תתנדב בחברה תזכה בנקודות לתואר

הצעת חוק חדשה של חברת הכנסת מירב בן-ארי בשיתוף עם התאחדות הסטודנטים מציעה תרומה לקהילה עבור נקודות זכות לתואר, מטרת החוק היא לעודד את הסטודנטים לפעול ולהיות מעורבים בקהילה, ובכך לקשר ולשלב אותם בחברה.

23.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תתנדב בחברה תזכה בנקודות לתואר

קורס לחיים: הצעת חוק חדשה של ח"כ מירב בן-ארי בשיתוף פעולה עם התאחדות הסטודנטים הארצית קוראת לסטודנטים לצאת ולהתנדב בפעילות חברתית, שבתרומה להן יזכה הסטודנט בנקודות זכות. מטרת החוק היא לעודד את הסטודנטים לפעול ולהיות מעורבים בקהילה, ובכך לקשר ולשלב אותם בחברה.

לפי הצעת החוק, המסלול יכלול התנדבות של הסטודנט למספר שעות שבועיות במגוון קהילות: התנדבות עם קשישים, עם נוער במצוקה, קבוצות מוחלשות באוכלוסייה, בבתי חולים ועוד. מדובר במסלול אופציונלי, שלא מחייב את כלל הסטודנטים, אך כל סטודנט שירצה להשתתף במסלול ולתרום לקהילה יוכל לעשות זאת- דבר אשר ייחשב כחלק מהחובות האקדמיות לתואר וייזכה את הסטודנט או הסטודנטית בנקודות זכות לתואר.

כיום תכניות דומות קיימות ב-29 מתוך 59 המוסדות האקדמיים בארץ, אך בקרב האוניברסיטאות רק שלוש מתוך השבע מפעילות את התכנית: בר אילן, חיפה והטכניון. מדובר בתכנית וולונטרית של המוסד, שלעיתים מוגבלת רק לסטודנטים הלומדים בחוג מסוים. הצעת החוק של ח"כ בן-ארי בשיתוף האחדות הסטודנטים שואפת להחיל את תכנית ההתנדבות בכל המוסדות האקדמיים בארץ, ולפתוח אותה בפני סטודנטים מכל הפקולטות.

ח"כ מירב בן ארי:  "אחת המטרות המרכזיות של הממשלה הנוכחית היא לצמצם את הפערים החברתיים במדינה. כל תהליך המעורבות החברתית של אזרחים במדינה עובר תהליך משמעותי בשנים האחרונות, מחברות עסקיות דרך מוסדות, כולם רוצים להתנדב ולתרום וכעת הגיע הזמן של הסטודנטים. כולי תקווה כי המוסדות האקדמיים יראו בהצעת חוק זו כמה היא חשובה ומשמעותית עבור כל עם ישראל וכמה פשוט וקל לכל סטודנט לקחת חלק בצמצום הפערים של החברה שלנו".

גלעד ארדיטי, יו"ר התאחדות הסטודנטים: "מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל צריכה לעבור שינוי תודעתי עמוק ולהבין שתפקידה אינו רק להנחיל ידע, כי אם לייצר מערכת המחזקת גם כישורי חיים. בסופו של דבר, סטודנט זה סטטוס זמני וכולנו אזרחי המדינה, ולכן היכולת שלנו לצאת מאזורי הנוחות המוכרים לנו למקומות ולאתגרים חדשים בקהילה  היא קריטית ליצירת חברה צודקת יותר ואזרחים טובים יותר. באיזונים הנכונים התרומה של הסטודנטים יכולה להיות משמעותית הרבה יותר מעוד שיעור תיאורטי."

תגובות

1. صبية לפני 9 שנים
التطوع

מומלצים