הרמטכ"ל לפרק גדוד חרב נכתב ונאמר כמעט הכל... למעט האמת.

העדה הדרוזית איבדה את חוש ההישרדות שלה. החיים בתוך מדינת ישראל היהודית דמוקרטית הממוסדת, נתנה לה תחושה מוטעית של ביטחון מופרז ביכולת האישית של האדם הבודד וויתורו המובנה על המבנה הקולקטיבי. הצורך בקולקטיב נעלם לו. טעות אופטית זו מביאה אותנו לחשיבה אסטרטגית שגויה שאנחנו חזקים מעבר למשקל הסגולי שלנו, וכך נוצר מצב מביש שאנחנו מקבלים בהכנעה כל החלטה ממסדית ללא שום יכולת להתנגד לה כעדה מגובשת. זה מתבטא בכל תחומי החיים : הפקעת אדמות, הקצאות משאבם מופלת לרעה, העדר תכוניות מתאר, חינוך ירוד ועד פירוק גדוד חרב .

גדוד חרב הוא אולי המכנה המשותף היחידי ( מעבר לדת ) המשותף לרוב בני העדה בישראל. הוואי, מסורת, סמל, זיכרונות, מיתוס וקשרים חברתיים. חברות ואחוות לוחמים נרקמו במשך עשרות שנים. ממשק זה ליכד אלפי דרוזים ששרתו בגדוד הזה מאז הקמתו . זה  העבר של אבותינו, אחינו ובתקווה העתיד של בנינו. זאת נקודת החוזק המרכזית של הגדוד אך לצערי היא גם במקרה הזה נתפסת כנראה כנקודת החולשה שלו.

נא אל תעליבו את האינטליגנציה שלנו ואל תעליבו את בנינו......נתונים מגמתיים ויבשים בשילוב תקשורת מגויסת לא תטשטש את האמת הקשה
ההחלטה על פירוק 299 לא התבצע בגלל הנתונים.....
 החלטתם לפרק??    תפרקו......

ממה אתם חוששים? למה מתייעצים עם קצינים בעבר? עם שיח'ים?? אתם מתייעצים על מנת שיירשם בדפי ההיסטוריה שההחלטה התקבלה בשיתוף ובהסכמה ( הרוב המכריע מבדיקתי השמית עם מפקדי הגדוד לדורותיו מתנגד בתוקף למהלך ). קציני העבר של העדה אינם תפאורה לדיונים ובוודאי אינם עלי תאנה.

הקצינים האמונים על תחום זה, מפחדים לקחת אחריות לבדם, לכן "מתייעצים" ו"מתלבטים" . זו המשמרת שלכם. אתם ורק אתם תהיו אחראים על התוצאה, לטוב ולרע.

מעניין למה המערכת הצבאית שיודעת להמציא פתרונות כמעט לכל סוגיה לא מצליחה לחזק את הגדוד ודווקא עוסקת בפירוקו...ויש לא מעט הצעות לחיזוק.

רק בבקשה מכם אל תזרו חול בעיני הנוער הדרוזי המתגייס. ספרו לו את האמת. גם כשהיא קשה וכואבת, הוא יתמודד. שלא יופתע כשיתמודד בבוא העת באפליה במידה ותהיה כזו  ( והיא תהיה ). אל תמכרו לו סיפורים על שוויון הזדמנויות וכ', ספרו להם מה שאתם אומרים גם בחדרי חדרים. על שוויון ההזדמנויות המדומה בצבא, בעיקר בדרג הגבוה. כולי תקווה שבעקבות החלטה אומללה זו, עתיד בנינו המרכזי בצבא לא יהיה בתפקידי מתן שירותים, מקו אליקים צפונה, כי כך ניתפס בעבור שנים אחדות בעיני החברה הישראלית בניגוד לתפיסה העכשווית על העדה וכל עמל אבותינו ועמלינו ירד לטמיון.

אסעד סובחחיילים ומפקדים דרוזים, היו בעבר ויהיו בעתיד בחלקים שונים בצבא, גדוד חרב לא הפריע להם להתקדם. רבותיי נא לא להטעות את המתגייס הדרוזי בתחושה מדומה שבפירוק הגדוד יהיו טייסים דרוזים בהמוניהם, עשרות מפקדי גדודים וחטיבות וחלק ממפקדי יחידות העילית וצוללות יהיו בני העדה. לא כך העתיד....ואל תשכחו שנקודת הפתיחה שלנו בגיוס עדיין פחותה לאין שיעור מאחינו היהודים בנתוני ההשכלה כך שמלכתחילה אנחנו " בפיגור" מובנה.

חינכתי לוחמים ומפקדים לאומץ, חונכתי כך גם  ידי הטובים שבמפקדינו, אומץ אינו רק להסתער על אויב. לומר את דעתך בפני בכירי הצבא דורש כנראה משהוא מעבר לאומץ הרגיל. נדרשת כאן מידה רבה של מנהיגות, מצרך נדיר לכל הדעות . לתדהמתי ואכזבתי לא נשמעה ולו ברמיזה ביקורת על הצבא כמערכת במצב העגום של קידום קציני העדה ( מסכן גדוד חרב הכל באשמתו).

טענות קשות כאלו נשמעים כל הזמן על ידי  אותם קצינים בכירים שנכחו בדיונים כשהשיח הוא רק ביננו( בני העדה), אך משום  מה התלהבותם, ניסוחם ורהיטות דבריהם נעלמו. כמה חבל.....

רוצים השתלבות של הדרוזים במערכת ?? בבקשה...

נא לפרק גם את הגדנ"ע הדרוזי. נא לפרק את המכינה הקדם צבאית הדרוזית, נא לא לחשוב על הקמת גרעין נח"ל דרוזי.....חברים כנראה ששם קשה לכם לפרוץ את טבעת האינטרסים האישיים של חלק "מנכבדי העדה ומנהיגיה ", המגובה על ידי המערכת, אגב כך ניתן לפרק גם את פורום הראשויות הדרוזיות, מערכת החינוך הדרוזית  וכל שאר הבידולים.

גדוד חרב, ( מאסה קריטית איכותית וגדולה של מפקדים ולוחמים דרוזים )אולי ( ואני ממש מקווה שלא ) נתפס כבעיה ולא חלק מחליפת הפתרונות המבצעיים. נדהמתי לשמוע את ניתוחו של כתב ערוץ 10 אלון בן דוד במהדורת החדשות מלפני מספר ימים, על האופציה שדרוזים מישראל יסייעו פיזית לאחיהם בסוריה במידה ודאע"ש או ג'בהת אלנוסרה יכנסו למרחב חד'ר הדרוזי. אלון בן דוד אינו כתב זוטר לענייני ביטחון בעיתון ערבי זניח, הוא כתב מוערך מאוד בעל מקורות יודעי  דבר בתוך הממסד הביטחוני.

רבותיי באותו יום שהרמטכ"ל הכריז על פירוק גדוד חרב, היה טקס חלוקת מלגות למתגייסים הנוצרים, כולי הערכה וכבוד להם. הם השכילו ללמוד מהטעויות שלנו. קודם מקבלים זכויות ומבססים את החינוך והתעסוקה ורק לאחר מכן מתגייסים לצה"ל. אנחנו עדיין מגששים באפילה....

כולי תקווה שמקבלי ההחלטות במדינת ישראל הן בממסד הביטחוני והן במערכת הפוליטית יתעשתו וישנו החלטה שגויה זו, שהתקבלה על בסיס נתונים יבשים ללא לקיחה בחשבון את המכלול הגיאופוליטי חברתי שהדרוזים במדינת ישראל חיים בו. השפעת ההחלטה היא מעבר לקיום או אי קיום גדוד חרב הדרוזי, ההשפעה היא על עתיד יחס המדינה לתרומתנו הביטחונית ותפיסת החיים שלנו בתוך מדינת ישראל.

אסעד סובח, סא"ל במיל'
מג"ד חרב 2007 – 2009 .

תגובות

9. בחור לפני 9 שנים
צעד מעולה
8. אמיר לפני 9 שנים
שיפרנו אז מה.
7. עספאוי לפני 9 שנים
חובה לפרק
6. לא לפרק לפני 9 שנים
לא לפרק
5. ר.חסון לפני 9 שנים
תגובה לדברי המג"ד
4. ראמי לפני 9 שנים
ממשלת הימין
3. דילאוי לפני 9 שנים
סיכום
2. שרתי ביחידה הדרוזית לפני 9 שנים
לא להרים ידים
1. חמוד מרזוק לפני 9 שנים
מילים בסלע

מומלצים